Gjest Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Så nettopp Citroen (eller hvordan det staves) sin reklame på tv. På slutten så sa han 2 gode ting om Citroen med dieselmotor. Tror det er : "med diesel motor i din citroen får du større kraft (noe i den duren) og bedre kjørekomfort" Bedre kjørekomfort? Den skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Så nettopp Citroen (eller hvordan det staves) sin reklame på tv. På slutten så sa han 2 gode ting om Citroen med dieselmotor. Tror det er : "med diesel motor i din citroen får du større kraft (noe i den duren) og bedre kjørekomfort" Bedre kjørekomfort? Den skjønner jeg ikke. Nei...den forstår jeg heller ikke, men folk er jo for tiden totalt hjernevasket av alt snakket og propagandaen om dreimoment og hvordan dreiemomentet alene påvirker f.eks akselerasjon... http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=60830 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Har vel noe med at du har dratt ut alle gira når du når 60 da.. så slepper du giringa.. ergo bedre kjørekomfort.. *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 den satt jeg og å tenkt på igår...jeg tenkt " er diesel motorn lettere? men det er jo samme ulla som er under pansere lell...nei, faan det er der shit prat" har diesel selv....med gir og uten...girer no like my som en bensin bil i byen...og girer no ned like my med forbikjøring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Komfort er mye mer enn understell og hjulstøy... Det har også noe med den følelsen du har når du kjører. På en dieselbil, trenger du ikke å gire så ofte og du har kraft på lave turtall, derfor mindre stress. Jeg slapper mye mer av når jeg kjører dieselbil, enn å måtte jage en bensinbil på turtall hele tiden. Men så må vi skille mellom hva som er moro og hva som er komfortabelt da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 for noe tull. en dieselbil har bare lavt turtall,og på noe register må jo den og virke.fleste diesel får astma over 3000rpm pga at snurra er så liten at den har ikke mer å gi.dette kaller jeg snevert register og ingenting annet.en dieselbil blir aldri en racerbil,men at noen av de går godt kommer man ikke bort ifra. koker ned til smak og behag til slutt tenker eg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 535d er jo ganske hard da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 dieselbil blir aldri en racerbil,men at noen av de går godt kommer man ikke bort ifra. Og sammenhengen mellom kjørekomfort (som det var snakk om her) og racerbil er..? Forøvrig finnes det jo racingbiler som går på diesel nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 for noe tull. en dieselbil har bare lavt turtall,og på noe register må jo den og virke.fleste diesel får astma over 3000rpm pga at snurra er så liten at den har ikke mer å gi. er ikke enig det. synes nye diesler er blitt svært så turtallsvillige. og når du sier at snurra er så liten tenker du da på 1.5 og 1.6 td motorer? vil heller ha 1.5td enn 1.5 bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 for noe tull. en dieselbil har bare lavt turtall,og på noe register må jo den og virke.fleste diesel får astma over 3000rpm pga at snurra er så liten at den har ikke mer å gi. er ikke enig det. synes nye diesler er blitt svært så turtallsvillige. og når du sier at snurra er så liten tenker du da på 1.5 og 1.6 td motorer? vil heller ha 1.5td enn 1.5 bensin Et annet alternativ er VW´s nye 1,4 liter kompressor/turbo bensinmotor med 170 HK og 240 Nm mellom 1750-4500 rpm. Fremtiden er her... Litt merkelig i samme åndedrag å tenke på at f.eks BMW´s nye markedstilpassede E60 523i har en rekkesekser på to og en halv liter slagvolum, 177 HK og 230 Nm ved 3500 rpm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Skjønner ikkje korfor man sammenligner suge motorer med overladda motorer?? Det er 2 helt forskjellige motorer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Skjønner ikkje korfor man sammenligner suge motorer med overladda motorer??Det er 2 helt forskjellige motorer.. Ja...det er teknisk to helt forskjellige motorer, men hvor mange tror du tenker på akkurat det når de skal kjøpe en ny bil. Hvis du f.eks kunne kjøpe en BMW E90 314i turbo/kompressor med 170 HK og 240 Nm til knapt 300000 kroner istedenfor en BMW E90 316i med 115 HK og 150 Nm til knapt 300000 kroner...ville du da spurt deg selv om man kan sammenligne sugemotorer og overladede motorer ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Skjønner ikkje korfor man sammenligner suge motorer med overladda motorer??Det er 2 helt forskjellige motorer.. Ja...det er teknisk to helt forskjellige motorer, men hvor mange tror du tenker på akkurat det når de skal kjøpe en ny bil. Hvis du f.eks kunne kjøpe en BMW E90 314i turbo/kompressor med 170 HK og 240 Nm til knapt 300000 kroner istedenfor en BMW E90 316i med 115 HK og 150 Nm til knapt 300000 kroner...ville du da spurt deg selv om man kan sammenligne sugemotorer og overladede motorer ?... hehe.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Skjønner ikkje korfor man sammenligner suge motorer med overladda motorer??Det er 2 helt forskjellige motorer.. Ja...det er teknisk to helt forskjellige motorer, men hvor mange tror du tenker på akkurat det når de skal kjøpe en ny bil. Hvis du f.eks kunne kjøpe en BMW E90 314i turbo/kompressor med 170 HK og 240 Nm til knapt 300000 kroner istedenfor en BMW E90 316i med 115 HK og 150 Nm til knapt 300000 kroner...ville du da spurt deg selv om man kan sammenligne sugemotorer og overladede motorer ?... hehehe E9. den var god, venta på noe lignende fra deg, nei selfølgeleg ikkje, seier alltid ja til power eg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 BMW e9: Et annet alternativ er VW´s nye 1,4 liter kompressor/turbo bensinmotor med 170 HK og 240 Nm mellom 1750-4500 rpm. Fremtiden er her... viss jeg husker rett så vil VW komme med en 2,0tdi på 170 hest og masse nm til samme pris som den over. Da hadde jeg ikke vurdert 1,4 fremtidsmotoren en gang engang. Ikke at jeg noen gang kommer til å kjøpe golf heller da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå