Gå til innhold

Takker for meg for denne gang!

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Kjetil Somme; Hehehe...det du forteller bare bekrefter alle internasjonale undersøkelser...BMW, Alfa-Romeo og Porscheeiere er generelt på alle måter mer interessert i deres biler enn andre bileiere...og de er også mer tilfreds med deres bilkjøp enn andre bileiere. \:D/

PenguiN-; Anyway...lykke til med din nye Audi. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er riktig at BMW har bedre kjøreegenskaper enn andre familiebiler. Men Audi har også bra kjøreegenskaper. BMW er bedre men for de aller aller fleste så har den bitte lille forskjellen ikke en dritt å si. For folk som sjelden kjører på en landevei har det ikke noe å si i det hele tatt.

Har også lagt merke til at de gode kjøreegenskapene til BMW ofte fører til at spesielt unge førere tror de er konge på veien og ligger i uforsvarlig høy fart alt for ofte. Andre bilers kjøreegenskaper holder i lang bane til lovlige hastigheter.

På bane er BMW såklart best men hvor ofte er man på bane og hvor viktig er det å ha best rundetider på ett arrangement 2 ganger i året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bimmerdude:

gnagere er og blir ett kompromiss mellom økonomi og innvendig plass.

Det er ikke uten grunn noen gnagere kalles AUDI (Angivelig Understyrer Den Intenst).

Understyringen i en middels gnager merker du daglig og er alltid like irriterende.

Om vinteren er det en lidelse å kjøre med drift i feil ende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at BMW har bedre kjøreegenskaper enn andre familiebiler. Men Audi har også bra kjøreegenskaper. BMW er bedre men for de aller aller fleste så har den bitte lille forskjellen ikke en dritt å si. For folk som sjelden kjører på en landevei har det ikke noe å si i det hele tatt.

Har også lagt merke til at de gode kjøreegenskapene til BMW ofte fører til at spesielt unge førere tror de er konge på veien og ligger i uforsvarlig høy fart alt for ofte. Andre bilers kjøreegenskaper holder i lang bane til lovlige hastigheter.

På bane er BMW såklart best men hvor ofte er man på bane og hvor viktig er det å ha best rundetider på ett arrangement 2 ganger i året?

Neste gang du er i butikken; last opp en handlevogn med 8 1,5 liter brusflasker HELT foran. Ta en liten runde med vogna rundt i butikken, prøv gjerne noen S-kombinasjoner i normal hastighet. Så vil du kanskje kjenne hvorfor riktig vektfordeling har så mye å si for kjøreegenskapene.

Det er klart at kjøreegenskaper ikke er alt, men jeg er en av de som prioriterer dette. Rundetidene er ikke viktige, men det er morsomt å kjøre på bane, samt at det gjør meg til en bedre og mer bevisst billist. Man lærer å håndtere bilen opp mot grensene av hva som er mulig, og klokka (rundetidene) gir en god indikasjon på om du gjør ting riktig.

Se f.eks. på STCC hvor bakhjulsdrevne biler fikk en tilleggsvekt på 40kg kontra forhjulsdrevne, selv om en bakhjulsdrevet bil har mere vekt ifm drivverk og mer roterende masse.

Lykke til med AUDI eller whatever, men forhjulstrekk forbedrer ikke en bils kjøreegenskaper. At andre folk ikke setter like mye pris på gode kjøreegenskaper er helt greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare følelsen av å ha trekket på bakhjulene er nok for at jeg velger bakhjulsdrift. Det føles helt naturlig og etter min mening mer forutsigbart. Men det er selvfølgelig en vanesak. Komforten blir også klart bedre da forhjulene triller fritt og man får som flere har nevnt bedre styrepresisjon uten at noe "hugger" og river i rattet og vil ha forhjulene til å rette seg ut ved gasspådrag i sving. Regner med at flere bilprodusenter vil vende tilbake til bakhjulsdrift etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare følelsen av å ha trekket på bakhjulene er nok for at jeg velger bakhjulsdrift. Det føles helt naturlig og etter min mening mer forutsigbart. Men det er selvfølgelig en vanesak. Komforten blir også klart bedre da forhjulene triller fritt og man får som flere har nevnt bedre styrepresisjon uten at noe "hugger" og river i rattet og vil ha forhjulene til å rette seg ut ved gasspådrag i sving. Regner med at flere bilprodusenter vil vende tilbake til bakhjulsdrift etter hvert. :)

...framhjulsdrift er i første rekke eit økonomisk spørsmål....eg trur ikkje den store massen av bilprodusenter tek tak i bakhjulsdrift igjen, berre håpar at dei fåe som framleis har det ikkje byttar!!! Det vert sikkert meir og meir 4x drift, som heller ikkje er å forakte.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...framhjulsdrift er i første rekke eit økonomisk spørsmål..

Ikke glem at det er plassbesparende! Jeg er sikker på at det også er en tungtveiende grunn for FWD hos de fleste produsenter, i tillegg til at FWD som regel er billigere. BMW er som regel blant de med dårligst lastekapasitet i hver klasse, i tillegg til at det blir mindre fotplass i baksetet som følge av tunnelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg blir for teit. Sitte her og klage over audi.. Altså, jeg elsker BMW og kommer aldri til å kjøpe noe annet. Men jeg kan jo lett si at jeg synes Audi har bra biler.. Jeg tror helt sikkert du kommer til å bli fornøyd med den :) Og kritisere han for hans valg synes jeg faktisk er barnslig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...