Gå til innhold

SJOKKERT over all rasismen her

318iA
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er en MEGET interresant debatt, forsåvidt en debatt som ikke har noe å gjør på en slik side, men dog...

Det dummeste Nordmenn og andre vestlige land gjør, er å tie denne debatten ihjel.

Dette er noe vi ser i hver eneste debatt med dette som tema, ordet rasisme blir brukt og misbrukt.

Politikerne er utrolig feige, de har et system som ikke fungerer, som er enormt dyrt, og som skaper det det ikke skal skape - nemlig rasisme.

Og det er fordi politikken som blir ført er dum, naiv og gjennomsyret av snillisme. (hørte jeg SV noen?)

Vi skal forstå dem, men kanskje burde det vært litt mer av at innvandrerne burde forstå oss, og sette seg inn i deres nye samfunn.

Og det burde være et krav om å snakke og skrive Norsk, for alle!

Det er synd det er slik at noen få innvandrere som ødelegger for veldig mange, for det er mange bra mennesker også, og vi nordmenn trenger impulser fra andre land, fremtiden er flerkulturel og mangfoldig.

Jeg har en arbeidskompis fra et afrikansk land, en flott type, men som har helt andre holdninger enn en traust nordmann.

Han forteller meg: Kona er gravid, håper at det ikke blir ei jente, da må jeg spandere på alle.

Hvis det blir en gutt er det omvendt, da er det fest for meg og jeg må ikke betale, da er det alle andre som må spandere på meg.

Det viser litt av kontrastene, de har en grunnleggende gammelmodig holdning, som ikke fungerer sammen med vår vestlige verden, når det kommer til kvinner, og klasseskiller.

Dette gjelder også vold, de er ikke de som holder tilbake, men bringer gjerne kniv og mange kompiser til en fest.

Gjenger, voldtekter og faenskap.

De krever respekt, men blander dette med frykt.

Jeg er for innvandring, men under andre betingelser enn dagens.

De fører med seg mye, og i mange tilfeller for mye.

Jeg ber alle vise hensyn til hverandre, respektere hverandre og ikke skape konflikter unødvendig.

Men kan noen ta samfunnsansvar å grisebanke han (loco) som ødelagte den psykisk funksjonshemmede nordmannen, og i virkeligheten tok fra ham livet! (Dokumentar på tv)

Han er igang igjen leser jeg, søppel - rett og slett søppel! :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Leste tilfeldigvis diskusjonen om da NSS fikk et slag i trynet av en "pakkis" (og bla bla bla bla osv...)

Egentlig ganske latterlig å bruke meg som eksempel men men

Hva faen er problemet ditt? Er det noe galt med deg? Har du blitt mistet i gulvet som spedbarn? Bare fordi jeg sier; "heh, sikkert en pakkis som kjører den" Så mener du at jeg er rasist..? Se på f.eks Izzat, den nye norske filmen som handler om pakkiser. ALLE kjører BMW der... Er det rart BMW da blir sett på som en pakkis bil? Pakistanerne legger jo opp til det selv! Dette er egentlig bare rent hysteri!

Men uansett så var egentlig den kommentaren ment som en spøk, men dette hadde selvfølgelig MANGE av dere problemer med å forstå. Jeg rakk ikke forsvare meg selv før en admin stengte tråden.

Og i tillegg påstår mange andre av dere at jeg er rasist... Dere kjenner meg ikke en gang... Selvfølgelig har jeg litt tvil til endel utlendinger, pga litt forskjellige ting(har mine grunner, som jeg ikke gidder å gå nærmere inn på her). Men selv om jeg har det, så vet jeg at finnes mange ærlige og hyggelige innvandrere!! Men jeg vet også at i %(iforhold til antall) så gjør innvandrere mer kriminalitet enn etniske nordmenn, noe som selvfølgelig er veldig beklagelig, men det er bare sånn det er.

Men det mest tragiske med norge er at de enda ikke har klart å sende ut Krekar! Dørum er jo redd for han virket det som på tabloid :lol: . Jeg synes Norge burde bli betydlig bedre på deportering av utlendinger som begår alvorlig kriminalitet, slike folk er ikke velkomne her i landet :evil:

Takk for støtten ;) <3

Og en siste ting; Hva FAEN har incest med rasisme å gjøre? :lol: . Og kan du vise meg en statestikk hvor Norge ligger høyt oppe på incest statestikk?

ps; veldig mye bra innlegg her :applause: f.eks BMWE9, M3cab og mange fler :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv opplevd at jeg og en kompis ble overfalt heeelt uten grunn i sentrum av Sandnes en lørdagskveld av 6 utlendinger som forøvrig sparka kompisen min i hodet mens han lå nede og prøvde alt han kunne for å blokkere sparka...

Nettop samme dritten som jeg, og mange av mine venner har opplevd i Sandnes.... Hvis dette er den eneste typen opplevelser vi har hatt når det gjelder utlendinger, hvordan i helsikken kan vi da ha en `åpen og imøtekommende` holdning til dem?? Selvfølgelig finnes det hyggelige utlendinger også i Norges land, men de drukner bort i alle de som lager helvette, og blir glemt!!

Dessuten som flere andre har sagt her, de kommer fra land med en helt annen kultur en vi har, og har da vanskelig for å forstå hvordan de skal oppføre seg helt etter norsk lov, MEN det er da ikke så vanvittig vanskelig og forstå at det IKKE er akseptert å slå folk om de blir sinte??

Også deres kvinnesyn er et helt annet en vårt, og det blir det lett konflikter utav.... :roll:

Hvor mange utlendinger er det her forresten, jeg er en.

:kose::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig tragisk hvor overrepresentert innvandrere (menn) fra afrika og midtøsten (ikke vestlige) er i kriminalstatistikken. De begår i relativ forstand dobbelt så mange kriminelle handlinger som etniske nordmenn...og for den saks skyld etniske dansker. Jeg tror desverre ikke kun det handler om en jobb eller en utdannelse...det handler etter min mening mest av alt om en holdning til omgivelsene. Det er viktig å poengtere at ikke alle innvandrere er kriminelle, men mange av de kriminelle innvandrerne i vesten er muslimer. Det er de fordi de fleste innvandrerne fra de ikke vestlige landene er muslimer. Er muslimer generelt mer kriminelle enn f.eks kristne ? Nei...det er de absolut ikke når de befinner seg i et muslimsk land, men all statistikk fra EU forteller at det er store og alvorlige kriminelle problemer med muslimske innvandrere...til forskjell fra f.eks innvandrere som bekjenner seg til andre religioner. Det er naturligvis interessant å vite hvorfor det er slik. I Danmark har man forsket på problemet og mye tyder på at mange muslimske innvandrere har med seg noen meget negative holdninger til vesten når de kommer til f.eks Norge og Danmark. Disse holdningene pleies og vedlikeholdes i mange tilfeller i utstrakt grad av imamer i mange moskeer i vesten, men også i en betydelig grad ved hjelp av gruppepress i forskjellige sosiale sammenkomster. De negative holdningene gjelder spesielt vestens sekulære stater (altså vårt klare skille mellom stat og religion). De fleste muslimer har ingen forståelse for en sekulær stat...Gud står over alt...mennesker og det menneskene har skapt. Spesielt i Skandinavia er staten betydelig og sterk, mens religion tilhører privatlivet og mest av alt har en sermoniell karakter. Mange muslimer har derfor ingen respekt for vestlige samfunnsmodeller der staten er delt opp i en lovgivende myndighet, en utøvende myndighet og en dømmende myndighet (les: Montesquieu). En annen utpreget negativ holdning er vestens fokusering på likestilling mellom kjønnene i det offentlige liv. Kvinner i tradisjonelle muslimske samfunn er naturligvis like viktige som menn, men av hensyn til mannens (som familieoverhode) og familiens ære forventes og kreves det at kvinner har en tilbaktrukket rolle offentlig. Denne tradisjonen passer naturligvis dårlig med vestens frigjorte og selvstendige kvinner. Mange muslimske menn har derfor ingen respekt for vestlige kvinner når de etter deres mening mangler alminnelig folkeskikk når det gjelder familiens og mannens ære. Slik mangel på folkeskikk har kun horer og akkurat horer mener mange muslimske menn derfor at vestlige kvinner er. En annen utpreget negativ holdning er at mange muslimer på ramme alvor tror og mener at det er vestens skyld at de fleste muslimer i verden i dag er fattige og uten utdannelse. Det er med denne retorikken at Taleban, Al Quida, Hamas m.fl verver medlemmer. Problemet er imidlertid minst 400 år gammelt og muslimene mangler ganske enkelt en reformasjon der man gjør opp med gamle forestillinger om at f.eks Islam og muslimer er alle andre religioner/folk overlegen ene og alene fordi Koranen forteller hvordan mennesket er underkastet Gud/Allah (Islam = underkastelse for Gud). Ergo respekterer mange muslimer kun i mindre grad andre religioner og overhode ikke ateister. Problemet er/var at når vesten i opplysningstiden (1700-1780) gjennomførte en teknisk og kunnskapsmessig revolusjon var de muslimske samfunn totalt overbærende og hoverende. De mente at de "vantro" hverken hadde religiøs og/eller intelektuell kapasitet til å overgå den muslimske utviklingen. Denne vrangforestillingen gjelder for mange muslimer den dag i dag...de mener at det er galt og at det ikke kan være helt riktig det hele...for deres Gud (den eneste riktige) vet jo svaret på alt...for alt skapes jo i hans bilde. Det er egentlig ikke så rart at mange muslimer blir forvirret og det er desverre heller ikke så merkelig at noen av dem blir politisk/religiøst radikale.

Det er desverre heller ikke så merkelig at mange muslimske innvandrere har store problemer med å integreres i vesten. Det handler om dype kulturelle og religiøse frustrasjoner som vi i vesten faktisk har seriøse problemer med å forstå omfanget av. En ting er sikkert...dagens politikere erkjenner etter min mening ikke hvilke fundamentale problemer vi står overfor når det gjelder innvandring og integrasjon. Sverige står i en særstilling iom. at man der nærmest har et offentlig dekret om å fortie alle problemer med innvandring i et naivt håp om at problemene forsvinner av seg selv. Dialog er veien frem...å ganske enkelt kalde en spade for en spade !

BMWCCN´s forum 02.10.2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor vandra du ut til danmark da fra norge, synes norge er dritkul land, tror jeg skal flytte oppe ved trondheim traktene en dag.

Jeg fant en søt dansk pige og ville oppleve hennes land også. :D Når det er nevnt er jeg alt for norsk av sinn og legning til å være noe annet enn norsk, men Danmark er heldigvis et utrolig fint land for en nordmann. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en søt dansk pige og ville oppleve hennes land også. :D Når det er nevnt er jeg alt for norsk av sinn og legning til å være noe annet enn norsk, men Danmark er heldigvis et utrolig fint land for en nordmann. 8)

DET stemmer hvertfall, Danmark er et drømmeland for oss inbitte nordmenn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten til 318IA, jeg ser at du ikke har hvert her så lenge.

Men jeg må si at dette forumet er helt fett, det er forskjellige folk er, gule hvite brune blåe røde.

Jeg er faktisk en pakistaner selv, og har hvert på forumet siden begynnelsen av den og er her ennå, jo fordi jeg trives her.

Det har hvert litt rasistisk prat her avogtil men det skjer ikke hver dag, vi alle her er med samme mål, entusiasmen vår for bmw, vi alle her liker samme bilmerke og deler mye med hverandre om den.

Jeg har hvert på mange forum og jeg har aldri tivdes i noen forum enn denne her.

Hvis du virkelig synes at dette er virkelig ille, og at det er mye rasistisk prat her, synes jeg du burde ta en tur til vg.netts diskusjonforum, jeg har aldri opplevd så mye rasistisk hat før.

For noen dager tilbake ble pakistan og india rammet av et stort jordskjelv som målte 7,6 på richters skala, nesten 2,5mill folk ble husløse og mange døde også, se hva de skriver om det der, det kaller jeg hat.

Som jeg sier til kompisa mine på urdu. Jio aur jine do (lev selv og la andre leve)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å flytte fra alt og alle "hjemme" da?

Jeg har jo forsåvidt gjort det samme, og kan ikke si jeg liker det spesielt godt. Alt av kompiser og _min_ slekt på den andre kanten av landet. Greit for en stund, for et par år, men jeg frykter at det kan bli litt kjipt i lengden, spesielt når man får barn og barnas besteforeldre vil være på helt feil kant av landet... :?

Og jada, jeg vet det er en avsporing, men tror ikke det skader. Temaet tråden startet med blir man neppe enige om uansett. Det vil ta tid (mangfoldige år) å få snudd inntrykkene hver enkelt har, en diskusjon på et forum er nok ikke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...