Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av at jeg ikke brukern leger vurderer jeg nå å selge trøsykkeln min... Meget spesiell sykkel med carbon ramme.

Den har: Fox Vanilla bakdemper, Roch Shox Judy XC framdemper 80mm, Shimano M600 V-brems, Shimano Deore LX/XT gir system.

Sykkeln veier 12.4 kg.

Meget rå fjellsykkel...:)

foto739693_2.jpg

foto739693_4.jpg

treky11.jpg

Nypris var en gang 27.000,-

Selges for 8000,-

Skrevet

Jeg kunne faktisk godt ha tenkt meg den sykkelen jeg, bare synd at det kniper litt på cash-fronten akkurat nå... Pluss at det blir litt langt å sykle tilbake igjen til Oslo! :lol:

Skrevet
Hva skal vi med sykkel? Eneste er vel hvis noen mister lappen. :)

Eg er interesert i sykkel da eg ikkje har fått noen domm enda og ikkje veit om eg blir frikjent eller ikkje!

Er dette en grei sykkel til vanlig vei sykling? Eller er det mye motstand i dekkene osv som gjør den tung og sykkle? Og er det slik at heile sykkelen liksom humper i fjørene når du står og trør hardt?

Kor gammel er den? og kor mangen gir er det?

Skrevet
Jeg regner med at det er du som er på tur ned fjellsiden der? :P

Ja hadde det bare vært så vel... hehe... neida, sykkelen er ikke blitt brukt i fjellet... jeg har kun brukt den til å sykle til og fra kompiser etter vei...:P Og en søndagtur da jeg var ung og litt mer sporty...:P

....dette er då eit bra kjøp!! Kva størrelse på ramma?

Skal få sjekket opp litt mer angående det imorra... husker ikke noe nå her i farta... kan og få prøvd og lagt ut noen bilder av den virkelige sykkeln... :)

Er dette en grei sykkel til vanlig vei sykling? Eller er det mye motstand i dekkene osv som gjør den tung og sykkle? Og er det slik at heile sykkelen liksom humper i fjørene når du står og trør hardt?

Jeg merker ikke noen forskjell på denne om en som ikke er dempet... demperene kan jo stilles så de blir skikkelig stive og da bør det vil ikke være så sykt stor forskjell, vil og tru at kansje vekta på sykkelen har noe og si, denne har jo ramme som er laget av carbon og den veier jo utrolig lite i forhold til endel andre sykler......den er ca 5år gammel men for det meste av tiden har den vært lagret inne i tør garasje og stått der godt og rolig...:) Husker faktisk ikke hvor mange gir det er heller... skal sjekke imorra..:) er litt trøtt nå.... :?

Det er fullt mulig å legge inn et bud på sykkelen om noen plutselig skulle være intr ....

Skrevet
Hva skal vi med sykkel? Eneste er vel hvis noen mister lappen. :)

Eg er interesert i sykkel da eg ikkje har fått noen domm enda og ikkje veit om eg blir frikjent eller ikkje!

Dette er en såkalt Downhill sykkel. Det er en del tap både i demper og dekk på en slik sykkel. Men dette er sykling for de som liker å ha det gøy. Det blir som å gå fra Carina til Hummer :D Og du må ikke sammenligne dette med billige "intersport" sykler med fjær bak. Den kan reguleres i fjæringsvei og hardhet går jeg ut ifra. Det gjør det ihverfall på min FX25. Men jeg har også RockShock bak. Bare en slik demper koster nesten 5000,- :shock: Det er heller ikke en typisk asfaltracer. Den skal sykles med lite luft og brede dekk for mindre fare for punktering, og dermed større rullemotstand. Kan også benytte slangeløse dekk for enda bedre sikkerhet mot punktering. Men det gir en god komfort "til og fra arbeid". Selv om den helt store farten uteblir. Jeg kommer ikke over 70-75km/t i nedoverbakke med min. Da med masse luft i dekkene.

Eneste negative her er at den ikke har hydr.skivebremser. Dette får du fra ca.5000,- komplett fram og bak. Noe rimligere om navene er klargjort for skiver.

Men uansett, løp og kjøp. Noe slikt finner du ikke utstilt hverken på G-sport eller Intersport. Mitt kjøp var ett spontankjøp. Skulle egentlig bare ha en lett "arbeidsykkel". Men det som jeg tidligere syntes bare var kjedelig og ett slit, har blitt morsomt, og vanedannende. Det er kult som fa..! Øk vanskelighetsgradene gradvis. Og prøv en tur ned slalombakken etter litt trening.

Ja hadde det bare vært så vel... hehe... neida, sykkelen er ikke blitt brukt i fjellet... jeg har kun brukt den til å sykle til og fra kompiser etter vei... Og en søndagtur da jeg var ung og litt mer sporty...

Da har du gått glipp av noe stort. Ta deg en stitur over Fursetfjellet, og du kommer ikke til å selge den. Det er fart og spenning hele veien. Knall!!

Skrevet

Jau da. BMW er bra, men man skal være mere enn 100% patriot for å velge en av de der, framfor f.eks denne(Ligner på min FX25, tror den er utgått)

nitroussl11_black.jpg

Da har man sykkel til slikt som dette bl.a

dh_ulinks.jpg

dh_urechts.jpg

Og etter litt trening

pbpic583310.jpg

pbpic586509.jpg

Det er også en del jenter som deltar, det er viktig å få med

pbpic576426.jpg

pbpic575053.jpg

Bra trim skal det også være :rompe:

spbpic582639.jpg

Var ikke meningen å gjøre det om til ett sykkelforum. Bare litt informasjon :roll:

Skrevet
Jau da. BMW er bra, men man skal være mere enn 100% patriot for å velge en av de der, framfor f.eks denne(Ligner på min FX25, tror den er utgått)

Da har man sykkel til slikt som dette bl.a

Og etter litt trening

Det er også en del jenter som deltar, det er viktig å få med

Bra trim skal det også være :rompe:

Var ikke meningen å gjøre det om til ett sykkelforum. Bare litt informasjon :roll:

Den grønne der så jo ut som heftig terrengsykkel :shock:

Hvor sykler du når du stisykler over Fursetfjellet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...