Gå til innhold

TIDENES beste BMW Motor ?

Hakon
 Share

hvilken er TIDENES beste BMW Motor ?  

73 stemmer

1. 1. hvilken er TIDENES beste BMW Motor ?

• BMW M1 Motoren
      9
    • E30 M3-motoren
      39
    • McLaren F1-motoren
      12
    • 535Diesel-motoren
      13

Anbefalte innlegg

...to av kandidatene stammer fra ///M-serien, en fra Formel 1 og en "litt mer vanlig" fra det øverste sjiktet i dagens 5-serie..

Ingen av de motorene der stammer fra formel 1, Mclaren f1 har ikke noen formel 1 motor. den har altså en S70/2 6.1 DOHC-48v/V12 m-power :twisted:

hehe.. MY BAD! jeg leste litt mer nøye nå og så at jeg blingsa litt i går :oops: så bare F1 jeg, og da tenkte jeg automatisk Formel1...uff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må en definisjon til på hva som gjør den bra.

Hvis best er det samme som effekt, så er det jo ikke mye tvil.

Hvis best er effekt/vekt: S14.

Hvis best er forbruk: sikkert en eller annen dieselhakker.

Hvis best er...etcetera etcetera...

Motoren med det beste lydbildet, Fredrik: M20B25? Jeg har en slik selv i Touringen min, men jeg er ikke enig uansett.

En S62 motor med full kamfer er min favoritt!

En V10'er har jeg tilgode å høre enda, selv om det står en E60 M5 ute i hallen her...

Enig...hvis man skal bestemme den "beste" av noe er det ganske vesentlig at man først definerer hva som gjør den bra. I denne aktuelle sammenheng er det dermed fritt frem for subjektive meninger iom mangelen på en felles definisjon. Jeg forsøkte meg med "best" i forhold til effekt/forbruk i klassen for standardmotorer...og jeg burde kanskje ha tatt med lydbilde og komfort som andre aktuelle kriterier... :lol:

Jeg har alltid likt lydbildet i en standard E30 325i, men det er jo ikke egentlig motoren som skaper lydbildet vi hører ved max akselerasjon...så alt er vel relativt og subjektivt... :lol:

McLaren F1 er unik...så teknisk genial og gjennomført...dog med lumske kjøreegenskaper, men den er absolut ikke en bil jeg ser hver dag i Århus... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med bmwE9

E30 med 325 motor var og er en høydare lydmessig!

Samtidig er det vanskelig å ikke bli imponert over de nye moderne dieselene fra BMW, et mektig skyv...

Har ikke hørt (dessverre) E39 M5, ei heller E60 M5/M6...

Valget mht motor blir derfor veldig subjektivt, fordi jeg ikke har hørt, eller opplevd alle disse pr idag.

På papiret sier jeg 535D :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...