Gå til innhold

Hva er best? Tectyl eller olje?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Problemet med Tectyl, er at det legges over uten å spyle rent under bilen, men på oljebehandling spyles det helt rent før oljen legges på.... :?

Hvorfor mener du at de ikke spyler rent før tektylbehandlng og at de spyler rent før oljebehandling. Det høres jo bare dumt ut det :roll:

Klart de rengjør før behandling uansett hva de har på :)

Skrevet
Problemet med Tectyl, er at det legges over uten å spyle rent under bilen, men på oljebehandling spyles det helt rent før oljen legges på.... :?

Hvorfor mener du at de ikke spyler rent før tektylbehandlng og at de spyler rent før oljebehandling. Det høres jo bare dumt ut det :roll:

Klart de rengjør før behandling uansett hva de har på :)

Riktig Mr.Fanrem.

Man bør nok først, og det er nok langt viktigere å finne ett verksted som legger samme sjel i jobben som vi ovenfor våre BMW`er. Hvis man opplever som er-tj at de bare sprøyter på uten skikkelig grunnarbeid, så har man en klar forbrukersak.

Deretter kan vi diskutere om Dinol, Tectyl eller Mercasol er best. Personlig så hørtes det meget spennende ut at det finnes Mercasol verksteder. Hvis disse er seriøse og legger ned ett skikkelig grunnarbeid, så er jeg ganske sikker på at de har ett minst like godt produkt som Tectyl/Dinol

Til BMW_JP, du har nå en gyllen mulighet for å få gjort dette eksemplarisk. Bare nevn for verkstedet denne tråden, og de vil gjøre alt for å få god reklame for sitt produkt. :kose::lol:

• 3 weeks later...
Skrevet
Hvordan er oljebehandling i pris kontra tectyl ?

Hvilken type olje er det man snakker om her?

Ble ikke noe klokere av dette jeg, ser bare argumenter med at Tectyl holder lenger, har fått beskjed om at tectyl holder 3 år det koster 3900 på min bil, og olje må byttes hvert år for 995, er jo ikke noe problem å gjøre dette hvert år for 1000 kr vil jo bli en lavere sum en for tectylen uansett.. noe som har noen tyngre argument mot olje en at det bare holder 1 år ?

Skrevet

Tectyl brukes mere på nyere biler og olje brukes på gamle biler.( som min :wink: )

De påfører olje på gamle biler for tectyl blir for tett, og vil ruste innenfra.

Dette har jeg hørt fra de som jobber med rustbehandling :wink:

Skrevet

Detter er ikke tull :D Har sett det på andre biler og prøvd det selv nå :)

1 liter Bengalakk blandes med 3dl rå linolje tynnet med terpentin, helst amerikansk(kødder ikke) Det må ikke være kokt linolje. Smøres på med pensel eller sprøytes på. Helt utrolig bra resultat, er litt klissete de første dagene men så blir det en fin matt finish.

Skrevet

jeg hadde nok satsa på tektyl, fordi den stivner, å danner et hart lag, som grus støv hekter seg i, skal litt til for å få rust da. den stopper så å si sten sprut..

bruker du olje, å du kjører på en grus vei, vil du garantert få stenstrut som skader, å lager rust..

boddysafe er oxo fint å bruke. koster ikke all værden hell

Skrevet
jeg hadde nok satsa på tektyl, fordi den stivner, å danner et hart lag, som grus støv hekter seg i, skal litt til for å få rust da. den stopper så å si sten sprut..

bruker du olje, å du kjører på en grus vei, vil du garantert få stenstrut som skader, å lager rust..

boddysafe er oxo fint å bruke. koster ikke all værden hell

Sammer er det med mercasol.. Det er en slags blanding, med olje og sånt tror jeg. Så stivner den. Er nok minst like bra som vanlig tectyl.

Skrevet
fordel å ha på stålfelgene når man lever inn bilen kanskje ? :)

Har ikke noe å si. De tar av dekkene allikevel. Tar av innerskjermer osv... plastdeksler under bilen osv. for å komme til. Oxo dekker de til det som ikke skal bli sprutet på osv. (blant annet eksosanlegg osv.)

:)

Skrevet

Her er det folk som har oljebehandlet bilen to år på rad og er kjempefornøyde, går det an? Man kan ikke vite det før det er gått mange flere år enn det.

De som tror at bilen ikke blir steamet før tectylbehandling aner ikke hva de snakker om. Leverer du bilen til slike folk er det ikke bedre med oljebehandling fordi de etter all sannsynlighet vil slarve med å sprøyte olje der det er vanskelig å komme til.

Og ti de som tror de bare kan gå rundt med en kost å smøre på... :lol::lol::lol::lol::lol:

• 9 years later...
Skrevet (endret)

Velger å børste støv av denne tråden.
Vil understell behandle min nye bruktbil før vinteren setter inn med  oljebehandling med lanolinoljen Fluid Film

Kommer til å bruke dette firmaet. http://www.buskerudantirust.no/

Noen erfaringer?

Endret av Erling T
Skrevet

Har du en 10-15 år gammel rusten bil er det kjempegreier.

Har selv god erfaring med fluid film, men om du har en 2010 mod som nevnt under profilen din er det mye mere fornuftig med tectyl, mercasol elns.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...