Gå til innhold

Passer felgene på en e36 på en e46 ?


Sperre
 Share

Anbefalte innlegg

Topicen er vel ganske klar hva jeg lurer på.

Har kjøpt meg en 318 coupe 2000 mod nå som står i haugesund :D

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=5551001&sid=2aWUGwcJe597930&pos=596&tot=1169&page=24

Har noen vinterfelger her liggende som stod på min forige bil, en 318i e36 93 mod..

De felgene passer vel på denne bilen også ?

Takk for svar =)

Mvh Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at bremsene ikke er for store hvis du har 14" felger. De fleste E36 har vel 15", men man vet aldri.

På mine 17" vinterfelger går bremsene borti limeloddene på felgen fordi bremsene er monsterstore... Så 16" er bare å glemme for min del. Men jeg vet ikke hvor små bremsene er på 318, men sjekk det opp før du pakker vinterhjula i ryggsekken og trasker over fjellkammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15" vinterdekk fra e36 323 touring -> e46 320d går ikke, bremseskiver foran er for store, må ha 16" :(

E46 316i, 318i, 318d, 320i og 323i kan alltid bruke 15" felger. E46 320d kan bruke 15" felger frem til faceliften kom 09/2001. 320iT kan bruke 15" frem tom 09/00 (M54B22 motoren ble introdusert). Til alle de andre E46 modellene skal man bruke 16" felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for pen tilbake melding :D

Har nå hatt bilen en siden fredag og er meget fornøyd !

Ett par spørsmål har jeg jo :

1, Antspinfunksjonen kan du jo slå av og på, er dette skadelig for drivverk hvis du kobler den ut mange ganger ?

2, Døren på førersiden er ikke helt tett, at det er en glippe på en mm fra karosseriet og døren.Er nok bare en liten justering her som skal til. Er noenlunde samme mekanisme som på e36 ?

3, hadde tre mnd garanti på motor og drivverk, lurt å ta den til et bmw merkeverskted for å ta full motor og drivverk sjekk ?

4, hvordan er det å koble en sub til bmw buisness anlegget som er org i bilen ?

Hehe er noen spørsmål her men litt kjekke å få svar på !

Skal prøve å få tatt noen fine bilder snart !

Mvh ola :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for pen tilbake melding :D

Har nå hatt bilen en siden fredag og er meget fornøyd !

Ett par spørsmål har jeg jo :

1, Antspinfunksjonen kan du jo slå av og på, er dette skadelig for drivverk hvis du kobler den ut mange ganger ?

2, Døren på førersiden er ikke helt tett, at det er en glippe på en mm fra karosseriet og døren.Er nok bare en liten justering her som skal til. Er noenlunde samme mekanisme som på e36 ?

3, hadde tre mnd garanti på motor og drivverk, lurt å ta den til et bmw merkeverskted for å ta full motor og drivverk sjekk ?

4, hvordan er det å koble en sub til bmw buisness anlegget som er org i bilen ?

Hehe er noen spørsmål her men litt kjekke å få svar på !

Skal prøve å få tatt noen fine bilder snart !

Mvh ola :D

1: Neida, det er ikke skadelig. Det som er skadelig er plutselig rykk og napp, f.eks. "dumping av clutchen etc.

Kan være skadelig for førerkortet hvis politiet ser deg leke for mye da :)

2: Ja, den er ganske lik, kjøp Bentley sin verkstedmanual til E46 hvis du vil ha full kontroll over bilen (kan anbefales selv om du ikke skrur noe særlig selv)

3: Ja, ta den til BMW-spesialister (stenshagen, tronrud, autozentrum, arne gulbrandsen, alf lie etc) og få de til å se på den med tanke på rust og svekkelser i bakramma (gå inn på E46fanatics.com og søk på subframe så ser du hva jeg mener).

4: Skal du koble på en sub, så må du ha en høyttaler -> linje reduksjon og egen forsterker (eller aktiv sub) til den nye sub'n. Spillern sender ut balanserte signaler + noe andre greier jeg ikke husker i farta, så det er den enkleste måten å gjøre det på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Neida, det er ikke skadelig. Det som er skadelig er plutselig rykk og napp, f.eks. "dumping av clutchen etc.

Kan være skadelig for førerkortet hvis politiet ser deg leke for mye da :)

2: Ja, den er ganske lik, kjøp Bentley sin verkstedmanual til E46 hvis du vil ha full kontroll over bilen (kan anbefales selv om du ikke skrur noe særlig selv)

3: Ja, ta den til BMW-spesialister (stenshagen, tronrud, autozentrum, arne gulbrandsen, alf lie etc) og få de til å se på den med tanke på rust og svekkelser i bakramma (gå inn på E46fanatics.com og søk på subframe så ser du hva jeg mener).

4: Skal du koble på en sub, så må du ha en høyttaler -> linje reduksjon og egen forsterker (eller aktiv sub) til den nye sub'n. Spillern sender ut balanserte signaler + noe andre greier jeg ikke husker i farta, så det er den enkleste måten å gjøre det på!

Takk for raskt svar ! Skal sende den til Bilsalongen i Skien. Skal be de se over hele bilen hvis de evt finner noe feil skal jeg ta det opp me selger. Jeg har vel rett på det ? Hvis de finner feil på motor eller drivverk?

Ang anlegget så har jeg kamerat som har en bmw 520ia med bmw buisness anlegg, kom på at han hadde koblet til en sub der så skal høre med han !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...