Ron Jeremy Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Enig, det er flere syn på det. Min forrige bil, en E39 520ia, som var gått kun 71.000km når jeg fikk den (reg 10.96, altså tidlig 97 mod) Hadde kun hatt en eier på 72 år. den bilen var strøken, eneste som man kunne se var ripene etter diamant ringene rundt dørhåntakene, ellers nada. Men bilen var utsolig dau, og jeg har aldri hatt en bil som jeg har kostet så mye på. Med dekk og servicer, gikk det 50.000.- på et år. jeg som trodde jeg fikk en problemfri bil, etter at at gamle Helga hadde eid den 7 år, alle servicer tatt på BMW og den lave km... Men nei gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Toyota skryter jo på seg at de har lite feil og sånn, og de har de også, men se på hvem som kjører dem. Hadde en 50 år gammel dame kjørt BMW, aldri vært over 70 km/t og alltid kjørt pent og pyntelig hadde denne også gått 250 000 uten en eneste feil. En annen sak er at Toyota har hatt mange "silent callbacks".. altså byttet deler under servicer uten at eierne har visst det. Okay ? Hvor har du hørt det hen? Har en far som har vært toyota mekanikker i mange herrans år..(ga seg i 95). Har ikke hørt noe slikt før.- Uansett , det er isåfall knall bra service, hvis de bytter deler de har opptaget feil med, uten og belaste kunden eller noe.. Det er jo helt knall.. Og det finnes da japse biler som blir rævkjørt nok og litt til. Du har supra, celica og mr2. Alle er knall biler, og driftsikkere som banken. Nye Lancer EVO er jo levert med 5 år garanti, hva har bmw? Så lenge motoren er vedlikeholdt, driverk og slite deler blir byttet, ser jeg ikke noe negativt i og kjøpe en bil som har rulla over 240 000 km. Gamle e36 320 min hadde rullet 280 000 likksom. Eneste med den var olje lekk gir kasse og toppdekksle. Jeg solgte bilen pga jeg vil ha litt mer "power" og den rett og slett rusta opp for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 ...eg har og høyrt at det er mykje "silent callbacks" hjå Toyota. Uansett så har dei masse nøygde kundar, og det er det viktigaste i det lange løp.....så kan sikkert mange vere missunneleg på korleis dei fikk det. (BMW var dei som hadde flest førnøygde kundar i flg statisikk i 2005) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 ...eg har og høyrt at det er mykje "silent callbacks" hjå Toyota. Uansett så har dei masse nøygde kundar, og det er det viktigaste i det lange løp.....så kan sikkert mange vere missunneleg på korleis dei fikk det. (BMW var dei som hadde flest førnøygde kundar i flg statisikk i 2005) Men de alminnelige Toyota´ene er jo "old-tech" så det holder...og det er derfor ikke spesielt imponerende at de holder i en evighet. Mer imponerende er det at Honda også har en særdeles bra holdbarhet...deres VTEC motorer er jo reneste science fiction på linje med BMW´s S-motorer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Januar 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2006 Update: Jeg kjøpte bilen. Tror jeg gjorde ett bra bilkjøp. Bilen var strøken til 1991 modell å være. Mye mindre feil enn det jeg trodde det var, og eieren av bilen er en entusiast. Har byttet deler når det trengs og passet på å fikse ting slik at alt er i orden. Små skjønnhetsfeil er det dog. Men til 91-modell å være er jeg overrasket. Så blir det banken tirsdag (mandag er ikke kundebehandlern min der) åsså hente den igjen neste helg, eller før. Aaah.. Fått ro i sjela over å være ferdig med bilmarkedet for denne gang da, forhåpentligvis... takk for all hjelp og tips mvh Kevin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 Update: Jeg kjøpte bilen. Tror jeg gjorde ett bra bilkjøp. Bilen var strøken til 1991 modell å være. Mye mindre feil enn det jeg trodde det var, og eieren av bilen er en entusiast. Har byttet deler når det trengs og passet på å fikse ting slik at alt er i orden. Små skjønnhetsfeil er det dog. Men til 91-modell å være er jeg overrasket. Så blir det banken tirsdag (mandag er ikke kundebehandlern min der) åsså hente den igjen neste helg, eller før. Aaah.. Fått ro i sjela over å være ferdig med bilmarkedet for denne gang da, forhåpentligvis... takk for all hjelp og tips mvh Kevin no må du ta dine eigen bilder å leggje ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå