Gå til innhold

Kjører du RC bil?

SteffenM2
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

skal selge en av bilene mine.. Har en HPI baja 5b (meget godt fornøyd!!!)

og en HPI sprint 2 <--TILSALGS!!

Bilen er børsteløs, 2,4Ghz radio, har i tillegg til det orginale E92 M3 karrosseriet med sorte felger et E30 M3 karrosseri med Work`s felger med driftedekk :)

Ikke så mye brukt da jeg kjøpte den på februar i år, den har stort sett stått på utstilling :D

Selges med batteri,lader, begge karrosseri, 2 sett med hjul, kontroll, lim, lakk...osv, det jeg har til den :)

Her er den justert helt ned, har den et hakk høyere opp når jeg kjører..

u5go3r6cdce767e6bhku.jpg

Har er karrosseriet lagt løst oppå Work hjula

4cd5umaswhwm89buf10j.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybegynner :P

Hvor kan jeg kjøpe en rc drift car som ikke koster flesk.

Skal være litt kvalitet.

Skal bare ha til og drifte/leke med.

Helst 4x4. Kan være nitro eller batteri.

Kom gjerne med linker til biler osv :-)

Pris rundt 1500.-

Har sett litt på denne,

http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=19556

Kan gå opp litt i pris hvis det er noe dere anbefaler som er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Gammel tråd, men opp går den...

Realiserte en gammel drøm og kjøpte en Traxxas Slash 4x4 Ultimate med børsteløs og lipo-batterier for en ukes tid siden. Dette viser seg å være utrolig morsomt og jeg har blitt totalt frelst!

Har fått kjørt en del timer allerede, men nå står bilen i påvente av nye deler. Røyk lageret på clutch/mellomaksel så nå blir det noen laaaange dager med venting på deler. Egentlig overrasket over at det var dette som røyk og ikke noen i hjuloppheng eller chassi.

Har blitt svært sugen på både asfalt og monster-truck i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er så kjipt med RC-bil er all skruinga.. Sånn er det ikke med fly, der limer man en sjelden gang om man tar en litt hard landing eller er litt uheldig.. Er man virkelig uheldig lager man bål av hele flyet og lar det gå opp i røyk hehe.

Helikopter er det sjeldent noe som helst om man har skrudd det nøye og fint i sammen, om man ikke kræsjer da.. Men da kræsjer man gjerne så hardt at man bygger det helt opp på nytt :P

Har kjørt mye nitrobil, har 3 stk som står og støver, som oftest hver tur knakk det noen deler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte børsteløs for å eliminere bort skruing på motor. Ikke noe fikling med innkjøring og tuning. Har du strøm så går det fremover. Litt mer styr med batterier og lading, men jeg tror det blir et enklere ekteskap totalt sett.

Uten at jeg har prøvd det selv synes jeg fly og helikopter virker grenseløst kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helikopter er ikke kjedelig overhodet, ikke fly heller forsåvidt, det går litt mer på mestring her. Et trainer fly blir fort kjedelig om man kan fly, men man får veldig mange fly som gir utfordringer.

Det er ikke lett, som det kanskje kan virke for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har prøvd det selv synes jeg fly og helikopter virker grenseløst kjedelig.

Prøv et ordentlig fly som

så skal du se hvor sykt artig disse flya er :)

Personlig digger jeg Nitro trucks og spesielt Savage serien. Fyttikatta som de tåler juling!!! Hoppa med XL'n min over en lengde på mellom 25-30meter. Og den var steike(bank i bordet) like fin etterpå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv et ordentlig fly som

så skal du se hvor sykt artig disse flya er :)

De aller fleste modellfly er skikkelig fly :P, jetfly er rimelig sært og et fåtall blant modellflyvere har en slik i kjellern hjemme som taes fram for en tur i lufta hver helg. Jetfly gutta er et eget miljø som driver på, mest på grunn av forferdelig støy.

Har prøvd et lignende et, men uten skikkelig jet, men såkalt Ducted Fan som er en glow motor med et enormt turtall som driver en turbin. Jeg vil ikke akkurat si at det er så morsomt å fly i full fart frem og tilbake langs stripa.. Et fly jeg er glad i er Katana V2, den kan gjøre alt, flyr ikke spesielt fort, men kan fly mye akrobatikk.

Har også en Extra 300L med en 20 kubikker på(180cm vingespenn), den går no hinsides samtidig som den er akrobatisk.

Er lenge siden jeg drev aktivt(4-5 år) med dette og både fly og helekopter har ligget en stund, fløy noe for ca. et år siden.

Kommer jeg på stripa nå ser man at det har skjedd en utvikling i det ene og det andre..

har også et slikt

billig helikopter forholdsvis ganske lite

har også en Robbe Futura Nova, det råeste man fikk kjøpt av helikoptere da jeg startet.

nova1.jpg

Mye mekanikk

nova3.jpg

Kan si med en gang at helikopter er såpass krevende å fly at 99% av de som prøver et for første gang uten trening på simulator kræsjer relativt raskt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

har fått en rc bil i innbytte på noe deler , lurte bare på om det er slik at hjul skal gå rundt når du skaø starte den ? tror det er 4wd siden alle hjulene går rundt sam tidig :)

noen som vet hva det kan være ? får ikke start på den så lurer på om noen vet hva feilen kan være ?

har stått i 2 år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...