derrick Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 Vurderer no ein 530ia v8 fra 93. Korleis er desse motorane med eit par-trehundre tusen km bak seg?Solide? Forbruk? osv Takker for inspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 Vurderer no ein 530ia v8 fra 93. Korleis er desse motorane med eit par-trehundre tusen km bak seg?Solide? Forbruk? osvTakker for inspill Du kan evt. lese litt mer her...spesielt avsnittet "530i/540i M60 93- (V8 32 ventiler)"... http://www.autopower.se/begagnatguiden/e34beg.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Mayhem_ Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 EN kjenning av meg har en slik bil. Tror faktisk han skal selge, har vel kun gått 150k den. får bilen for rundt 100k, men er på grønne skilter. Husker ikke årsmod. Kan sjekke litt om du er intr? Er BMW-fanatiker, alt er gjort på verksted, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
derrick Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2005 Blir dessverre for dyrt. Dei to eg har sett på nettet koster fra 55000-75000. (93mod)Men man får jo ofte det en betaler for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 EN kjenning av meg har en slik bil. Tror faktisk han skal selge, har vel kun gått 150k den. får bilen for rundt 100k, men er på grønne skilter. Husker ikke årsmod. Kan sjekke litt om du er intr? Er BMW-fanatiker, alt er gjort på verksted, osv. Har du mulighet å skaffe bilder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Har hørt at BMW's 3 liter V8 er ganske tørst i forhold til 2.8 literen R6. Men har sikkert noe bedre dreiemoment også. Også så er det jo en herlig lyd i V8ern da... (ikke at det er noe dårlig lyd i 6ern altså) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Har hørt at BMW's 3 liter V8 er ganske tørst i forhold til 2.8 literen R6. Men har sikkert noe bedre dreiemoment også. Også så er det jo en herlig lyd i V8ern da... (ikke at det er noe dårlig lyd i 6ern altså) hehe Det er ikke uten grunn at M60B30 motoren ble faset ut relativt hurtig...små V8 motorer er ikke kjent for å tilby et godt kompromis mellom effekt og forbruk. Den mer moderne M52B28 rekkesekseren er en betydelig bedre motor på alle måter... M60B30 - 218 HK ved 5800 rpm, 290 Nm ved 4500 rpm og den har i E34 530i et gjennomsnitlig bensinforbruk på 1,07 liter/mil. 0-100 Km/t går løs på 7,7 sekunder og topphastigheten er 235 Km/t. M52B28 - 193 HK ved 5300 rpm, 280 Nm ved 3950 rpm og den har i E39 528i et gjennomsnitlig bensinforbruk på 0.99 liter/mil. 0-100 Km/t går løs på 7,5 sekunder og topphastigheten er 240 Km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Nå leste jeg ikke den linken der oppe, men jeg har hatt et par tilfeller av oljelekkasje i registerdeksel i forkant. Gjekk greit å reparere, men var et helvete å finne utav hva som egentlig utgjorde lekkasjen. Ellers synes jeg at den M60 b40 motoren er en drøm... Fin lyd og fin gange... M60 b30 hadde jeg ikke vurdert tror jeg, litt for liten motor - enig med det BMW E) skriver over her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 det er vel først senere at BMW 8'erne ble noe særlig ok ? 3,0 liters V8 er jo litt vel lite ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 det er vel først senere at BMW 8'erne ble noe særlig ok ? 3,0 liters V8 er jo litt vel lite ? Neida...storebroren...M60B40 er en utmerket motor... M60B40 - 286 HK ved 5800 rpm, 400 Nm ved 4500 rpm og den har i E34 540i et gjennomsnitlig bensinforbruk på 1,15 liter/mil (altså marginalt mer enn E34 530i tiltross for 68 HK mer). 0-100 Km/t går løs på 6,8 sekunder og topphastigheten er begrenset til 250 Km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Har kjørt den 3 literen 8'ern i en E34, nydelig motor syns jeg den gang. Men er enig i at det er nok mer "fornuftig" å gå for 540 enn 530. Selvom jeg har hørt at det har vært en konstant problem mht radiator'n på disse. Den råeste BMW lyden jeg noengang har hørt var fra en 850 CSI i Saprsborg. Med rustfritt eksos... den lyden når han dro på var helt rått! Vurderte denne bilen selv for noen år siden, men ble frarådet den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
derrick Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2005 Ja selfølgelig kunne eg heller tenkt meg en 540 før 530, men det var dette med pris da. Eg har sett meg ut en 530ia varebil som går for under 60000,- Eg skal fiiint klare meg med "kun" 218hk. Er jo vant med en 320i 24v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Ja selfølgelig kunne eg heller tenkt meg en 540 før 530, men det var dette med pris da. Eg har sett meg ut en 530ia varebil som går for under 60000,- Eg skal fiiint klare meg med "kun" 218hk. Er jo vant med en 320i 24v. Selvfølgelig er en E34 530iA Touring en fin bil...det skulle bare mangle iom. at det er en BMW... Formodentlig er det største problemet at motoren er temmelig "spiss" i karakteren og den krever derfor turtall for å yte sitt beste (les: max moment - 290 Nm ved 4500 rpm...dagens M54B30 motor klarer 300 Nm ved 2500 rpm) og det koster i form av øket drivstoff. Som stasjonsvogn og med automatgear bruker den gjennomsnitlig iht. BMW 1,14 liter/mil. I norsk trafikk kommer du ganske sikkert ikke under 1,2-1,4 liter/mil...og det svir i lengden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 skumleser litt hva dere sier,når det gjeldermin V8'er så viljeg si at den ikke er noe særlig tørst, når fruen bruker bilen så ligger hun på 1,1 på blandet/by kjøring, jeg ligger nok på 1,3 - 1,4 påsammekjøring, vet ikke jeg,men synes ikke det er så mye for enV8'er, hva mener dere..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 hahahahaha.. oj oj .. det er mye det... det koster mer en det smaker.... veldig mye mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå