Gå til innhold

Horfor er det forskjellig størrelse på speilene?

Wunder
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vel på venstre de er størst, både i Mercedes VAG/Audi og Ascona sine tilfeller.

Personlig synes eg det er teit. En kamerat av meg har en 00 Passat. Denne er jo helt horribel å rygge med ved å snu seg, men det er litt irriterende å rygge etter speil når det på den siden man ikkje sitter på er mindre. Synes godt de kunne vært like store ja.

Ser ikkje noe veldig logisk forklaring på dette, utenom at det høyre speilet som oftest er på veiskulderens side og da ikkje teoretisk er så mye i bruk annet enn referanse til den hvite linjen eller lignende.

Ser teit ut gjør det og. Spesielt hvis man er klar over det. Det irriterer i hvertfall båe meg og nevnte Passats eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel på venstre de er størst, både i Mercedes VAG/Audi og Ascona sine tilfeller.

Personlig synes eg det er teit. En kamerat av meg har en 00 Passat. Denne er jo helt horribel å rygge med ved å snu seg, men det er litt irriterende å rygge etter speil når det på den siden man ikkje sitter på er mindre. Synes godt de kunne vært like store ja.

Ser ikkje noe veldig logisk forklaring på dette, utenom at det høyre speilet som oftest er på veiskulderens side og da ikkje teoretisk er så mye i bruk annet enn referanse til den hvite linjen eller lignende.

Ser teit ut gjør det og. Spesielt hvis man er klar over det. Det irriterer i hvertfall båe meg og nevnte Passats eier.

Nei, det er på høyre side... Den hånda du skriver med.... (Om du ikke skriver med venstre da.. Hehe) Altså dit -> (Når du sitter inni bilen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De speilene ble imidlertid betraktet som ganske kule da de kom på markedet for 23 år siden... :wink:

Du må kødde?? Jeg har nå aldri likt det slik, selv om jeg kanskje ikke begynte å tenke over biler for mer enn 15 år siden. Alltid sett på det som rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De speilene ble imidlertid betraktet som ganske kule da de kom på markedet for 23 år siden... :wink:

Du må kødde?? Jeg har nå aldri likt det slik, selv om jeg kanskje ikke begynte å tenke over biler for mer enn 15 år siden. Alltid sett på det som rart.

Nei...jeg kødder ikke... :lol: ...jeg kjøpte en Mercedes-Benz 190E 2,0 (1984 modell) i 1985 og da var modellen noe av det tøffeste man kunne kjøre... i tillegg til Mercedes-Benz G-Wagen da selvfølgelig; som noen år senere ble kjent som selveste børstraktoren... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare det ser rotete ut jeg..symmetri er pent.. 8)
M3 speilene til E36 er jo også ulike..

Er de? :? Kan ikke huske å ha sett det..det må være minimal forskjell på de i så fall..?

Det ene står vel litt mer skrått oppover enn det andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...