mhane Skrevet Februar 1, 2006 Share Skrevet Februar 1, 2006 Min 530d bruker 0,68 på langkjøring (har kjørt den ned i 0,65 ved å kjøre økonomisk). Her i Bergen ligger jeg på ca 0,75. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Februar 1, 2006 Share Skrevet Februar 1, 2006 Jeg skjønner ikke en dritt.. Her kjører dere under litern med store motorer.. Jeg har en e46 318Ci.. og kjører jo på mellom 1.1-1.3.. sånn i snitt.. Siste 10.000km har jeg sett at snittmåleren i bilen har vært under 1.0 en eneste gang.. det var på vei til elverum, og tilbake.. da var den rett under 0.7 Og når du har gassen i bånn.. og gasser og gasser og bare slipper gassen ut for å gire.. helt til det ikke går fortere.. så faller liter/mil telleren til 1.5.. Betyr det at bilen ikke får nok bensin eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cc300 Skrevet Februar 1, 2006 Share Skrevet Februar 1, 2006 Og når du har gassen i bånn.. og gasser og gasser og bare slipper gassen ut for å gire.. helt til det ikke går fortere.. så faller liter/mil telleren til 1.5.. Betyr det at bilen ikke får nok bensin eller? Ikke rart du har høyt forbruk da... hehe. Jeg hadde en E39 523 (2,5liter bensin), den lå på rundt 0,8 i snitt på mitt forbruk. Enten kjører du veldig hardt/uøkonomisk, ellers så lukter det problemer med bilen... Hvis du bare småkjører rundt i byen fra lyskryss til lyskryss så kan jeg derimot skjønne det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 1, 2006 Share Skrevet Februar 1, 2006 Min E28 528i manuell bruker ca 1 liter på landevei og 1,5-1,7 på bykjøring. Greit nok på ein gammal motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Februar 1, 2006 Share Skrevet Februar 1, 2006 Har vore nedi 0,68 på mila på langkøyring, med stort sett fin veg og åleine i bilen. På blanda køyring ligg eg litt over literen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Februar 2, 2006 Share Skrevet Februar 2, 2006 Ikke rart du har høyt forbruk da... hehe. Jeg hadde en E39 523 (2,5liter bensin), den lå på rundt 0,8 i snitt på mitt forbruk. Enten kjører du veldig hardt/uøkonomisk, ellers så lukter det problemer med bilen... Hvis du bare småkjører rundt i byen fra lyskryss til lyskryss så kan jeg derimot skjønne det. Det overrasket meg faktisk veldig med den måleren.. bruker faktisk mindre bensin pr mil i 210-20 enn i 180.. hehe.. Bilen har nok blitt kjørt litt "uøkonomisk", det har nok også vært mange korte turer, men faktisk ikke så mye "bykjøring/råning" Så det er nok ikke så uforklarlig.. sjekka måleren i stad.. nå stod den på 1,23.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 2, 2006 Share Skrevet Februar 2, 2006 Eg bruke 1,1 på mila vist eg kjøyre fint.. Vist eg gir litt gass, bruker eg 1.34... Vist eg har det travelt, kan eg bruke oppmot 2 liter på mila.. Men da er det bonn turtall og full fart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarzan Skrevet Februar 8, 2006 Share Skrevet Februar 8, 2006 Bruker ca 0,8 - 0,9 blandet kjøring med en 2000 528iA, men da kjører jeg pent. -- Tarzan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå