Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Kan du ikke legge på 55 profil på 17 toms felgene dine da? Kanskje litt uvanlig profil men ser det er standard på min fars Peugeot 407... (215/55-17)

Problemet er at det nesten ikke er noen dekkprodusenter som leverer 215/55-17 dekk som klarer over 240 Km/t. :?

Skrevet

Vel, på EU-kontroll blir du pent bedt om å kjøpe nye som har hastighetskode over 240km/t for ellers er de ikke godkjent.

Norge i et nøtteskall.

Skrevet
Vel, på EU-kontroll blir du pent bedt om å kjøpe nye som har hastighetskode over 240km/t for ellers er de ikke godkjent.

Norge i et nøtteskall.

Det var akkurat det som var det innebyggede poenget mitt iom at den aktuelle bilen er en E39 540i Touring. :wink:

Skrevet
Det blir nok til det, men hvis det er bilen som er problemet til ristingen, hva er det da?

Hmmm...er ristingen foran eller bak ? :?

Skrevet
E39 touring er heller på langt nær like godt sammenskrudd som f.eks e34 touring. Det knirker mye i e39 touring. Værtfall alle de jeg har prøvd..Mye mer støy og mer interiørknirk enn sedanen som er virkelig bra..Synd..

JAHA???

Karosseriet i E-39 er 70% stivere en i E-34 uansett om det er touring eller limo!

E-39 er flere lysår bedre sammenskrudd enn E-34! E-34 er en åttitallskonstruksjon som var utdatert og gammeldags lenge før den ble byttet ut med E-39! Hvorfor skal det være mindre interiørknirk i en sedan kontra en touring? (bortsett fra det faktum at du kjører med bagasjerommet inni kupeen)

Uttalelsen din utgår med høye kneløft!!!

Uansett, til saken:

Jeg bor i Oslo og farter også mye på trikkeskinnene, men noe ubehag eller ulyder har jeg ikke hatt problemer med, så jeg vil tro at noe er feil med fjæringen din! Dempere, fjærer, foringer.stabstagforinger etc, kan jo være en feil du har oversett en eller annen plass! Selv om du har automatisk nivåkontroll så er det ikke dermed sagt at du har sportsunderstell! Denne nivåkontrollen er dessuten noe dritt som er dyrt og bytte når demperne er slitt! En opprydding i hjulgeometrien er vel uansett og anbefale! Og sjekk for all del demperne bak hvis du har nivåkontroll!

Skrevet
JAHA???

Karosseriet i E-39 er 70% stivere en i E-34 uansett om det er touring eller limo!

E-39 er flere lysår bedre sammenskrudd enn E-34! E-34 er en åttitallskonstruksjon som var utdatert og gammeldags lenge før den ble byttet ut med E-39! Hvorfor skal det være mindre interiørknirk i en sedan kontra en touring? (bortsett fra det faktum at du kjører med bagasjerommet inni kupeen)

Om E34 er en gammeldags konstruksjon eller ei har da ingenting med hvor godt sammenskrudd den er å gjøre? E34 er kjent for å være den best sammenskrudde modellen BMW har produsert. Det var den siste modellen som ble skrudd sammen for hånd...

Og 70% stivere? Det har jeg faktisk vanskelig for å tro. Kan du finne noe fakta som kan underbygge den påstanden?

Skrevet
JAHA???

Om E34 er en gammeldags konstruksjon eller ei har da ingenting med hvor godt sammenskrudd den er å gjøre? E34 er kjent for å være den best sammenskrudde modellen BMW har produsert. Det var den siste modellen som ble skrudd sammen for hånd...

Og 70% stivere? Det har jeg faktisk vanskelig for å tro. Kan du finne noe fakta som kan underbygge den påstanden?

E-39 har 70% høyere vridningsstyrke enn E-34! Hvis du leter litt på nettet finner du sikkert fakta som tilfredstiller tvilen din!

At en bil er skrudd sammen for hånd kontra av en maskin er vel en tam begrunnelse for at den skulle være bedre skrudd? Dette kan du jo utdype litt bedre? Jeg har hatt E-28 E-30 2xE-34 E-36 og nå sist en E-39 touring, når det kommer til knirking i interiøret, ulyder i understellet og generelt støynivå er det jo ingen tvil! Materialvalget og materialkvaliteten i E-39 er ikke sammenligningsbart med det man finner i E-34 i E-39 sin favør selfølgelig!

Hvis du tror at en 50 år gammel arbeiderklassetysker med fyllanærver og samlivsproblemer gjør en bedre jobb enn en cnc-styrt "skrumaskin" en mandagsmorgen i 92, så tror jeg du tar feil! Det er greit og være patriotisk, men ikke for en vær pris!!

Skrevet
Jeg tror nok Gunnar har rett i at E34 helt generelt er bedre sammenskrudd enn E39...les hva de skriver om modellene i svenske Autopower. :wink:

http://www.autopower.se/begagnatguiden/e34beg.asp

http://www.autopower.se/begagnatguiden/e39beg.asp

Fjärde generationens fem-serie. Svårt jobb att ersätta den populära föregångaren, men ansågs trots mycket höga förväntningar vara världens bästa bil. Mycket vacker och elegant kaross.

Skriver autopower også!! Så hva er det med autopower? Om E-39 har hatt flere værkstedsbesøk enn en E-34 på grunn av gjengangerfeil er d da en dårligere skrudd bil? Alle de tusen E-39 som har vært på værksted for f.eks og skifte motoren til vindusviskeren bak eller ABS-sensoren i et eller annet hjørne! Det er jo sånne grafer de legger til rette i en sammenligning! Uansett så er denne diskusjonen sporet helt av ! Jeg responderte på et innlegg som sa at E-39 var mer raklete og knirkete enn E-34!! Det er bullshit! Og at touring har mer knirking i dashbordet enn sedan? HALLO?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...