bunny Skrevet Februar 20, 2006 Share Skrevet Februar 20, 2006 Er den litt mye kjørt,(169500) eller ser dere ikke det som noe problem? Tenker på kommende verditap osv.. Har sett på den, og den fremstår ikke som om den faktisk er kjørt så langt... Andre ting man bør passe på med disse bilene? http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =91&page=2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet Februar 20, 2006 Share Skrevet Februar 20, 2006 interiør messig har bmw tapt seg MYE med åra men ellers så var bilen apsolutt pen. noe mer kan jeg ikke utale meg om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Februar 20, 2006 Share Skrevet Februar 20, 2006 pen bil da.. ikke full gal pris da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Februar 20, 2006 Share Skrevet Februar 20, 2006 Tenker på kommende verditap osv.. Da burde du gå for Touring og diesel, det er to viktige kriterier på bruktbilmarkede. En annen ting som er negativt for E46 er at E90'n er her for fullt . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 20, 2006 Share Skrevet Februar 20, 2006 Jeg ser ikke på 160 000km som veldig mye, (men det er nok til at jeg ikke kjøper bilen) men hvis du skal ha igjen mest mulig ved salg kjøper du ikke denne. Jeg syntes E46 kler rødt. ikke noe som alle har. Med tanke på fornuft bør du nok heller kjøpe stasjonsvogn og diesel. da vil du nok få igjen mye med tanke på dagens bensinpriser. E90 har jo tatt over for E46, så prisene kommer mest sansynlig til å rase fort. E39 raste 11% rett over natta når E60 kom. det er i og for seg et ganske stort tap. det endte med at BMW stoppet produksjon av modellen i noen måneder slik at E39 ikke skulle synke så fort. idag får man E39 til en latterlig billig penge med tanke på hva man for for pengene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Februar 20, 2006 Share Skrevet Februar 20, 2006 interiør messig har bmw tapt seg MYE med åra men ellers så var bilen apsolutt pen. noe mer kan jeg ikke utale meg om e46 er jo nydelig innvendig,mulig du synes at utviklingen skulle stoppet med e 30 men personlig så synes jeg dette er av de fineste interiørene bmw har! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 20, 2006 Share Skrevet Februar 20, 2006 Jeg tror jeg har skrevet om dette før, men hvis man sammenligner verditapet for alle BMW modellene over noen år; så ser man at det er "snikmodellene" av hver modellserie (3, 5 og 7-serien) som holder seg best i pris... og det er 3-serien som holder seg best i pris av alle seriene. Dette har ingen ting med kvalitet eller hvor mye gadget bilene har å gjøre, men derimot en simpel balanse mellom etterspørsel og tilbud. Det er imidlertid helt klart at en stasjonsvogn med en nøktern farge... som har en moderat dieselmotor og litt fornuftig gadgets holder seg best i pris over tid. Problemet er dog at hele nasjonen (for ikke å snakke om hele Europa) vurderer situasjonen likt og nesten alle kjøper derfor nesten identiske dieselbiler. Det er etter min mening et eller annet helt galt når selv 18 år gamle gutter går rundt og drømmer om en E46 320dT... ... Dieselbiler er uten tvil hypet og jeg tror alt for mange går rundt med helt urealistiske forventninger til biltypen... være seg først og fremst holdbarhet, men også ytelser og forbruk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bunny Skrevet Februar 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2006 Har diesel pr i dag, og er enig med bmwE9 at dieselbiler er hypet opp ja... Tenkte jeg skulle ut å prøve denne i morgen eller onsdag, hva kan jeg forvente av motor/kraft etc? Kan det sammenliknes med en e39 523i? Hadde bilen vært kjørt mindre hadde jeg nok nesten kjøpt bilen på impuls, for jeg synes det er en nydelig bil med fin farge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Februar 20, 2006 Share Skrevet Februar 20, 2006 hva er galt med et forbrukpå ca o,5 liter på mila,0-100 som en 320 bensin og kjører man riktig så trenger man ikke å gire mye heller! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bunny Skrevet Februar 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2006 Ingenting galt med det Paulsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 20, 2006 Share Skrevet Februar 20, 2006 hva er galt med et forbrukpå ca o,5 liter på mila,0-100 som en 320 bensin og kjører man riktig så trenger man ikke å gire mye heller! Du nevner stikkordet "riktig" ... i betydningen av at det er viktig å kjøre riktig for og kunne utnytte dieselmotorens effekt på en fornuftig måte. Jeg tror veldig mange ikke utnytter deres dieselmotor på en fornuftig måte...og jeg tror også at veldig mange egentlig har et betydelig høyere forbruk enn det BMW oppgir for den enkelte dieselmodell. En dieselmotor er mest økonomisk når den går jevnt på samme turtall ved momenttoppen med minst mulig akselerasjon...altså langt fra hva de fleste dieselsjåfører praktiserer i trafikken der de presser på under forbikjøringer mellom 80-100 Km/t. Det er heller ikke så stor forskjell på gjennomsnitlig forbruk når det gjelder f.eks E46 320d med automatgear (noe de fleste har i Norge) og E46 318i (N42B20) med manuelt gear...knapt 0,05 l/mil. Bensin koster normalt litt mer enn diesel, men en bensinbil er når den har kjørt langt billigere å holde kjørende enn en tilsvarende dieselbil...spesielt en dieselbil som har hatt et langt chippet liv i hendene på en rastløs ung mann... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Februar 20, 2006 Share Skrevet Februar 20, 2006 interiør messig har bmw tapt seg MYE med åra men ellers så var bilen apsolutt pen. noe mer kan jeg ikke utale meg om e46 er jo nydelig innvendig,mulig du synes at utviklingen skulle stoppet med e 30 men personlig så synes jeg dette er av de fineste interiørene bmw har! Hmm reagert også på denne. E-30 har da ikke så spennende interiør. Stort sett fargeløst og rutete . Sports stolene til E-30 har veldig god sidestøtte, men utseende er ikke spess bra..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet Februar 21, 2006 Share Skrevet Februar 21, 2006 gode gamle e30: VS, jaja. jeg vet ihvertfall hva jeg liker best ingenting er som midtkonsoll/dasj som er "lent" mot føreren. ikke kan du bytte cd spiller i de nye bmw'ne uten problemer heller.... men ja, hver sin smak edit: glemte også å komentere romferge/ alien følelsen du får når du setter deg inn i en ny bmw e46 er ikke sååå ille som e90, men den har kjedelig dasjbord.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet Februar 21, 2006 Share Skrevet Februar 21, 2006 for å unngå å bli grilla helt, så må jeg vel også si at både e46 og e90 er LEKRE biler som jeg gjerne skulle hatt hadde jeg hatt penger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 21, 2006 Share Skrevet Februar 21, 2006 Mer "hardcore" blir ikke E46... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå