Gå til innhold

Panser E46

///Magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Var på Autozentrum idag og fikk bekreftet at jeg skal få nytt panser på garantien. Pga rust... Flaut å snakke om rust på en så ny bil, men det var desverre det.

Dette var visstnok en svakhet på E46. Boblene i lakken er på undersiden av panseret rett over lyktene. Så har du E46, ta en sjekk. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....er det berre ved lyktene at det er rustproblem på e46 eller er det andreplassar på panseret og??

Er bare over lyktene. BMW hadde visst brukt noe kitt (?) eller noe greier der som viste seg å suge vann istedet for å avvise det som det skulle gjøre.

Spurte om det var noen flere steder steder han visste om som var svake. Han nevnte noe med dørene, men det var bare på sedan. Og sikkert touring.

BTW ovex; Fått på nye blinklys? Hadde vært flott med et bilde. Vurderer klare glass selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har e46, 2002 modell, og bilen min skal inn på Havva auto i Kristiansand for å få fjernet rust på panseret, samt på bakluka. Det var på en oljeservice de oppdaget det selv, og ringte og sa at jeg fikk det på garantien. Bra service!!!

I tillegg må de ta bakluka. Tror det også blir garanti, men er ikke sikker...

Jeg har DITEC lakk, og da har jeg jo 6 års garanti på den lakken i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skriver at BMW skifter ut bl.a panser og bakluke på garantien hvis det kan påvises rust (altså en akseptert produksjonsfeil). Vet dere om BMW noen gang løste problemet på produserte E46-modeller (sedan/touring 1998-2005) ? Hvis ikke...hvordan kan vi være sikre på at det nye panseret eller den nye bakluken ikke har det samme problemet (les: BMW har skiftet panser/luke i 3-4 år nå) ? :?

Jeg har en 2003 E46 318dT (kjørt 68000 Km - produsert 11/2002) og den er det ikke rust på...ennå... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skriver at BMW skifter ut bl.a panser og bakluke på garantien hvis det kan påvises rust (altså en akseptert produksjonsfeil). Vet dere om BMW noen gang løste problemet på produserte E46-modeller (sedan/touring 1998-2005) ? Hvis ikke...hvordan kan vi være sikre på at det nye panseret eller den nye bakluken ikke har det samme problemet (les: BMW har skiftet panser/luke i 3-4 år nå) ? :?

Jeg har en 2003 E46 318dT (kjørt 68000 Km - produsert 11/2002) og den er det ikke rust på...ennå... :roll:

Godt spørsmå... Jeg vet ikke.

Hvor på bakluka er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak lista som er over skiltet.. der hadde jeg rust iaffal.. så da fikk jeg bakluke fra facelift modellen.. den har mye breiere list over skiltet.. blei fett! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak lista som er over skiltet.. der hadde jeg rust iaffal.. så da fikk jeg bakluke fra facelift modellen.. den har mye breiere list over skiltet.. blei fett! 8)

Men iom. at faceliften kom 09/2001 og flere har rustproblemer på nyere modeller er det ikke sikkert at du er kvitt problemet... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...