Gå til innhold

Diskusjon: Lotus Omega VS BMW Alpina B10

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne diskusjonen har vi hatt før, og du svarte faktisk der selv også, PenguiN-.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7547

Dessuten er ikke det jeg sier noen fasit. Finnes masse folk her med mer peil enn meg (skulle egentlig bare mangle..).

Men når det er sagt.. Lotusen hadde lavere toppfart og et ekstra gir, så aksen burde jo gå i den retningen. At de hadde bare 37hk mer enn M5 3.8 på tross av twinturbo er vel litt flaut? ;-)

lob_dane6_1.jpg

lob_dane6_5.jpg

lob_dane6_2.jpg

lob_dane6_6.jpg

Uansett fete biler begge to. Mulig Omegaen hadde litt mer "moderne" design pga. den spissere fronten, men pen er vel å ta hardt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan da påstå at de liker utseende på en Opel ? det er da helt villt... at folk liker Superbiler som Pagani Zonda og ferrari bedre en BMW er jo forståleig, men Opel ? det høres veldig rart ut..

men som min gammle far pleide på si.

" det er ingen nedre grense for folks dårlige smak"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen spør om hva folket liker best av overnevnte alternativer må det jo bli litt delte meninger, men høres ut som alle MÅ like BMW siden det er et BMW-forum.

Personlig liker jeg Lotus`en best design-messig, fet å se på. Alpinaen har en frontspoiler, en bakspoiler og Alpina-felger, synes ikke den er så spennende å se på jeg men.

Ytelse-messig skal jeg ikke uttale meg om, har ikke kjørt noen av de.

Men de har imponerende tall begge to.

BMW ligger jo nærmest hjertet seff, men jeg er fleksibel på andre merker også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan da påstå at de liker utseende på en Opel ? det er da helt villt... at folk liker Superbiler som Pagani Zonda og ferrari bedre en BMW er jo forståleig, men Opel ? det høres veldig rart ut..

men som min gammle far pleide på si.

" det er ingen nedre grense for folks dårlige smak"

Du imponerer stadig ....... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til de litt mer seriøse aktørene kommer på banen, Gunnar osv...gleder meg til å høre hva Entusiaster har og si...det vil si bil entusiaster, ikke altersvergende BMW elskere.

Gleder meg til å høre hva de som verdsetter linjer, design og ytelser har og si om denne "Under dog`en"...

teit sagt... no offence men... hva gjør "oss" mindre seriøse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotus Ascona B... Det hadde fan meg vært den ultimate rånebil... Vege jo ingenting og tåle ALT... Kjørte i 2 veke med min Ascona B uten olje og vatn.... Kjørte rådelageret gjennom bunnpanna på rødt turtall, 4.gir og 180 km/t... Ekje min feil at det ikkje var 5.trinns girkasse!!!

Lotusen tar nok B10 litt i aksen, men B10 hadde tatt Lotusen i svingene... Omega e jo goe bila å køyra, men E34 e nok bedre... Eg har E34 sjølv, så eg like selvfølgeleg Alpinaen best... Men hadde ikkje sagt nei takk til nåken av bilane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...