Gå til innhold

Fant drømmebil, men så var det pengene da...:(

Eirik
 Share

Anbefalte innlegg

De eneste BMW`ene med IS er 318(E30, E36) og 320(E30)

Mente at de eneste E30 318 is, var hentet fra Italia, det er ingen norsk solgte (orginalt...?)

E36 er jo greit, masse is'er av dem, selv om jeg har holdt meg langt unna dem (hørt masse negativt om motor/girkasse)

Den 328coupe'n var meget pen, syns de felgene (orginale M3) var grusomme, seriøst, bilen fortjener noe mer/bedre.

BMW sine coupe'er er utrolig linjelekre og ikke minst tidløse!

Har selv hatt E30 325 87/89 2 dørs, E36 coupe 325 92 mod, E36 320 coupe, E36 320 cabrio 96 mod, E36 320 coupe ia 94 mod, og har nå en 97 E39 520ia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mente at de eneste E30 318 is, var hentet fra Italia, det er ingen norsk solgte (orginalt...?)

E36 er jo greit, masse is'er av dem, selv om jeg har holdt meg langt unna dem (hørt masse negativt om motor/girkasse)

E30 318is er nok ingen Italia-utgave. Det gjelder bare 320is, som var en vanlig E30 med 325i-understell (tror jeg) og 2-liters S14-motor på 192hk. Den ble laget pga. avgiftsnivået på alt over 2 liter ødela salget av M3 der nede. Det er en del av disse bilene i Spania og Portugal også, men er usikker om det er fordi det ligger nær Italia eller om den ble solgt ny der også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 318is er nok ingen Italia-utgave. Det gjelder bare 320is, som var en vanlig E30 med 325i-understell (tror jeg) og 2-liters S14-motor på 192hk. Den ble laget pga. avgiftsnivået på alt over 2 liter ødela salget av M3 der nede. Det er en del av disse bilene i Spania og Portugal også, men er usikker om det er fordi det ligger nær Italia eller om den ble solgt ny der også..

Du rakk akkurat å si det rett før meg din snik :P:lol:

Hadde startet å skrive, så bare så jeg tilfeldigvis siste kommentaren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke E36 325IS eller E36 328IS , ikke i USA en gang.

E30 finnes 318IS, 320IS og 325IS. E30 318IS kunne fåes i norge som nye, men det finnes ikke mange produserte E30318IS, kun 41.234stk derav 3.513 var med høyre ratt og 9.779 dro til USA. De ble kun produsert ifra september 1989 til mai 1991.

E30 320IS er den italienske "M3"en.Den kom også i portugal. Den har S14B20 motor med 192hk uten kat.

Det ble laget 2,540 stk med 2 dører og 1,206 med 4 dører.

Av E36 så kom 318is og 318Is ClassII.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke E36 325IS eller E36 328IS , ikke i USA en gang.

Hva er dette da? ;)

39563630.jpg

Jaha, hva da?

Som det er sagt tidliger er iS utgavene en utsyrs variant i USA og jeg tror også i UK. Det har ingenting med motor å gjøre som i 318 iS og 320 iS, som begge var 16 ventilere på denne tiden, det er E30 jeg snakker om.

325 iS, eller som den jeg kjøpte ny i 1986, det var en 320 i LE,i august samme år kom 320 og 325 iS, men som sagt det var kun utsyret somgjorde dette.

Det jeg alltid har likt med BMW er at de ikke bruker disse betegnelsene(på tsiden av bilen) som alle andre, det være luxe, de luxe, sportline,comfortline,high line mm.

Thorleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

220 000??

What tha fuck.....

Muligens litt i overkant av hva listepris tilsier, men så er jo denne ett perfekt eksemplar... :wink:

Perfekt? Ja, jeg er enig. Men det er uansett kun M-styling og nyvasket bil. Man kan kjøpe en mye rimeligere 328i enn dette og få den like flott for en like rimelig penge ved å kjøpe .. ehh.. ja.. M-styling og ta en lakkbehandling på bilen... Da har man enda penger tilgode...

Dessverre er 328i sjelden i Norge men man finner gode eksemplarer over grensene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

220 000??

What tha fuck.....

Muligens litt i overkant av hva listepris tilsier, men så er jo denne ett perfekt eksemplar... :wink:

Perfekt? Ja, jeg er enig. Men det er uansett kun M-styling og nyvasket bil. Man kan kjøpe en mye rimeligere 328i enn dette og få den like flott for en like rimelig penge ved å kjøpe .. ehh.. ja.. M-styling og ta en lakkbehandling på bilen... Da har man enda penger tilgode...

Dessverre er 328i sjelden i Norge men man finner gode eksemplarer over grensene....

Helt klart en sjelden bil, som medfører at det er enda sjeldnere å finne en som er sånn som en liker... Klart en kan sette på ting og tang selv, men dette blir fort dyrt.

En annen ting er at eieren er/har vært BMW-mekaniker og sannsynligvis har passet på bilen... Kanskje litt naiv tenkning? :)

Men klart, en kan jo reise til f.eks tyskland hvor det ikke nødvendigvis er billigere, men hvor utvalget er mye større...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt bil, akkurat slik jeg vil ha den... Eneste er grillen som jeg ville skiftet.

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detai ... te=default

Ellers er bilen beutifuul! Vil ha! Nesten sånn at jeg begynner å jobbe, bare for å kuppe den :love:

Selgeren får aldri annonsert pris for bilen. I mine øyne er prisen hinsides all fornuft.

For noen år siden stod det en slik bil tilsalgs hos Steinkjer bilsalg.

Bilen hadde M3-pakke+GT bakspoiler.

Bilen var tidligere eid av Bmw entusiast fra nordland.Mener å huske den ble solgt for under 200.000.Da var bilen 6år + lav km.stand og velholdt. Bilder på www.bmwccn.no/avd.nordland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...