Gå til innhold

Kjører du RC bil?

SteffenM2
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det vi trenger å vite er egentlig HVA vi trenger for å få en grei drifte bil :)

Hvilken merke og modell av bil som lønner seg å kjøpe. hva en evt må modde på en bil for å få drifte setup osv.

Hjelper ikke å sitte på bruktmarkedet for RC biler når man ikke vet hva man skal se etter :)

Tips og triks mottas gledelig for nybegynnere som står på bar bakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hpi sprint fungerer nok greit nok til og begynne med. Men skal du kjøre ute så må du være ops på at det bruker og komme småstein/grus opp bak, slik at den tar knekken på reim og tannhjul. "Det gjorde det hos meg."

Men jeg skal ta og bygge igjen hullet som er under motoren og rundt reima, da regner jeg med at det fungerer greit.

Ligger video av min sprint med børsteløs motor nederst på side 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hpi sprint egner seg IKKE til drifting, kompis hadde det og den var helt umulig selvom han hadde driftingoppsett, kan anbefale sakura zero som en veldig god begynnerbil men dette er en roller uten motor servo osv. Men og skru dette sammen gir også en god del erfaring som er verdt og ha med videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det helt motsatte, Sprint er en meget godt egnet begynnerbil til drifting. Ligger også bråtevis med videoer på youtube som viser at det fungerer. Kan ikke skjønne at det skal gjøre så stor forskjell med en Sakura egentlig. Hjulvinker og oppsett kan justeres..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian Modellers er en nokså seriøs aktør, hvertfall var de det back in the days da de holdt til i Oslo også.

Var en tur på Norwegian i helgen, var ingen drifter der :)

Men drar ikke til BMW for å finne ut hva slags felger du skal ha på bilen for fet fitment, som sammenligning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta en tur til Drammen, er en del som kjører drifting der. Bygget som huser Bowling1 i 2. etasje og som tidligere hadde gocart i 1. etasje har visstnok bane og aktivt driftingmiljø uten at jeg har vært der selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta en tur til Drammen, er en del som kjører drifting der. Bygget som huser Bowling1 i 2. etasje og som tidligere hadde gocart i 1. etasje har visstnok bane og aktivt driftingmiljø uten at jeg har vært der selv...

Ja tenkte det kunne være en god ide, der må det være noen som har litt peil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...