ovex Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Blir vel en smak og behag greie i bunn og grunn. Synes dieselen min greier bra med turtall (skjer jo ingenting før nesten 2500). Jeg får ikke dratt den opp i 6-7000 ,men da har jeg tråkka inn klutsjen for lengst selv på en bensin med stick shift. Er enig i at turtallsregisteret på enkelte diesler kan bli litt snevert og derfor vil jeg ikke ha de med manuell kasse.Med en myk automat så kan det gire så mye det vil. Personlig gir jeg blaffen i hva kjerra går på bare det går og ikke koster allverden å kjøre med.Bensin,diesel,strøm eller kanskje best av alt hydrogen -spiller ingen rolle for meg. er en vanesak Her er nok kjernen i det mange meinar.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 eg må på hånda på hjertet sei at da eg kjører en bmw med diesel motor så dreper det litt av bmw feelingen. Meen, når det er sagt så er det største av bmw diesel eg har kjørt så er det nye typen 5 serie. 520d vet om en som kjøpte seg e39 3.0d nettop, da han startet bilen hørtes den ut som et treskeverk! hehe.. bankbankbankbankbankbankbank Meeeennnnn... er jo kjekt med dreiemoment.. men er vel en rekke sekser bensiner fra bmw å foretrekke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 eg må på hånda på hjertet sei at da eg kjører en bmw med diesel motor så dreper det litt av bmw feelingen. Meen, når det er sagt så er det største av bmw diesel eg har kjørt så er det nye typen 5 serie. 520dvet om en som kjøpte seg e39 3.0d nettop, da han startet bilen hørtes den ut som et treskeverk! hehe.. bankbankbankbankbankbankbank Meeeennnnn... er jo kjekt med dreiemoment.. men er vel en rekke sekser bensiner fra bmw å foretrekke? ...kan ikkje forstå at du kan kome med ein så generell utale som at diesel dreper BMW feelingen...Då er ikkje "resten" av BMW'en rare bilen om ein meget god dieselmotor drep dette.... Ein god dieselmotor som til døme den i den nye 520 er moro å bruke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 ...kan ikkje forstå at du kan kome med ein så generell utale som at diesel dreper BMW feelingen...Då er ikkje "resten" av BMW'en rare bilen om ein meget god dieselmotor drep dette.... Ein god dieselmotor som til døme den i den nye 520 er moro å bruke! Jeg hadde en 1997 E36 323i før min nåværende E46 318dT...en fantastisk fin bil, men som allrounder er Touringen vinneren og jeg har aldri angret et sekund... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Jeg hadde en 1997 E36 323i før min nåværende E46 318dT...en fantastisk fin bil, men som allrounder er Touringen vinneren og jeg har aldri angret et sekund... men vurderer ikke du en ny 325 da..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Jeg hadde en 1997 E36 323i før min nåværende E46 318dT...en fantastisk fin bil, men som allrounder er Touringen vinneren og jeg har aldri angret et sekund... men vurderer ikke du en ny 325 da..? Det er korrekt...etter nesten 3 år og 90000 Km (når vi kommer frem til oktober 2006) er jeg klar for en E91 325i..., men jeg angrer ikke på kjøpet av en E46 318dT. Den har tjent meg godt og så langt kjørt 70000 Km uten et eneste konkret problem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 eg må på hånda på hjertet sei at da eg kjører en bmw med diesel motor så dreper det litt av bmw feelingen. Meen, når det er sagt så er det største av bmw diesel eg har kjørt så er det nye typen 5 serie. 520dvet om en som kjøpte seg e39 3.0d nettop, da han startet bilen hørtes den ut som et treskeverk! hehe.. bankbankbankbankbankbankbank Meeeennnnn... er jo kjekt med dreiemoment.. men er vel en rekke sekser bensiner fra bmw å foretrekke? ...kan ikkje forstå at du kan kome med ein så generell utale som at diesel dreper BMW feelingen...Då er ikkje "resten" av BMW'en rare bilen om ein meget god dieselmotor drep dette.... Ein god dieselmotor som til døme den i den nye 520 er moro å bruke ! ja, ok. var kansje litt overkill den uttalelsen der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 20, 2006 Share Skrevet Januar 20, 2006 Les evt. hva svenske Teknikens Värld mener om E90 325i...og sikkert også E91 325i... \:D/ http://www.autopower.se/modellguiden/e90.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Januar 20, 2006 Share Skrevet Januar 20, 2006 Mange skryter den moderne Diesel motoren opp i skyene, og etter å ha prøvd 525Da, og 118D så¨ er jeg enig i at et slik moment er jævlig moro. Imidlertid er det verdt å huske på et par ting. - Det ene er at som det er poengtert her, diesel prisen er på vei oppover. - En diesel bil er dyrere i innkjøp. (på min E90 skilte det i overkant 40.000.-) - Bensin motoren kommer med stadig nyvinninger og teknologiske sprang. Trenger ikke se lenger enn til vårt eget kjære merke. BMW har utviklet en ny type Bensin motor, som bruker varme utviklingen til å få opp effekten, tror det skulle være 15% bedre effekt, uten at det skulle ha noe negativ effekt på forbruket. Grunnen til varmen en bensin motor utvikler, er for at den ikke er så effektiv som en diesel. Husker ikke når disse motorene skulle komme, men dette er som en av flere ting, noe som gjør at bensin motoren stadig er konkuranse dyktige. Og det er få ting som er så pent å høre på som den nye 325/330i motoren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 20, 2006 Share Skrevet Januar 20, 2006 Mange skryter den moderne Diesel motoren opp i skyene, og etter å ha prøvd 525Da, og 118D så¨ er jeg enig i at et slik moment er jævlig moro.Imidlertid er det verdt å huske på et par ting. - Det ene er at som det er poengtert her, diesel prisen er på vei oppover. - En diesel bil er dyrere i innkjøp. (på min E90 skilte det i overkant 40.000.-) - Bensin motoren kommer med stadig nyvinninger og teknologiske sprang. Trenger ikke se lenger enn til vårt eget kjære merke. BMW har utviklet en ny type Bensin motor, som bruker varme utviklingen til å få opp effekten, tror det skulle være 15% bedre effekt, uten at det skulle ha noe negativ effekt på forbruket. Grunnen til varmen en bensin motor utvikler, er for at den ikke er så effektiv som en diesel. Husker ikke når disse motorene skulle komme, men dette er som en av flere ting, noe som gjør at bensin motoren stadig er konkuranse dyktige. Og det er få ting som er så pent å høre på som den nye 325/330i motoren... Iht. svenske Autopower er denne motoren; som er en del av BMW´s såkalte "Efficient Dynamics Project", produksjonsklar om ca. 10 år. Kanskje litt lenge å vente med tanke på hvor hurtig utviklingen går i denne bransjen for tiden... http://www.autopower.se/nyheter/news200 ... &monthe=12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 20, 2006 Share Skrevet Januar 20, 2006 Mange skryter den moderne Diesel motoren opp i skyene, og etter å ha prøvd 525Da, og 118D så¨ er jeg enig i at et slik moment er jævlig moro.Imidlertid er det verdt å huske på et par ting. - Det ene er at som det er poengtert her, diesel prisen er på vei oppover. - En diesel bil er dyrere i innkjøp. (på min E90 skilte det i overkant 40.000.-) - Bensin motoren kommer med stadig nyvinninger og teknologiske sprang. Trenger ikke se lenger enn til vårt eget kjære merke. BMW har utviklet en ny type Bensin motor, som bruker varme utviklingen til å få opp effekten, tror det skulle være 15% bedre effekt, uten at det skulle ha noe negativ effekt på forbruket. Grunnen til varmen en bensin motor utvikler, er for at den ikke er så effektiv som en diesel. Husker ikke når disse motorene skulle komme, men dette er som en av flere ting, noe som gjør at bensin motoren stadig er konkuranse dyktige. Og det er få ting som er så pent å høre på som den nye 325/330i motoren... Iht. svenske Autopower er denne motoren; som er en del av BMW´s såkalte "Efficient Dynamics Project", produksjonsklar om ca. 10 år. Kanskje litt lenge å vente med tanke på hvor hurtig utviklingen går i denne bransjen for tiden... http://www.autopower.se/nyheter/news200 ... &monthe=12 passar fin til å vere bilen etter den du kjøper no... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 20, 2006 Share Skrevet Januar 20, 2006 passar fin til å vere bilen etter den du kjøper no... Kanskje...det hadde imidlertid vært litt artig med en 6. generasjons 3-serie og en modell som en 330i, men med et forbruk som en 318d... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 20, 2006 Share Skrevet Januar 20, 2006 passar fin til å vere bilen etter den du kjøper no... Kanskje...det hadde imidlertid vært litt artig med en 6. generasjons 3-serie og en modell som en 330i, men med et forbruk som en 318d... ...berre vent! Gi teknikken ei modningstid på 10 år så trur eg me vill verte overraska! Eg merkar at eg gledar meg til "framtida" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 20, 2006 Share Skrevet Januar 20, 2006 ...berre vent! Gi teknikken ei modningstid på 10 år så trur eg me vill verte overraska! Eg merkar at eg gledar meg til "framtida" Hmmm...teknisk gleder jeg meg til fremtiden når det gjelder biler, men vedr. design kom toppen for 30 år siden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 20, 2006 Share Skrevet Januar 20, 2006 ...eller noko slikt? Ferarri 308 QV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå