Gå til innhold

SNØ!

Schnellfahren
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oi, dæven. veien er dekt med snø, inkl hovedveiene. jeg må se å få skifte til vinterdekk, iallefall de tyske midlertidig. spørsmålet er om jeg kommer meg helskinnet ut av garasjen, og ikke spinne og skli når begge bakhjulene er utenfor garasjen.

En ting er sikkert, det blir morro å leke seg litt ute på fotballbanen med sommerhjul etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He He, litt rart å se bildene dine Gunnar. Bor jo tross alt bare 15- 20 minutters kjøre fra deg, her er det ingen snø, lå kun litt slaps her kl 07.00 imorres :P .

Her er noen bilder jeg tok akkurat nå :lol: .

digkam2496hf.jpg

digkam2509jt.jpg

Sprøtt!

Her oppi skauen er det fortsatt en god del snø - helt hvitt ihvertfall. Riktig nok har det blitt veldig vått de siste timene, men nå antar jeg det fryser på igjen, for nå er det rundt 0. Glad jeg byttet til vintersko.. Men er litt høydeforskjell fra Tønsberg. Mener GPSen sier ca. 140 meter over havet her. Mye bakker på Skoppum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen skulle tatt bilder, men jeg kjørte faktisk av på lørdag.. Skulle da fra Raufoss til Gjøvik da jeg fant ut at det var en SMULE glatt.. Snudde og kom da ikke opp igjen bakker og diverse..

Dette endte da men at bilen som var skodd med 225/40-18" sommerdekk gikk sidelengs på rette flater noe som førte til at jeg gikk rett ut i grøfta iførste kryss.. Var 3cm klaring til kanal, 15cm til bensintank, fremhjulet hang over bakken, 20cm til lyktestolpe, 10cm til stikkakslinger.. Med min flaks ble det da null skader på bilen, men en sliten traktor som resultat :)

Skulle tatt bilder siden det så ut som jeg hadde vært på den verste rallyturen med sommerdekkene mine .. Men jeg er fornøyd jeg som slapp en eneste skade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har det lagt seg 3 cm her i orkdal i sør trøndelag. men er meldt god vær til uka så gidder ikke å skifte nå nei

3 cm i Orkdal på mandag morgen? :shock: Hvor i Orkdal er det? Her i Meldal var det såvidt det var et syltynt lag (<0,5 cm) på bakken mandag formiddag, men det forsvant igjen. Meldal ligger jo både høyere og lengre unna fjorden enn det aller meste av Orkdal.

I dag tidlig lå det imidlertid knappe 2 cm også her, men det forsvinner gradvis ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Her i OL-byen Tromsø :P har vi fått ca 15-20 cm ny snø bare siden i går onsdag ved lunsj tider! Bli nok ei stund til sommerdekk enda ja.... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...