FredrikE24 Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 Tviler sterkt på at Lotusen klarer 300 ærlig kilometre.. murstein av en opel med 380 hester? Nå skal det sies at Omega vant flere priser for sitt aerodynamiske karroseri! For å få det lille ekstra ble Omegaer utenom Omega 3000 og Lotus Omega levert med rette skjermer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 Når Lotus skulle lage denne Omega'n, så var faktisk Alpina B10 BiTurbo verdens raskeste serieproduserte sedan. At Alpina'n dermed ble målestokken for Lotus'n er jo innlysende, og da skulle det også bare mangle at Lotus'n, iallefall på papiret, ble bedre enn sin hovedrival! Jeg skulle likt å prøve en slik Lotus, hadde nok vært en fin opplevelse. Selv valgte jeg å kjøpe en B10 sommeren 2009. Og på vei opp gjennom Tyskland hadde jeg 290 på nåla. Det var jaggu nok for meg, og bilen har ikke vært i nærheten av det siden. Så om den ene går 5km/t fortere enn den andre er helt uinteressant for meg igrunn. Men Alpina'n er det bare laget 507 stk av, det er laget nesten dobbelt så mange Lotus med 950 stk. Så jeg liker godt å sitte med den modellen som det er laget færrest av. Kjøremessig synes jeg faktisk at den andre Alpina'n jeg har, en B10 4.0 med automat, gir meg mye mer enn BiTurbo'n. Sugemotoren passer meg mye bedre, og jeg velger glatt V8'ern fremfor Turbo'n om jeg skal ut på tur.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 spennende observasjon! Du fikk vel den med en NA 4.6 også mener jeg å huske? 340ish gamp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 Ja, det ble laget 49 stk E34 B10 med 4.0 og 315 hk, og til slutt bare 46 stk med 4.6 og 340 hk.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 Hvorfor foretrekker du NA`en din da? er vel endel tregere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Hmmm..... Jeg er nok litt forbi det med drag i lyskryss og sånn.... Du har nok rett i at BiTurbo'n nok er noe kvikkere. Men jeg synes sugemotorer gir bedre respons og kontroll enn turbomotorer. Derfor jeg solgte B7 Turbo-motoren jeg hadde, og heller skal bruke B9 motoren i E28 Schulz'n... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWsideways Skrevet Mars 4, 2011 Share Skrevet Mars 4, 2011 Ikke heng meg nå, men. Har en liten fetish for Lotus Carlton. Man kan ikke benekte at det er en nydelig bil?! B10 er og blir en klasikker det og, det er Carlton også. Vet ikke hva det er med bilen men, du blir ganske så tiltrekt av en slik Lotus. Bilen er ikke særlig diskrë. Linjene viser muskler! Alpinaen har et litt mer sleeper look... Og det kan by på mange overaskelser, for utallige personer. Hehe. Man kan rett og slett ikke kåre en vinner. De er tøffe på hver sin måte, og begge bilene er symboler/flaggskip ifra en storhetstid. Det er mitt synspunkt. Unnskyld, hvis det var tungt lesestoff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eliot Skrevet Mars 6, 2011 Share Skrevet Mars 6, 2011 er vel noe av di siste bilene som ikke er rullende datamaskiner . opelen er ganske råd te opel å være . men er jo bygget på en opel omega a å disse er ikke spes bra i forhold te å rust å sånn , bmw er nok den bilen som føles mest solid sammensatt av disse . men hadde jo vært moro å hatt begge to . oplen ser jo ganske grom ut . en bekjent av meg hadde en opel omega evo 500 gateversonen av bilene di brukte i dtm . feit kjerre. hadde 18 " i 1992 . ganske rått på den tida vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 6, 2011 Share Skrevet Mars 6, 2011 noen nevner at lotusen er "ekstremt aerodynamisk". skulle gjerne hørt et CW tall på denne bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 6, 2011 Share Skrevet Mars 6, 2011 står ikke det i begynnelsen av tråden da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 6, 2011 Share Skrevet Mars 6, 2011 my bad.. jeg ser den har 0,31 som cw. Om ikke jeg husker helt feil så har e34 m5 den samme cw verdien (siste utgave). B10 biturbo har vel 0,32. (en sierra cosworth har vel 0,34) Da gjenstår det bare å finne det effektive front arealet på begge bilene..? for å kunne si noe om total motstand, og hvor mye down force begge gir. Kun aav nysgjerrighet, skal man sammenligne aerodynamikk så kan man gjøre det ordentlig.. noen som sitter på mer utfyllende info om dette på disse bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 6, 2011 Share Skrevet Mars 6, 2011 Personlig spiller det liten rolle for meg ihvertfall. Lotusen er og blir totalt uinteressant. Hadde selvfølgelig ikke blitt irritert om noen hadde gitt en sådan til meg i julegave, men jeg kommer aldri til å vurdere det om jeg skulle snuble over en på finn.no (noe som egentlig sier litt, da jeg vurderer å kjøpe alt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 6, 2011 Share Skrevet Mars 6, 2011 slapp av. alpina B12 6,0 er tingen. slår begge de bilene på alt unntatt toppfarta muligens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 6, 2011 Share Skrevet Mars 6, 2011 S. Hafsmo, selvfølgelig spiller dette liten rolle for meg også, b10 biturbo har alltid vært en av mine drømmebiler. Tenkte bare for faktaen sin del i denne tråden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 6, 2011 Share Skrevet Mars 6, 2011 slapp av. alpina B12 6,0 er tingen. slår begge de bilene på alt unntatt toppfarta muligens. Samme toppfart, treigere til 100km/t, men raskere på 1km? Må dra godt fra 100 og oppover. (B10 har 0-100 på 5.2) Edit: B12 er da faktisk raskere til 1km enn E39 M5 (24,1s) og E46 M3 (23,7s), og det vil jeg si er mektig imponerende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå