Gå til innhold

Billi dekk

frodekrs
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har "Aurora" 225/40/18 på min, de sto på da jeg kjøpte dem, kun brukt en sesong, har fått inntrykk av at de sitter godt på vått føre! Regner litt her de siste dagene;) Tror ikke de skal være så dyre heller max 5000kr for 4 stk! Skal sjekke!

Patrick B

Kjøpte på Aurora på min forrige E36 IS Coupe jeg. Godt fornøyd med dekkene:) Billig og bra nok.

Nå kjører jeg på Toyo PROXES T1-R 225/40 ZR18 som fungerer meget

bra :)

Ok:) Hadde du samme dimensjoner på Aurora dekkene som de du har nå?

Patrick B

Jepp. 225/40-18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har kjøpt billigdekk en gang for mye.

Kjøpte 4 stk. Mastersteel som skulle være laget av et kjent merke (slik mange hevder om disse billigdekkene) og med Dunlop mønster og greier, men dette var de største drittdekkene jeg har hatt på bilen. En ting var at gummien var for myk. De var også altfor bløte i sideveggene. De var rett og slett ubehagelige på vanlig landeveiskjøring. Brukte de i 2 måneder og solgte de igjen for 1500,-

Ble en dyr lærepenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tekte å ta en tur til sharif og kjøpe Toyo Proxes T1-S 235/40R18, noen som har prøvd disse? de skal sitte på en bmw 523i touring.

Jeg kjører på t1-r (etterfølgeren) og er godt fornøyd med de. Sitter veldig bra både på tørt og vått og bråker lite. Sporer heller ikke. Men de ser ut til å slites fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tekte å ta en tur til sharif og kjøpe Toyo Proxes T1-S 235/40R18, noen som har prøvd disse? de skal sitte på en bmw 523i touring.

Gi gjerne tilbakemelding her på prisen du får hos Sharif.

Ringte nå og for 255/40 18" så skal de ha litt over 1600,- ferdig montert,hmm det var faktisk billigere enn dekkonline.

dekkonline skal ha 1879,- pr dekk og så kommer montering i tillegg.

Spørs om jeg skal gå for Toyo selv om min bil "spiser" bakdekk tenke tenke :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på ei dekksjappe der vi selger Wanli. De dekkene er helt kurant til og vær et billigdekk når det gjelder egenskapene. Men de har hatt et stort problem med ubalanse og at bilene rister med de. Vi har aldri hatt så mye reklamasjoner på dekk som vi har hatt med Wanli, er spesielt galt på Bmw'er som ved siden av Volvo V70 er de mest følsomme bilene når det gjelder ubalanse. Så vi har bestemt oss for å kutte ut det merket og heller prøve å finne et billigmerke som faktisk har runde dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på ei dekksjappe der vi selger Wanli. De dekkene er helt kurant til og vær et billigdekk når det gjelder egenskapene. Men de har hatt et stort problem med ubalanse og at bilene rister med de. Vi har aldri hatt så mye reklamasjoner på dekk som vi har hatt med Wanli, er spesielt galt på Bmw'er som ved siden av Volvo V70 er de mest følsomme bilene når det gjelder ubalanse. Så vi har bestemt oss for å kutte ut det merket og heller prøve å finne et billigmerke som faktisk har runde dekk.

Gjelder dette den nyeste typen Wanli også?

Jeg tenker på S-1088, ikke S-1089.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd Toyo proxes T1 R på bane?

Hører att de to M3 CSL herrer ikke har gode erfaringer med de på bane men de har jo litt ekstreme biler også da.

Kanskje de fungerer bedre på litt mere motorsvake biler?

Jeg har ikke prøvd T1R på bane, bare forgjengeren. Det dekket fungerte greit på 320'en min. Grepet var helt greit hele tiden, men det ble nokså fort oppbrukt. Tenker du derimot å bruke dette på en 2,8Coupè, ville jeg nok sagt at det kommer til å være litt slik som M3CSL gutta beskriver det. Coupè'en er jo en meget potent bil slik jeg kjenner den :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Kumho dekk? Jeg prøvde en E46 med samme dim som jeg har. Syntes disse støyet lite og sporet mye mindre enn mine Yoko AVS Sport dekk. Greit nok at mine er ganske slitte da.

Noen som har erfaring ang. slitasje og grep på tørt og vått føre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder dette den nyeste typen Wanli også?

Jeg tenker på S-1088, ikke S-1089.

S1099 var det vel det hette det gamle. Det nye har jeg ingen erfaringer med siden dekkpartner har sluttet å importere Wanli pga dårlig salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...