Gunnar Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 Synes i motsetning til trådstarter at BMW-folk flest ikke er særlig åpne for andre merker. De fleste av oss er nok temmelig like VAG-fantastene. Selv er det faktisk mange Audier jeg kunne tenkt meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 Har hatt noen bmw`er og nå denne audien. Det aller første man legger merke til er at audi ser MYE nyere ut inni Hallo mann! Har du virkelig ikke skjønt hvorfor A4 ser nyere ut enn en E36? Det er jo selvfølgelig fordi første E36 kom i 1990 og første A4 kom i 1995. Bilene utvikler seg veldig designmessig. Er akkurat som mote! De designer bilene med vilje slik at de skal gå av moten etter hvert. Sammenlign en E46 som kom i 1998 med første generasjon A4 så ser du det motsatte. Da ser BMW'en mye nyere ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 Synes i motsetning til trådstarter at BMW-folk flest ikke er særlig åpne for andre merker. De fleste av oss er nok temmelig like VAG-fantastene. Selv er det faktisk mange Audier jeg kunne tenkt meg... Den kommentaren er jeg helt enig i... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 Jeg kjører Mini, og vitsene fra RWD (BMW/Cossy) gjengen satt meget løst da jeg skulle prøve meg på den lokale banen (Reve), men det ble stille etter hvert når jeg lærte bilen å kjenne, samt gjorde noen endringer i hjulopphenget, og resultatene begynte å bli bedre. Etter det jeg vet, så er det kun en BMW som har kjørt raskere rundt banen enn FWD'en min, det var en 330. Den dagen kjørte jeg ikke selv, men jeg blir alltid slått av en VW Buggy (hvis den virker som den skal) og en AWD Sierra Cossy.Så er det noe jeg er drit lei, så er det det evindelige maset om hva som er best? FWD eller RWD? Kan man ikke bare KJØRE den bilen man har, å ikke prøve å frelse verden!!! Husk, fanatisme er roten til ALT vondt!! Min mening er at det er trangsynte idioter som reklamerer med at bakhjulsdrift er best. Forhjulsdrift har sine åpenbare fordeler. Det er MYE billigere å produsere, mye lettere konstruksjon, mer kompakt så det gir større rom i kupeen, tryggere kjøreegenskaper på glatt føre + mer. Saken er at verken forhjulsdrift eller bakhjulsdrift er best. Det er som å sammenlige epler med poteter. Tilhengere av bakhjulsdrift fremhever ofte kjøreegenskapene men jeg ser ofte at forhjulsdrevne biler kjører like fort eller enda fortere i svinger både på bane og på landeveien. Fordelen med bakhjulsdrift er når man begynner å passere 300 HK i motoren som kan være vanskelig å kontrollere når man har så mye hester på forhjulene. Derfor "superbiler" har bakhjulsdrift. Bakhjulsdrift kan også være litt mer komfortabelt og er nok hovedgrunnen til at BMW velger bakhjulsdrift. Samme gjelder Mercedes. Jeg er verken tilhenger av bakhjulsdrift eller forhjulsdrift siden jeg har forstått at konstruksjonene har sine fordeler og ulemper begge to og ingen av delene er best. Men de er best til hvert sitt bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 Jeg sier bare Audioter!: http://blog.vg.no/index.php?op=ViewArticle&articleId=698&blogId=6 Hehehe! Det er mange andre merker enn BMW jeg kunne tenke meg..uhm.. som vinter biler! hehe Neida.. fra spøk til revolver.. Audi A/S3 og A/S8 trur jeg er de eneste audiene jeg kunne tenke meg(av nyere type).. Eventuellt rs4 eller gammle s1 bare pga motor, men de er for dyre BMW er ikke det eneste merket for meg.. men jeg tror jeg hadde kikket på mange andre biler før audi.. Porsche og BMW er forøverig de som står meg "nærmest hjertet".. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 Jeg kjører Mini, og vitsene fra RWD (BMW/Cossy) gjengen satt meget løst da jeg skulle prøve meg på den lokale banen (Reve), men det ble stille etter hvert når jeg lærte bilen å kjenne, samt gjorde noen endringer i hjulopphenget, og resultatene begynte å bli bedre. Etter det jeg vet, så er det kun en BMW som har kjørt raskere rundt banen enn FWD'en min, det var en 330. Den dagen kjørte jeg ikke selv, men jeg blir alltid slått av en VW Buggy (hvis den virker som den skal) og en AWD Sierra Cossy.Så er det noe jeg er drit lei, så er det det evindelige maset om hva som er best? FWD eller RWD? Kan man ikke bare KJØRE den bilen man har, å ikke prøve å frelse verden!!! Husk, fanatisme er roten til ALT vondt!! Min mening er at det er trangsynte idioter som reklamerer med at bakhjulsdrift er best. Forhjulsdrift har sine åpenbare fordeler. Det er MYE billigere å produsere, mye lettere konstruksjon, mer kompakt så det gir større rom i kupeen, tryggere kjøreegenskaper på glatt føre + mer. Saken er at verken forhjulsdrift eller bakhjulsdrift er best. Det er som å sammenlige epler med poteter. Tilhengere av bakhjulsdrift fremhever ofte kjøreegenskapene men jeg ser ofte at forhjulsdrevne biler kjører like fort eller enda fortere i svinger både på bane og på landeveien. Fordelen med bakhjulsdrift er når man begynner å passere 300 HK i motoren som kan være vanskelig å kontrollere når man har så mye hester på forhjulene. Derfor "superbiler" har bakhjulsdrift. Bakhjulsdrift kan også være litt mer komfortabelt og er nok hovedgrunnen til at BMW velger bakhjulsdrift. Samme gjelder Mercedes. Jeg er verken tilhenger av bakhjulsdrift eller forhjulsdrift siden jeg har forstått at konstruksjonene har sine fordeler og ulemper begge to og ingen av delene er best. Men de er best til hvert sitt bruk. Jeg er enig i mye av det du skriver i denne tråden bimmerdude, men at forhjulstrekk har like gode egenskaper som bakhjulsdrift må jeg bare adressere... Det finnes kun økonomiske og "praktiske" årsaker til å bruke konseptet forhjulstrekk. Mini var vel den første serieproduserte bilen som hadde forhjulstrekk - og dette var Alec Issigonis hjertebarn for å videreføre mange av idèene til konseptet bak en Boble. Altså biler til folket. Billig, enkel å produsere (men ikke enkelt å mekke på en forhjulstrekk) og svært god plass i forhold til "overall size" på bilen. Skal gi deg ett eksempel som blir ofte trukket fram når man snakker om kjøreegenskaper: MOTORSPORT. Hvor mange løpsbiler har forhjulsdrift? I de klassene hvor det kjøres med begge deler har bakhjulsdrevne biler et vekttillegg for å kompensere for de bedre kjøreegenskapene. I feks. STCC må BMW legge på inntil 35kg for å i det hele tatt få lov til å kjøre. Så overlegen er bakhjulsdrift... Med virkelig gode sjåfører er det ingen tvil om hvilke biler som er best på bane. Bakhjulsdrift er best, så enkelt er det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 Som både VW/Audi og BMW entusiast må jeg si at jeg syns begge er like bra. BMW har riktignok fått et harrystempel da visse nye landsmenn bruker de (særlig 3 serie coupe/cab) eller at nordmenn styler ihjel bilene. Jeg syns det er helt forjævelig å se en lekker bil bli ødelagt slik mange på forumet her gjør. Vinger og lepper og drit. For noe makkverk. De er jo så lekre som de er. Slik syns jeg BMW blir langt mer harry enn VW/Adui iallfall. Der har VW/Audi en stor fordel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 Nå bryr jeg meg ikke så mye om image (hvis jeg gjorde det så hadde jeg jo aldri holdt på med dissa gamle BMWene... ). Så, min mening er at folk får gjøre AKKURAT det de vil med SINE biler. Det får jo jaggu meg være måte på!!! Hvorfor skal andre mennesker sette seg til doms over hva andre skal ha eller ikke. Problemet med dagens samfunn er at mange mennesker er styrt av trender - det være seg klær, biler, båter, hvordan man ser ut, hvor man oppholder seg, skolevalg osv, osv, osv. Jeg synes rett og slett det er TRAGISK at man skal definere seg selv og andre utfra nokså overfladiske ting. Det eneste dette skaper er ødelagte mennesker og onde spiraler som det er vanskelig å komme ut av. Det ironiske med disse overstylede bilene er at de som liker ofte gjør det for å hevde seg ovenfor andre - som i sin tur igjen forkaster dette og synes det er avskyelig. Snakk om ond spiral... Jeg er nok mer medlem av originalpolitiet enn spoilerbrigaden, men det er sjelden, meget sjelden jeg snakker nedsettende om andres biler. Og, uten å være i en moralsk høyborg, så oppfordrer jeg alle andre til å la være med det også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 Høres ut som klar tale. Skulle jeg ha startet butikk så skulle det vært med BMW-styling. For det sitter noe sinnsykt mye penger i styling på disse bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 Folk som jeg har hørt snakke dritt om BMW er folk som mener at BMW har ufortjent status... Det har jo altid vert slik at `BMW er dyre luksus biler`...det fikk jeg høre allerede da jeg var liten, da far min sa til sin kollega - Åhh, er det du som kjører respektabel bil?? Jeg er nok litt rapp i kjeften jeg også når det gjelder andre bilmerker... men sier jeg noe dritt om en bil, så er det i bunn og grunn fordi jeg synes bilen er drittstygg og se på... Og jeg aldri i livet ville kjøpt noe slikt selv! Når det gjelder VW og Audi, så har de absolutt INGEN modeller jeg kunne tenke meg selv... men det er ikke dermed sagt at jeg synes det er dårlige biler... er bare ikke min type bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 Synes i motsetning til trådstarter at BMW-folk flest ikke er særlig åpne for andre merker. De fleste av oss er nok temmelig like VAG-fantastene. Selv er det faktisk mange Audier jeg kunne tenkt meg... Den kommentaren er jeg helt enig i... Her er eg 100% einig!....føler eg har ein fot i begge leirar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 slenger ut et noen bilder av min A4 1996 mod, så kan dere se hva dere synes... er Audi A4 virkelig så stygt mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 Audi A4 er ålright de, men det finnes penere felger, og så tror jeg de som har montert speilene har glemt at det er en Audi, ikke BMW! Frister litt med en '97 eller noe Audi A4 Avant Quattro til dama, siden hun trenger 4wd. Motoralternativet står litt åpent, siden hun vil ha diesel, men hun vil egentlig ikke ha Audi i det hele tatt. Jålebiler visstnok, så det er vel tvilsomt at det blir noe av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 felgene er ikke verdens peneste..kjøper nye til sommeren...dekka er uansett slite så...takk for "allrighten" kan kanskje ikke kreve mer på et BMW forum, ps, hva mente du med den siste setningen i øverste avsnitt.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 synest dette var en feit bil eg da! og likte felgene! men det er jo meg da! er bilen til salgs? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå