Gå til innhold

BMW 5-serien trafikkfarlig

Nils Jørgen
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ikke nok at en bil føles sportslig, den må være det også.

Tenk om det i fremtiden blir Mercedes som blir familiebilen med de "store" egenskapene, da blir det ikke særlig morro med BMW. Da blir det vel bare å bite i det sure eple og kjøpe den nye familiesportsbilen, det var nettopp for kombinasjonen familie/sport jeg kjøpte min første BMW, og Z3'en fordi den er mye penere enn Mercedes sin SLK. Noen vil nok holde på BMW uansett, slik som fotballsupportere gjør selv om laget rykker ned, men jeg kjører ikke BMW fordi den heter BMW.

Men får nå håpe at det ikke går så ille som dette da, skrekk og gru :cry::cry::cry::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir snart så mye 3-bokstavers hjelpemidler i biler at om noen år kan du sikkert sove på vei hjem fra jobb.

Synes ikke det er bare bra med slike hjelpemiddler, folk som er vant med slik fyker jo rett til h**** hvis de kjører en bil uten og får sladd. de aner jo ikke hva de skal gjøre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et argument at de som bruker DSC ikke kan behandle biler uten. Det er enda verre for en som er vant med feilhjulsdrift når han skal kjøre bakhjulsdrift. Om en del år er det bare veteranbiler som ikke har DSC. De som har DSC i dag er vel stort sett så gamle at de har kjørt mye bil uten. Husk også at av alle de som kjører uten er det veldig veldig mange som aldri har hatt sleng på bilen noengang, så de vet ikke hvordan det virker uansett,.

Det som bekymrer meg mest med nye 5 serien er ikke DSC, men at den mister veigrepet så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw-eiere er jo så påståelig når det gjelder driften på hjulene, skal liksom være bakhjulstrekk. Er en fin ting hvis du vil leke deg litt(noe som jo er forbudt), men skal du fra A til B og det dessuten på vinterføre er det jo ingenting som tar forhjulstrekk eller firehjulstrekk, slik er det bare. MB og Bmw er jo kanskje ikke akkurat produsert med Norge(les Nord-Norge) i tankene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW er jo ikke akkurat bygd for å bli kjørt på snø og is. Og alle biler kan bli trafikkfarlige, det er alltid sjåføren sin skyld. Hva man kan kjøre og kjenner bilen sin så får man ikke problemer med farlige sitasjoner. BMW tenker jo ikke akkurat "hva om noen får sleng på bilen på vinterføre, kan det være mulig at vi forandrer på vektfordelingen for våre kunder i lappland"?`:)

Man må kjøre etter forholdene! Det er aldri bilen (eller været) sin feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt en BMW E39 520 (2001 mod) i 3 sesonger på vinterføre, og en BMW E60 530 på vinterføre. har aldri opplevd en skrens som ikke har vært fremprovosert av fører ved hjelp av radikalt rattutslag eller mye gass etc.

Man må nesten bare tolke testen dithen at om man skal kjøre bmw på is og snø må man ta det litt rolig. men alle visste jo det fra før.

Om noen så på Discoverychannel om hvordan de utviklet BMW 645 fra designbordet til produksjonslinjen så forstår man at dette er hauset noe voldsomt opp. Maken til Punktilghet og presisjonsarbeid som ble avdekket hos BMW har jeg aldri sett maken til. så er det sagt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må huske at dette er en elgtest, det er ekstrem unnamanøver og sier ingenting om hvordan kjøreegenskapene er i en vanlig sving der farten er mye større. Men elgtesten er veldig viktig, tenk et tilfelle hvor du må vrenge bilen unna noe, en sladd kan under uheldige omstendigheter meie ned en halv skoleklasse, selv om det er Petter Solberg som sitter ved rattet.

Nå skal jo BMW selv teste bilen, finner de at DSC ikke griper inn hardt nok vil de nok utvikle et nytt program som man vil få innstallert etter innkalling om man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T.A.S : Vi er i alle fall enige om at BMW er fantastiske biler på vinterføre, og enda bedre på sommerføre.

Da spiller det ikke så stor rolle hva alle andre syns. men det er synd å gi BMW et slikt rykte, for det stemmer ikke.

Jeg vet at med DSC av så har bilen litt problemer med å plassere alle Newtonmeterene på bakken, men slik er det med alle biler med relativt mye lb ft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før Å Si Det..

De kan ha gjort det før å skape blest rundt seg de svenskene,

men tviler..

alle kan jo gjøre en feil en gang, da er det bedre at man tar ansvar å rydder opp...

Bmw tester bilen, vis de finner feil blir det utbedret, vis ikke kan svenskene bli saksøkt i milionklassen :twisted:

men håper det ikke stemmer, men vis det stemmer

vil jeg ikke møte en fullpakka bil med famile sidelengs på veien fordi førern skulle svinge unna et ekorn :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...