Gå til innhold

Ulempen ved å kjøre BMW

Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt lappen i 3 måneder nå og kjører ca 1000 km i uken med min BMW. Denne har effektanlegg og lager etter min mening, flott lyd! Men har kjørt både moped og foreldrene mine sine biler fra jeg var 16 år, men først nå merker jeg hva jeg har lest på forumet tidligere: "Alle" hater BMW! Nesten uansett hvor jeg kjører, er det pensjonister, mødre som triller på barnevogner, disse ser stygt på meg, og folk som går tur med hunden og hopper ut av veien når jeg kommer... Har også en gang opplevd en kar som gikk langs veien, stoppet opp når jeg kom mot han og latet som han skrev opp skiltnummeret mitt i hånden sin. Samme karen sto og "holdt vakt" neste gang jeg kjørte forbi. Kikket på meg på en måte som sa; "Jeg følger med deg må du huske på..." Dette irriterer meg så grenseløst og jeg blir helt fortvilt for jeg kjører ikke styggfort! Bare 10-15 over av og til men så liker jeg å akselerere fort opp i fart, opp til for eksempel 60.

Hva er det folk reagerer på? Jeg tror det er at de hører en lyd langt borte, og det høres ut som jeg kommer i full driv, men det er jo det som er rått, kjøre sakte men at det høres ut som det går fort og i tillegg vise folk den fine sekserlyden BMW har.. Så når de ser bilen tenker de: Ungdom og BMW, jaja... Det går ikke lenge før han mister lappen sikkert. Men hvorfor de hopper ut av veien vet jeg ikke, kanskje det ser ut som bilen kjører mye fortere enn den gjør, p.g.a lyden og stylingen?

Jeg vurderer sterkt å sette på originalanlegget igjen og "gjemme bort" verdens fineste motorlyd... I tillegg får jeg holde fartsgrensene slavisk og akselerere sakte opp i fart. Får håpe dette hjelper.. Sånn sett kan en si at BMW til ungdomsbil er bra, for bilmerkets rykte gjør at du må kjøre fint for ikke å bli tatt.

Dette høres kanskje ut som litt overdrevent, men det er faktisk sant, og jeg er like sjokkert som noen av dere blir når dere leser dette. Visste bare ikke at folk hadde så mye imot BMW... Hvilket bilmerke tror dere politien holder mest følge med om kveldene? Jeg tipper BMW... Snakk om å ta alle under èn kam! For eksempel hu pensjonisten som kjørte BMW cabriolet og ble stoppet hele tiden uten grunn. Jeg er så dypt skuffet over dette innbyggerne i dette landets oppfatning av biler. Ja, vi skal kjøre fint på veien, men hva er i veien for litt styling og lyd?

Vurderer kanskje å bytte bilmerke hvis dette fortsetter.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er veldig synd at det er sånn. Tror det er noe vi er nødt til å leve med!

Når jeg kjører Bmw´n så har folk en særdeles stygg uvane, de legger seg helt opp i hekken på bilen! Dette er vannvittig provoserende!

Det som bekrefter det hele, er at det ikke skjer når jeg kjører Mondeo´n min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever tildels noe av det samme som dere skriver her, men ikke så mye som trådstarter. Jeg for min del bryr meg ikke. Har lagt merke til noen Audi og Passat-eiere som glor stygt når jeg kommer kjørende. Jeg bare gliser arrogant og cruiser videre 8)

Ikke tenk så mye. Gjør det som passer deg (i rimelige former naturligvis). Så lenge du ikke skader deg selv eller andre skal folk gi f... i hva du foretar deg. Ha det gøy med bilen din og la folk være forutinntatte (misunnelige) :wink:

Irriterende med folk som ligger i ræva på deg, ja. Bremsing hjelper og gjerne tåkebaklyset i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det samme problemet når jeg hadd bmw...alle kompisene mine kalte det pakkis bil, og det kommer vel mer av sjalusi...men fy faan for nydlige biler. Og litt go lyd har ingen skade av sist jeg sjekka..har golf no men blir aldri så fornøyd som når jeg hadde bmw...så det blir bmw for alle penga til våren! Kos dere med bile deres!!

Mvh Stian S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nydelige biler å kjøre. Ja har også opplevd at de legger seg opp i ræva på meg. hvis det er ungdommer, gir jeg bare gass og drar ifra dem, men hvis det er vanlige billister blir jeg forbanna. BMW må virke provoserende på andre billister... :? Heldigvis er imaget til BMW blitt forandret etter at Bilene med Chris Bangle designen kom. Gått fra å være råne og pakkisbil til elegante sossebiler..

Godt å se at ikke bare det er jeg som opplever dette... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble fortalt at jeg var "Ond" og "slem" som Kjørte BMW. "jævla egoist", og "rike faen" har jeg også hørt ..

Slik somjeg har forstått det ligger kanskje aggressjonen i at man kjører en bil ( som i ditt tilfelle) var eller er dyr og luksuriøs..

men det kan hende jeg tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever ikke at folk ser stygt på meg når jeg kjører min BMW...

det var en dame som kom og sa til meg "det er barn i nabolaget"

da jeg kom kjørende inn på høyt turtall, men jeg prøver og begrense hjulspinn og høy(ere) hastigheter til området som er mer tilpasset det.

Dette med at folk legger seg helt oppi ræva på meg når jeg kjører er noe jeg blir GAL av... som oftes tenner jeg tåkebaklysene og sakker hastigheten slik at de skal fatte cluet... det funker i 9/10 tilfeller... er det på sommeren og jeg er på en strekke som er mer tilpasset og akselerere så forsvinner eg så fort en 320 kan kjøre...

men... sånn er det og kjøre BMW... glor di så glor di, ingenting du kan gjøre med det. Vær i det minste glad for at dere kjøre ordentilg bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde akkurat det samme som deg da jeg hadde den første e30en..Jeg kjenner meg SÅ godt igjen!

Jeg ble "forfulgt" av politiet og folk snudde seg da jeg akslerete opp til fartsgrensa..Og jeg hadde ikke effektannlegg en gang! Kanskje litt defekt-annlegg :wink: (tror ikke det var så mye innmat i midtpotta)

Men jeg legger ikke merke til noe nå..kanskje jeg er blitt vant til det;)

Du må ikke bry deg om hva andre sier og gjør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får ikke så mange stygge blikk egentlig ettersom E30'en min ser ikke akkurat som en ungdomsbil med basic M-technik styling og 15'' felger, strøken lakk og rustsamlere, men folk har en stygg tendens til å snu seg etter meg når eg gir på og golyden fra den orginale sportseksosen kommer frem. Men bryr jeg meg? Næææh :twisted: La de være sjalu :lol:

Ingenting er så deilig som å ha en eller annen ungdommsbil som legger seg i raua på bilen når jeg legger meg ut på motorveien, da er det bare å vinke farvel :fist: og blåse avgårde. MEN er utrolig irreterende som dere sier når de legger seg i raua konstant, uansett om det er 30 eller 60 sone, så skal de liksom legge seg i raua for å kjenne på oktantallet i eksosen din...Men jaja, får leve med det, hadde aldri gått bytta bort bmw'en pga dette ''problemet'' i folks adferd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på originalanlegget igjen, så slipper du alt det der pisset. Kan dra den til 6000rpm om du så vil, og det høres knapt på 200 meters avstand. ;-)

Effektanlegg bråker inni bilen og bråker utfor bilen, og ikke går den fortere med det heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er imaget til BMW blitt forandret etter at Bilene med Chris Bangle designen kom. Gått fra å være råne og pakkisbil til elegante sossebiler..
Var vel kanskje bmw-eierne selv som skapte harryfaktoren med effekt/bråkeannlegg,burning,for høy musikk,titalls kilo med plast på karosseriet o.l ? Kan ikke si jeg merker at folk ligger i ræva mi på veien heller.Er jeg som ligger i ryggen på andre å blinker med lysa. Og apropo oppmerksomhet så har det blitt endel av det her i drabantbyn på østkanten,men kun positiv-missunnelige blikk fra 40 åringer i dølle avensis 1.6 og dussinvare passat ,"tveitagjengen-typer" med gullkjeder og nye fete bimmere som tenker tilbake på go`bilen de ikke skulle bytta ut. En bil på 13 år som ser ut som den er 2 får alltid mer oppmerksomhet enn en fabrikkny. Vrir meg ikke etter en ny Golf GTI,men en strøken Golf 1 GTI derimot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...