Chriso Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Jeg ser at du holder liv i denne relativt gamle tråden Fredrik. Absolutt spennende dette Porsche-raidet, om jeg kan kalle det for det Du snakket om at Porsche på denne måten ville hindre store amerikanske selskap i å slå kloa i tysk bilindustri. Det er da nesten litt ironisk at GM har seriøse problemer om dagen. Kanskje Posche kan kjøpe hele dritten (unnskyld uttrykket) når de evt. går konken om et par måneder Når det er sagt har jeg lyst å drive litt Veyron propaganda igjen i dag Kom over dette klippet på tuben, hvor Autocar prøvekjører vidunderet en liten tur. Verdt en titt:
[space] Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 120-280 gikk jo helt sinnsykt unna! Skummel bil det der
Fredrik Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Når det er sagt har jeg lyst å drive litt Veyron propaganda igjen i dag Kom over dette klippet på tuben, hvor Autocar prøvekjører vidunderet en liten tur. Verdt en titt: Helt utrolig... jeg får litt sånn Millennium Falcon (Star Wars) følelse når jeg ser dette klippet... dere vet der Han Solo og Chewbacca akselererer opp til warp speed...
Fredrik Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Porsche Panamera ble jo ganske sexy når alt kommer til alt... jeg liker designet og kanskje spesielt måten Porsche har løst utfordringen med å få integrert hatchback åpningen i et stort og lavt sedandesign. For stor er Panamera med en lengde på nesten fem meter og en bredde på nesten to meter. Den er imidlertid kun 1418 mm høy og det er ikke mer enn ca. 12 cm høyere enn en 997 (911). I tillegg har den en bagasjeromskapasitet på 450 liter og bakseteryggene kan legges ned... vi snakker med andre ord om en stor og praktisk familiebil. Alle variantene (til å begynne med tre stk.) kan leveres med firehjulstrekk og en 7-trinns PDK dobbelclutch gearkasse. Den billigste modellen har en V6 motor som yter 300 HK og den dyreste modellen har en V8 med to turboladere som yter 500 HK. Senere kommer Panamera med en hybridmotor og en "Turbo S" variant som iht. ryktene skal ha opp mot 650 HK.
[space] Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Er litt usikker på designet når en ser bilder rett fra siden. Men enig i at den ser bra ut i de vinklene der.
Fredrik Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Så blir Porsche kanskje lastebilprodusent også... http://e24.no/utenriks/article2874302.ece
Sjømann Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Ja ja hvem skulle tro at lille Porsche for noen år siden skulle være eier og en del av Europas desidert største bilprodusent. Nå skal vel premium merket Audi løftes enda noen hakk opp og snart selger de vel flere biler enn BMW ! Synd men tror det desverre blir en sannhet om ikke lenge. Fra mitt ståsted ser det ut som om gutta i Bayern(BMW) bare er en passiv tilskuer til hele greiene uten å ta trusselen fra dette kjempekonsernet på alvor
Fredrik Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Ja ja hvem skulle tro at lille Porsche for noen år siden skulle være eier og en del av Europas desidert største bilprodusent.Nå skal vel premium merket Audi løftes enda noen hakk opp og snart selger de vel flere biler enn BMW ! Synd men tror det desverre blir en sannhet om ikke lenge. Fra mitt ståsted ser det ut som om gutta i Bayern(BMW) bare er en passiv tilskuer til hele greiene uten å ta trusselen fra dette kjempekonsernet på alvor Porsche har jo tjent uforskammet mye penger de siste 10-15 årene og de er vel også den eneste bilprodusenten noen gang som har hatt et større overskudd enn omsetning. Årsaken var at de hadde et par ekstremt vellykkede finansielle raid mot bl.a VAG og det medførte at finansinntektene ble gigantiske... noe de nå viser ved å bli en av verdens største bilprodusenter. Det er lite BMW (og andre bilprodusenter) kan stille opp mot slikt... Wendelin Wiedeking er gull verdt for Porsche. Porsche har forøvrig en av verdens mest effektive produksjonslinjer... så de gode økonomiske resultatene skyldes ikke bare vellykkede finansielle raid... de tjener også mest penger av alle bilprodusentene pr. solgte bil. Årsaken til at de har en av verdens mest effektive produksjonslinjer ?... Toyota´s prinsipper om Lean Production stage II. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=7 ... hine#77192
Sjømann Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Jeg mener selvfølgelig ikke at BMW eller andre bilprodusenter skal stille seg i veien for eller gremmes over Porsche's eventyrlige suksess. Slikt er det bare å ta av seg hatten for. Det jeg som BMW entusiast og fornøyd BMW eier er redd for er at merket ikke vil overleve på lang sikt ! Hvist BMW hadde hatt litt mere tålmod med Rover så kunne de nok etterhvert fått ut fortjeneste og synergieffekter ut av merket. De hadde jo sjansen til å kjøpe Volvo men det er vel slik i Tyskland også at "brent barn skyr ilden"
Fredrik Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Så er hele VAG-Porsche konstellasjonen snudd på hodet og Ferdinand Piëch (Ferdinand Porsches barnebarn og mannen bak bl.a Bugatti Veyron) fremstår som den store vinneren. Piëch/Porsche familiene eier sammen totalt ca. 50% av VAG og med den nye rekonstruksjonen er Porsches enorme gjeld også borte. Alles Gut og tysk bilindustris fremste arvesølv er på skinnene igjen... http://e24.no/utenriks/article3175680.ece
Superbeetle Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Så mennene bak Porsche (som eier over 50% av Vw) har solgt bilmerket til Vw, slettet gjelden de brukte på å kjøpe Vw. Og sitter fortsatt igjen som eiere i Vw... Ikke tapt bak en vogn de der...
Fredrik Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Så mennene bak Porsche (som eier over 50% av Vw) har solgt bilmerket til Vw, slettet gjelden de brukte på å kjøpe Vw. Og sitter fortsatt igjen som eiere i Vw...Ikke tapt bak en vogn de der... You got it right, men det har også vært en intern maktkamp i Piëch-Porsche familien der nestoren Ferninand Piëch nå mer enn noen gang fremstår som den store imperiebyggeren. Han er ansvarlig for bl.a Porsche 917, Audi Quattro ("urquattro") og Bugatti Veyron. Piëch eier personlig ca. 17% av Porsche og indirekte ca. 20% av VAG.
Superbeetle Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 OT; Porsche 917 er virkelig et imponerende stykke ingeniørkunst! 12 sylindret boxermotor og 0-100 på 2.7s, og det i en bil som iår feirer 40år Edit: For ikke å snakke om hestekrefter, nyvinnende løsninger(magnesium/titan), og en utrolig! toppfart..
Fredrik Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 OT; Porsche 917 er virkelig et imponerende stykke ingeniørkunst! 12 sylindret boxermotor og 0-100 på 2.7s, og det i en bil som iår feirer 40år Edit: For ikke å snakke om hestekrefter, nyvinnende løsninger(magnesium/titan), og en utrolig! toppfart.. Porsche 917 var helt enorm... http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_917
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå