Gå til innhold

OT: Pistol/revolverskyting

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jepp.. nok ett rasshøl her altså :wink:

Har BMW og 9mm ;)

denne faktisk

Tanfoglio_Gold-Match_420.jpg

6" polygon (kantet) løp, stort magasin (17+1).. skyter ganske så rett frem ..skytteren derimot skal vi ikke prate så mye om egenskapene til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skutt litt med ag3'en min på HV-øvelse nå for et par -tre uker siden. I tillegg har jeg en walter cp99 luft/gasspistol. Morsomt å skyte egentlig! En av grunnene til at jeg ikke nektet totalt å bli innkalt til HV nå 10 år etter 1.gangstjenesten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god og gammel S&W 357Mag. mod 27. Den har N-frame som er samme rammen som 44Mag.

Det er ganske gøy og skyte, spesielt felt som jeg prøvde første gang i september i fjor.

Fikk 64 poeng og må si meg fornøyd med det siden jeg aldri har gått felt før.

Dette blir helst sesongrelatert hobby, siden vi har utebane i sandnes pistolklubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...det begynner å bli lenge siden og jeg har kun skutt skarpt med Mauser, AG3 og Luger. :roll:

Fant et par bilder på nettet...noen som vet hvilken film disse er hentet fra ? :D

http://www.moviebadgirls.com/userimage7/ag1.jpg

http://www.moviebadgirls.com/userimage7/ag3.jpg

http://www.moviebadgirls.com/userimage7/ag6.jpg

http://www.moviebadgirls.com/userimage7/ag7.jpg

Adminedit: Æh, 12-åringer her inne, så de får være vanlige linker. :P

Haha, det der er som jeg sier : "fyfaen tell ballongbrøst!" thehe :lol:

Og til admin, hva gjør det om en 12åring ser en pupp?:P Han får vel nok av pupper senere i livet uansett :lol:

Tilbake til topic:

Har drevet litt med skyting med pistol og salong rifle innendørs, men begynner å bli noen år siden nå..Gøy er det uansett å skyte med våpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god og gammel S&W 357Mag. mod 27. Den har N-frame som er samme rammen som 44Mag.

Det er ganske gøy og skyte, spesielt felt som jeg prøvde første gang i september i fjor.

Dette blir helst sesongrelatert hobby, siden vi har utebane i sandnes pistolklubb.

Regner vel nesten med at du stiller på div. feltskytterstevner i distriktet i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner vel nesten med at du stiller på div. feltskytterstevner i distriktet i sommer?

Det blir nok til det. Ga utrolig mersmak!!

Er du medlem noen plass i distriktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er medlem i HÅ PK og Hå PK GPS, praktisk skyting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på infoen din at du kom fra sandnes..gikk ut i fra at det er snakk om sandnes sør for stavanger, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det egentig som skal til for å få våpentilatelse til pistoler`??

jeg har bestått jægerprøven, må man være medlemm i pistolklubb?

Ja, du må være sammenhengende medlem i pistolklubb i et halvt år, være over 21 år gammel og aktiv på klubbens samlinger. Deretter vil formannen i pistolklubben gi deg et brev der dere setter opp hvilke våpen du kan søke på. Brevet er en bekreftelse for politiet at klubben har klasser og konkurranser der disse våpnene kan benyttes. Deretter fyller du ut våpensøknadsskjema, ett for hvert våpen (søk gjerne på 3 forkjellige samtidig, da søknadsprisen er den samme for et eller flere våpen). Dersom du har plettfri vandel, vil ikke innvilgelse av søknadene være noe problem. Skal du skyte praktisk, dvs både med pistol og rifler av militær karakter, må du på forhånd ha vært medlem i vanlig pistolklubb, og deretter gjennomført sikkerhetskurs i regi av norsk forbund for praktisk skyting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...