marius paulsen Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 herregud for en gjeng med damer da! brøyting foregår etter standarer som oppdragsgiver oppgir! hos vegvesnet er ofte kravet at brøytebil skal ot nesten med en gang det begynner å snø,ofte er dette kravet helt nede i 2-3 cm!!! men snør det tett og man har en brøyterode som er litt lang så er det ikke lett og holde den vegen ren for snø!!! og brøyring i tettsteder og byer er jo et helvette! du har oftest problemer med å finne plasser og gjøre av snøen! i tillegg står det biler parkert på de mest idiotiske plasser,kommer man borti en bil så blir det et storhelvette med forsikringselskap osv! og til de som klager på at innkjørsler blir fylt med snø så prøv å tenk hvor mange innkjørsler det finnes i en by eller tettsted,skal vi måkke alle så måtte vi vært mange! angående salting så er ofte det en nødvendig onde! det finnes nemlig krav til friksjon på de fleste større veier,dette er under noen forhold ikke mulig og oppnå med strøsand! men er enig i at dette overdrives endel! slutt og klag folkens,tenk på om dere kunne greid dette bedre selv med få folk og pressede annbud! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andersen Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 Godt sagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 MEN, når en vei står ubryøtet i 1 døgn, og er godt traffikert, da er det noen som ikke gjør jobben sin, spesielt på Vestnes som ikke er så stort heller..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 da er det feil med rutinene til entepenøren eller kravene entrepenøren jobber etter! men er det mye snø på veien så ring komunen eller vegvesnet!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 jeg må si meg enig i noe av kritikken når det gjelder brøyting...her i fredrikstad tar det også land tid før noe skjer.. i dag har jeg måttet være inne hele dagen grunnet for mye snø...bor på et boligfelt litt nord for sentrum, og det er tydelig at dette feltet ikke er prioritert..men samtidig har det jo kommet uendelig store mengder med snø akkurat, så jeg kan delvis forstå at det tar tid å få vekk og at det er andre veier/steder som har høyere prioritet! "over-salting" derimot kan jeg ikke si jeg har merket så mye til men at det trengs noen steder; uten tvil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 Jeg er ikke så veldig imponert her i akershus området Virker som om snøen kommer overraskende hver gang jo! Den lille kjøringa jeg har bedrevet i dag har vært med buken dragende langs snøen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 man kan jo ikke gegynnne å brøyte før snøen kommer! har du tenkt på hvor mye snø det egentlig blir vist du ser antall km*feks. 20cm snø! blir mye snø det! men uansett vist noen tror de kan bedre så er de velkommen til å overta mine 70 plasser en vinter dag med mye snø!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sledoholic Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 Hehe. Satt å leste i VG at det nesten er unntakstilstander "sørpå". Er ikke noe uvanlig at det snør 30cm iløpet av en natt eller noen formiddagstimer hær jeg kommer fra. Men hær er bøytemannskapene blitt vant med det. De kommer seg ut på kvelden og brøyter til folk skal på jobb. Hørte på radioen tidligere i dag at brøtebilsjåførene klage siden at de måtte opp kl. 04.00 for å brøyte. Men snøen kom da vel ikke uanmeldt?? De kunne ha vært forberedt på å måtte brøyte hele natta. Men må vel gjøre som vi bruker å gjøre. bare si : De dær søringan, e jo hellt jølpeslaus når snyen kjæm...... HEHE..... Men til dere som sliter med snøen: KONDOLERER. HATER Å MOKKE SNØ!!!! ps. det er mye morro man kan gjøre på snø: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 Hva mener dere med mye snø? Når vi får 20 cm på trappa så koster vi den bort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sledoholic Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Hva mener dere med mye snø?Når vi får 20 cm på trappa så koster vi den bort Hehe.... sant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 ser titt og ofte brøytebiler her,men enda ikke sett en med plogen nedi asfalten!? så en her forleden som stod parkert på fortauet å prata i mobilen - da jeg passerte på vei tilbake 20min senere så stod han jaggu på samme sted,fortsatt i mobilen(kan ha vært lunch,men kl 6 om morgenen?)). men iom at det jo blir brøyta her så jobber vel noen av disse gutta... er stort sett fornøyd med hvordan snøen har blitt fjernet. har stor forståelse for at anbud betyr dårligere tilbud.er jo bare politikere som ikke skjønner det. apropo brøytekanter foran innkjørsel så har jeg go`tipset: SPADE (gir litt mosjon også,og de fåes i str som passer i bagasjerommet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 nå skal dere ikke klage... han gjøken som kommunen har satt til å brøyte veien opp her pleier komme etter rundt 30 klager evt etter 7 dager, velg det som kommer først... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Med de avgiftene vi betaler for å vedlikeholde veiene (som faktisk blir brukt til andre ting i steden). Burde det i allfall være såpass mye igjen i potten til brøyting at en ikke trenger RAV4 eller tilsvarende bil for å komme seg til jobben eller butikken. En ting er "grisesenket bil", men en tilnærmet normal ev. 30-40 mm senket bil burde kunne komme seg fram på hovedveier uten fare for å banke hull i bunnpanne eller miste frontfangeren m. "leppe". En relativt normal ny bil i dag har både alu. bunnpanne og en "stor plastfront". Derfor må det taes mere hensyn i dag enn på 80 tallet. Det skal også være "bakt inn" i den årlige økningen på avgiftene vi må betale for å eie bil her i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Elendig her i Lillehammer,men litt utpå bygda er det alltid godt brøyta Hehe. Er så festlig det der. Skal ikke langt utenfor sentrumsområdene i byer før veiene er helt dønn strøkne. Her er det som regel alltid bra, men kommer man inn i Horten eller Tønsberg er det ofte nesten ubrøytet og masse snø midt i veien. Faktisk også på Skoppum, som bare er et lite tettsted 3 min unna. Men her er det jo traktorer i hvert femte hus, så snøen får sjelden ligge i fred her.. Hehe. Satt å leste i VG at det nesten er unntakstilstander "sørpå".Er ikke noe uvanlig at det snør 30cm iløpet av en natt eller noen formiddagstimer hær jeg kommer fra. Men hær er bøytemannskapene blitt vant med det. De kommer seg ut på kvelden og brøyter til folk skal på jobb. Hørte på radioen tidligere i dag at brøtebilsjåførene klage siden at de måtte opp kl. 04.00 for å brøyte. Men snøen kom da vel ikke uanmeldt?? De kunne ha vært forberedt på å måtte brøyte hele natta. Men må vel gjøre som vi bruker å gjøre. bare si : De dær søringan, e jo hellt jølpeslaus når snyen kjæm...... HEHE..... Tror ikke dere er helt klar over hvor mye snø det er snakk om. Og det er ikke som om det er 5 mil mellom hver bil her nede, så når det da står en semitrailer og sperrer en innfarts/utfartsåre i en by har man fort en times saktegående kø, og når det da snør så mye at bilene SNØR FAST mens de står i kø, så er det ikke akkurat som om dere hadde kommet dere frem dere heller. Å brøyte til folk skal på jobb? Vel, det er det de gjør her ihvertfall, men de stedene det ble brøyta kl. 05:00 var det igjen så ille kl. 07:00 at det langt fra var alle som kom frem. På veien inn til nabolaget her ble det fresa (brøyting er ikke mulig lenger her inne) en 4-5 ganger i løpet av kanskje 18 timer i går, og det stod biler over alt allikevel, og her snakker vi folk som er vant med snø og med gode biler (Rav 4, Impreza, etc.). Jeg fresa meg selv ut med traktor rundt kl. 12, kom tilbake litt før 14, og satt bom, MED kjettinger på begge bakhjulene! Snøhaugen foran bilen gikk til lyktene. Nå har det heldigvis ikke snødd noe særlig i natt, men det skal visst komme mer. Jaja, storkoser meg egentlig jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Hehehe...utrolig så mye sne det kommer i deler av Norge for tiden... nesten litt merkelig å sitte her små 400 Km syd for Oslo å se det hele på nyhetene... ... Her er det 0 cm med sne for tiden, men det var minus 7,5 grader da jeg kjørte til jobben... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå