Gå til innhold

Skal bimmers være KUN et BMW forum?  

155 stemmer

1. 1. Skal bimmers være KUN et BMW forum?

• Ja
      131
    • Nei
      25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så enig med trotto i det han skriver, jeg har knapt åpnet tulletråden, rett og slett fordi der ikke er noen sammenheng eller noen måte å finne ut hva den handler om uten å bla igjennom den, men hadde folk vært litt flinkere å sortere hvor de skal sette tingene sine hen, og merket det bedre hadde det egentlig ikke vært noen problem.. kan ikke bare ha hvitost på brødskiva til frokost hver dag :lol:

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Som en ting til at det burde være en "streng" politikk til at det skal være BMW her, og da bare BMW, er (som jeg faktisk sa i sted her i tråden) er at de fleste av oss faste brukere, og som da vil ha BMW kun her, bruker "Hvis nye innlegg"-funksjonen. Jeg har den faktisk som startsiden i nettleseren min.

Jeg er egentlig ikke interessert her på forumet, som da heter bimmers.no og helst burde bare omhandle BMW, å da måtte bla meg side opp og side ned i Nye innlegg siden sist bare fordi det er en "Annet"-kategori som da det snakkes om tusen andre ting.

Dette gjør at "Nye innlegg"-funksjonen bare blir en tullefunksjon, som da lister opp ekstremt mye man ikke er interessert i når man bare er her for å lese om BMW.

Det tar ikke mange dagene (2? 3?) før det allerede er 2-3sider på "Nye innlegg" hvis man ikke har vært innom på den perioden. Hvis man da hadde hatt en *Gull og grønne skoger*-kategori, så tror jeg nok at antall sider vil bli 6-7, hvis ikke mer..

Ja, andre steder har sikkert opprettet Gull og grønne skoger-kategorier, men det betyr da ikke at man må ha slikt på alle forum i hele verden?

Hvis jeg har en BMW-relatert tråd, og håper på at noen av de faste her på forumet kan hjelpe meg med (ingen spesifikke), så er det veldig kjipt for meg at tråden min da blir borte fra førstesiden til *Nye innlegg* på en-to-tre fordi Tullekategorien fyller opp med tullball.

Hvis man skal fjerne det at tullekategorien ikke blir tatt med i *Nye innlegg*, så må den funksjonen redesignes på nytt i systemet her (ned på kodenivå). Spørs om Gunnar (andre?) vil sette av tid til å gjøre dette.

Skrevet

Hmm... her var det utrolig mange sterke meninger.

Jeg er som jeg tidligere har nevnt BMW på min hals, og grunnen til at jeg er innom dette forumet er jo pga at det er BMW-relatert. Jeg driver å myser en god del rundt på andre forum (hovedsaklig BMW-relatert, men også noen andre) der jeg leser om andres kunnskap og erfaringer, men havner alltid tilbake hit.

MEN... (som en annen også nevnte her...) det er greit at det finnes en tråd som kalles annet. Ikke bare for å holde tråder som teknisk, kjøp/salg, prosjekter osv rene for svada - men også for å kunne skrive om naboens nye Audi som sausa gjennom gjerdet til en annen nabo på glatta..

Det blir litt vemodig å konstant lese innlegg som "hei, jeg er en ny bruker som skal bygge meg en 2.7 liter - og skal ha turbo. Hva skal gjøres og hva må jeg ha. Kan dette godkjennes?" - nye medlemmer er jo alltid velkomne, men det er rimelig mange spørsmål som går igjen. DA er det greit å FORTSATT kunne surfe på favoritt-forumet - og lese om litt svada på "annet"... For så og komme tilbake med friskt mot og ønske den nye bruker velkommen - og anbefale han å bruke "søk-funksjonen"...

Å bli såååå BMW-låst som flere vil her synes jeg ikkeno om. Det blir jo rene Nazi-linja her da, med Orginal-M3-Polizei som suser rundt deg med sine orginalfarger og 4-sylindrede motorer - og passer på at det ikke tråkkes over streken.

No hard feelings her altså, JapCrap og Boblevogn er fortsatt noe dritt for meg - Men så lenge vi klarer å holde dritten inne på en egen tråd, så la det være slik syns jeg. Så får heller de som bruker "vis nye innlegg"-funksjonen (finnes det en slik altså??), gjøre som meg: Gå inn på trådene som blinker "varsel om nye innlegg" inne på forumet.

Skrevet
(...) Så får heller de som bruker "vis nye innlegg"-funksjonen (finnes det en slik altså??), gjøre som meg: Gå inn på trådene som blinker "varsel om nye innlegg" inne på forumet.

Du mener altså at vi skal gå inn i hver kategori for å lete etter om det er kommet noen nye tråder/innlegg? Altså.. hvis jeg vil ha et overblikk, så skal jeg surfe rundt i "timesvis", sammenliknet med det å gå til én side som jeg kan refreshe for å få oppdatert konstant alle trådene? Altså, bruke denne som en startside (som sagt).

Dvs, de som bruker forumet effektivt skal bli "straffet" ved å måtte manuelt gå i hver kategori, én etter én bare for at vi skal ha en *Tullball*-kategori? :?

Høres ikke akkurat brukervennlig ut..

("Det høres ikke brukervennlig ut å forhindre folk å snakke om hva de vil på et forum?", sier kanskje noen etter dette.. Vel.. som denne tråden handler/debateres om: dette er jo et BMW-forum :roll:)

PS: vet ikke om du skrev det med at du ikke visste at det fantes en *Nye innlegg*-funksjon var ironi eller ei, men ja, den finnes, og jeg lenket til den i mitt forrige innlegg. :)

EDIT

Det kan hende jeg misforstod hva du mente, isåfall så unnskylder jeg for det.

Skrevet

Jeg visste faktisk at det fantes en slik, men har aldri brukt den :wink: . Men forstår ikke problemet ennå.

Når jeg går inn på Bimmers, så kommer det klart opp hvilke tråder som er nye. Trenger på ingen måte å svirre rundt i timesvis for å finne ut hva nye tråder som er kommet?

Skrevet

Du mener altså at vi skal gå inn i hver kategori for å lete etter om det er kommet noen nye tråder/innlegg? Altså.. hvis jeg vil ha et overblikk, så skal jeg surfe rundt i "timesvis", sammenliknet med det å gå til én side som jeg kan refreshe for å få oppdatert konstant alle trådene? Altså, bruke denne som en startside (som sagt).

Dvs, de som bruker forumet effektivt skal bli "straffet" ved å måtte manuelt gå i hver kategori, én etter én bare for at vi skal ha en *Tullball*-kategori? :?

Høres ikke akkurat brukervennlig ut..

("Det høres ikke brukervennlig ut å forhindre folk å snakke om hva de vil på et forum?", sier kanskje noen etter dette.. Vel.. som denne tråden handler/debateres om: dette er jo et BMW-forum :roll:)

PS: vet ikke om du skrev det med at du ikke visste at det fantes en *Nye innlegg*-funksjon var ironi eller ei, men ja, den finnes, og jeg lenket til den i mitt forrige innlegg. :)

Jeg oppfatter "tulletråden" som en slags sikkerhetsventil... dvs. et sted folk som har skrivekløe kan få liret av seg hva de nå måtte ha på hjertet. Fordelen for oss andre er (kanskje) at de andre trådene blir litt mindre forurenset av nettopp tullball. Hva er egentlig alternativet med mindre vi ikke kompromisløst skal begynne slette alle mer eller mindre usakelige innlegg ?... :?

Skrevet

Ja ja ja ja.

Sier meg selvsagt 110% enig, bmwE9.

Tror du kanskje misforstår meg. Dvs, når jeg mener *Tullball*-kategori, så mener jeg en egen kategori, på lik linje med Annet, Selges, Showoff, og ikke selve tulletråden vi har her.

Hvis det opprettes en *Tullekategori*, så vil denne forsøpple "Nye innlegg"-funksjonen, samt at det vil være, i teorien, en god del mer moderatorvirksomhet som vil bli trengt der.

Hvorfor?

Hvis man har en kategori hvor det kan snakkes om "hva som helst" og vises bilder/video av "hva som helst", så vil det kreves mer moderatorvirksomhet, enn når man snakker om motorer og powerfilter.

Dette vil igjen skape større ansvar på moderatorer, som evt også vil gjøre at man trenger flere moderatorer, etc etc etc.

Skrevet
Syns forumet funker bra som det er eg nå..man klikker seg jo kun inn på de temaene som inntresserer en selv og hopper forbi de som virker mindre inntressante..er dette så vanskeligt da?

Noen OT må en jo bare regne med, slik er det..

Litt mye syting spør du meg da men.. :roll:

Jeg har samme oppfatning som John H om dette tema, men jeg forstår deg Chrzz når det gjelder "Nye innlegg" fuksjonen :wink: .

Skrevet

Jeg er ikke her så mye som før lenger. Innom iblant og leser, men skriver svært lite, og ser jeg er ikke den eneste. Vet ikke helt hvorfor, men tror det er en blanding av mye OT og for streng mine/sensur av moderatorer og andre.

Reagerer spesielt på enkelte "wannabe" moderatorer som slenger med leppa når de finner ting å sette fingeren på. Det blir for meg en ovenfra og ned holdning som jeg slettes ikke liker, og særlig når vedkommende er en del yngre enn meg selv. Hadde en sånn snørrunge snakket sånn til meg i virkeligheten skulle jeg jammen sørget for at det var siste gangen :? Respekt og god vurderingsevne kommer man langt med.

Jeg har selv tråkket over streken et par ganger og postet feil, det var også fordi "tulletråden" er for meg en "IKKE" tråd (dvs. jeg følger ikke med i den).

Så akkurat nå er jeg litt lei bimmers.no. Mye uinteressant stoff, og for mange som slenger med leppa. Er ikke noe problem for meg å hoppe over ting som ikke interesser meg, selv om det har blitt vel mye av det etter hvert. I tillegg syns jeg Sainsburys omtalte TT er helt greit. Sånt bør vi tåle. Her ligger mye av ansvaret til den enkelte, men er kanskje her problemet og utfordringen ligger. Hvor går grensen?

Skrevet

Dan:

sånn just for the record, slik at jeg evt har en forståelse over andres synspunkt(er) over hvordan jeg formulerer meg o.l.:

er jeg en av disse som slenger med leppen?

(just wondering)

Skrevet

Hmm... Sett at man fortsetter å ha strukturen på forumet slik det er nu, og dette problemet (som da tydeligvis ikke er et problem) eskalerer til å bli et større problem: flere som poster OT, flere som poster om bananer og landing på månen.

Vil ikke dette da bli et større problem å hanskes med, og vanskeligere kanskje, å bli kvitt?

Skrevet

"Tulletråden" burde vært en egen "tullekategori" i steden.

Jeg synes det kan være artig å lese om en som har kjøpt seg ny bil av et annet merke, og så lese kommentarene og sammenligningene mellom dette merket og tidligere eide bmwer osv.

Også moromt å lese om BMWe9's "porschehistorier"

Jeg har vel tatt opp dette tidligere. At "Annet" kategorien burde være om alt annet, og da ha en "Alt BMW" kategori som omhandler BMW.

Det var på et litt tidligere tidspunkt da jeg ikke tror det var så mye poster som det er nå. Kan nå fort bli uoversiktlig.

Jeg holdt til på bmwpower.se / autopower.se før og i begynnelsen når jeg fant denne siden. Der er det ekstremt mange brukere og innlegg da, og de har jo delt opp veldig.

Jeg er forsåvidt enig med Gunnar at det da lett kan bli en E30-gjeng, en E46 gjeng osv, så behovet for den slags oppdeling er ikke tilstede her ennå.

Nå har jeg kutta ut/glemt autopower og får stort sett svar på alt jeg lurer på her. Vi har jo en del flinke folk her også!

Har tenkt tanken på å printe ut noen "www.bimmers.no" lapper og legge under viskern på diverse bmwer i strøket her for å få med noen flere "lokale helter" :)

Skrevet

ChrZZ: Ja.

Men du er ikke alene. Admin og moderatorer har til tider en ganske krass måte å uttale seg på. Går an å ta feil, og kanskje har vedkommende uttalt seg i beste mening, men å bli "slaktet" for å ta feil syns jeg blir for dumt. Skal det bli sånn at folk vegrer seg for å skrive pga. eventuelle represalier og må tenke seg om før de poster et innlegg, så er dette foraet DØDT!

Dere er iallfall konsekvent når dere kritiserer noen og det er bra!

Så jeg har ingen problemer med reaksjonen, bare reaksjonsmåten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...