Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Håkon: hadde ikke du tatt lagt ut de to nederste bildene så hadde det ikke blitt en slik diskusjon. Men jeg tror det er en slik diskusjon du ville ha siden du la de ut...

Hallo i luken... :? .... hvordan du oppfatter Håkon´s bilder er opp til deg selv. Hvis du vil oppfatte bildene som fanden leser bibelen så gjør du det, men forvent ikke at andre nødvendigvis er enig med deg. At noen blir provosert av gutta´s image kan jeg forstå, men iom. at de rent faktisk fikk lov til å prøvekjøre en E65 av Stenshagen var kostymet ganske vellykket... :wink:

Min mening er at denne historien forteller mer om selgeren hos Stenshagen enn den forteller om Håkon og/eller Mike... :roll:

Blir ikke provosert av imaget til gutten..men det burde vel ikke komme som noen overaskelse på håkon at folk begynner å diskutere personen i stedet for bilen med tanke på de to nederste bildene...

Nå har jeg forresten bidratt nok til off-topicen :wink:

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
en vanlig S-klasse kan ikke sammenliknes med en AMG versjon. AMG versjonen er mye stivere og da mer sportslig. jeg snakket om en vanlig S-klasse, ikke noe annet. Det forstår du veldig godt, så det er tydelig at du bare er ute etter å kverulere, Kevin. det skjønner jeg ikke hvorfor du gidder når det er åpenbart at du tar feil..

Håkon? definer en vanlig S-Klasse for meg er du grei... Man har en S350 S500 S600 S55AMG og S65AMG (tror det er 65) men hva som er en vanlig S-Klasse ut av de bilene, det skjønner ikke jeg. Her jeg bor ser jeg en drøss av S55AMG`er så det kan jo være en vanlig S-klasse det å?

Det andre er. du sier det er åpenbart at jeg tar feil, Du kan da få en S-Klasse som er mye mere sportselig enn en Bmw 7-serie? S600 konkurerer opp mot en 760i men Bmw har ikke noe som kan konkurere mot en S55AMG/65AMG.

Hvis jeg sier til deg at jeg kjører en vanlig 3 Serie, hva sier det deg da? så ordet vanlig kan bli brukt til mangt.

Selv om jeg syns en 7serie ser mye finere ut enn en S-Klasse så tørr jeg å si at man kan få S-Klassen mye mer sportselig enn en 7Serie, men snakker vi komfor og alt det dritte der så er det en annen sak..

Skrevet

Min kompis som er 23 i år har en 730d 2003. kjøpte den for par måned siden for 680000. jeg skal love dere den bilen er helt rå, den har sound system pro logic 7.1 dvd veksler med edriver foran og bak. Med den bilen får du utrolig mye oppmerksomhet. tro meg ingen mercedes kan sammeligne med den, broen min har en s 320 klasse tror det er en 2000mod. har kjørt begge biler mercedes har stridsvogn motor jo. den nye diesel motor er som jetfly motor. det er ikke no problem og kjøpe en sånn bil når du er så ung, og du trenger ikke bo i vestkanten. det eneste er fast jobb og bor hjemme hos mamma. og setter bil i pri 1. for de som har mulighet til og bo hjemme hos mamma og har fast jobb, kan ha en sånn bil.

Skrevet

båre du og jeg vet, "kevin" at jeg i utgangspunktet snakket om en vanlig S-klasse. AMG er noe helt annet og når det ikke er nevnt er det heller ikke noe å ta opp. Du prøver å sno deg unna, og det nytter desverre ikke. BMW 7-serie er og blir mer sportslig en Mercedes Benz S-klasse. AMG versjonene holdes utenfor denne samenlikningen. det var mine premisser og det kom klart til uttrykk da jeg trakk det inn. nytter ikke å bortforklare det. kan godt hende en AMG er mer sportslig, men siden jeg ikke tok utgangspunkt i en AMG-versjon er det heller ikke interessant å diskutere det. at du nå fortsetter å forsvare ditt syn er bare barnslig.

Skrevet
båre du og jeg vet, "kevin" at jeg i utgangspunktet snakket om en vanlig S-klasse. AMG er noe helt annet og når det ikke er nevnt er det heller ikke noe å ta opp. Du prøver å sno deg unna, og det nytter desverre ikke. BMW 7-serie er og blir mer sportslig en Mercedes Benz S-klasse. AMG versjonene holdes utenfor denne samenlikningen. det var mine premisser og det kom klart til uttrykk da jeg trakk det inn. nytter ikke å bortforklare det. kan godt hende en AMG er mer sportslig, men siden jeg ikke tok utgangspunkt i en AMG-versjon er det heller ikke interessant å diskutere det. at du nå fortsetter å forsvare ditt syn er bare barnslig.

forsvare mitt syn? jeg trenger ikke forsvare det ved å si at en S55/65AMG er en vanlig S-Klasse vel??? Det er bare den dyreste og beste S-Klassen Mercedes leverer.... Hvis jeg går til Egil Stenshagen og kjøper en E90 eller en E60 så kan vel ikke jeg si at den er mere sportselig enn en annen E90 eller en annen E60 hvis jeg ikke vet fakta om den andre bilen? For alt jeg vet så hadde han andre en E60 M5, mens jeg bare kjøpte en 520ia ;) Mercedes har en del bilmodeller nå altså og alle de har fått en sportsversjon som de kaller for AMG og de er fortsatt en vanlig Mercedes. Så nei Håkon, jeg forsvarer ikke noe syn eller noe, jeg sier bare fakta..

Skrevet

5 meter lange biler på 1,8 tonn er ikke sporty. Til og med en Peugeot 206 1,1 er mer sporty enn det der.

Nest dummeste eg har lest..

Ka begrunner du dette med??

Tror jeg er uening med mange her om hva som er sportslig. Tror mange drømmer uten å tenke seg om at bilen også skal brukes. Er forskjell på hva som er sportslig bil i Norge med smale svingete veier og Tyskland og USA. I Tyskland og USA passer det bedre med store slagskip med 500-600 HK.

Den 7-serie Alpinaen med 500 HK over i tråden her er ikke sportslig for 5 øre den heller etter min mening.

Sportslig for meg er en bil som er så liten at man kan kjøre aktiv svingkjøring med aktivt sporvalg. En liten bil med kort akselavstand som reagerer lynkjapt. De fleste BMW'er og Mercer er for store til sporslig kjøring i Norge. Samme pokker hvor mye hester det er under panseret eller hvor stivt understellet er og hvor brede dekk og lav profil man har. De er og blir for store og tunge. Hadde en Audi S3 foran meg i dag og da snakker vi om perfekt størrelse for Norske veier.

Skrevet

Tror jeg er uening med mange her om hva som er sportslig. Tror mange drømmer uten å tenke seg om at bilen også skal brukes. Er forskjell på hva som er sportslig bil i Norge med smale svingete veier og Tyskland og USA. I Tyskland og USA passer det bedre med store slagskip med 500-600 HK.

Den 7-serie Alpinaen med 500 HK over i tråden her er ikke sportslig for 5 øre den heller etter min mening.

Sportslig for meg er en bil som er så liten at man kan kjøre aktiv svingkjøring med aktivt sporvalg. En liten bil med kort akselavstand som reagerer lynkjapt. De fleste BMW'er og Mercer er for store til sporslig kjøring i Norge. Samme pokker hvor mye hester det er under panseret eller hvor stivt understellet er og hvor brede dekk og lav profil man har. De er og blir for store og tunge. Hadde en Audi S3 foran meg i dag og da snakker vi om perfekt størrelse for Norske veier.

"Sporslig" er et relativt begrep når det gjelder biler... noen liker Autobahnkryssere, andre liker banebiler og andre igjen liker showbiler. En E30 M3 er f.eks ikke spesielt tilpasset hurtig kjøring på Autobahn, men den er helt fabelaktig på en trang bane. E36 M3 er bygget for høye hastigheter i motsetning til E30 M3 og den er derfor mer tilpasset f.eks Autobahn, men er E36 M3 dermed mer "sportslig" enn E30 M3 ? Jeg mener at det er den ikke... ergo er ikke ant. hestekrefter avgjørende for om en bil er sportslig eller ikke. Mange vurderer E65 som mer sportslig enn Mercedes-Benz W221...hvorfor ? Det kan iallefall ikke være pga. flere hestekrefter og heller ikke fordi den har en høyere topphastighet... trolig handler det mest om kjøreopplevelse for sjåføren. E65 er kanskje mer sjåførens bil enn W221 er det, men er den dermed mer sporslig ? Jeg mener at det er den ikke... evt. helt marginalt i så fall; og man kan faktisk heller si at BMW har mistet fokus med E65. Markedet for biler som E65 og W221 handler 95% om baksetepassasjerene og i den sammenheng er nok W221 mer populær enn E65. Den mest sportslige av de store bilmodellene er etter min mening Jaguar XJ8 4,2 Supercharged LWB... en aluminiumskonstruksjon på 1665 Kg og 400 HK er sportslig i limosegmentet. Hvis BMW skal levere en E65 med tilnærmet de samme ytelser/plass handler det om 760Li og den veier minst 2200 Kg. Selv E60 550i veier mer enn XJ8 4,2 Supercharged LWB og en XJ8 4,2 Supercharged (kort akselavstand og dermed noen kilo lettere) har kjøreegenskaper som ikke ligger mye tilbake for tradisjonelle BMW verdier. Jeg har absolut sansen for Jaguar XJ8 4,2 Supercharged i denne sammenheng... den er elegant, sober, diskret, kjøreglad og veldig, veldig hurtig... :wink:

Skrevet

Ja, 7 serie med Mediasenter bak er kult. Så vidt jeg vet leveres kun denne pakken med lang versjon. Med denne pakken betjener man med I-drive og har tilgang til følgende utstyr: Biltelefon bak, DVD, TV-funksjon, radio, Hi-fi høytallersysem, navigasjonssystem og de internettbaserte funksjonene. Dette her er nok også et ganske kostbart system ;)

Skrevet

Blir helt latterlig å sammenligne E65 med en liten Peugeot 106 eller hva det var, med tanke på sportslighet. Men det er ingen tvil om at E65 er sportslig I SITT SEGMENT.

Jeg skjønner heller ikke hvordan man kan mene at en e36 M3 er for stor til å kunne kjøres sportslig på smale norske veier. For å få fullt utnytte av slike biler må du på bane uansett.

Skrevet

hva er definisjonen av sportselig? hvis jeg skulle kjørt en av de to, altså en s-klasse på bane og en 7 serie så tror jeg at jeg hadde valgt en s-klasse, den dagen jeg kjører 7 serie er når jeg er så rik at jeg ikke trenger å kjøre bilen selv og kan sitte i baksete og når jeg tenker meg om så kommer det aldri til å skje fordi jeg skal kjøre bilen selv ;) hehe... så skal du ha en kul sportselig bil.. hvorfor ikke en e39 M5?

Men fortell meg definisjonen av sportselig og Håkon, hvordan kan du si at en 7 serie er mere sportselig? du syns det er ett fett om det er en 745 eller en 735. Men til og meg jeg vet, har du penger til en 745 så kjøper du det og ikke en 735. Og det kan være bare pga navnet også selv om en ikke har peil på bil..

Skrevet
Min kompis som er 23 i år har en 730d 2003. kjøpte den for par måned siden for 680000. jeg skal love dere den bilen er helt rå, den har sound system pro logic 7.1 dvd veksler med edriver foran og bak. Med den bilen får du utrolig mye oppmerksomhet. tro meg ingen mercedes kan sammeligne med den, broen min har en s 320 klasse tror det er en 2000mod. har kjørt begge biler mercedes har stridsvogn motor jo. den nye diesel motor er som jetfly motor. det er ikke no problem og kjøpe en sånn bil når du er så ung, og du trenger ikke bo i vestkanten. det eneste er fast jobb og bor hjemme hos mamma. og setter bil i pri 1. for de som har mulighet til og bo hjemme hos mamma og har fast jobb, kan ha en sånn bil.

Jeg lurer på om jeg kjenner deg jeg, er du ikke han derre super profosjonelle bmw mekanikern som holder seg til jessheim?

• 5 months later...
Skrevet
Ikke for å se ned på din venn Mike men jeg blir kvalm av så unge mennesker som har "fått alt i fanget". Å være 20 år og kunne cashe ut for en bil til over 500k, da skal du enten ha en meget rik far eller en veeeldig god forretningsidè.

Har du en meget rik far så syntes jeg det blir helt feil perspektiv på ting når du bare kan "dra pappas kredittkort" når det er noe du trenger uten å måtte slite for å spare opp til det..

Det er en grunn til at dette ordtaket ble til; "Første generasjon bygger opp, andre generasjon viderefører og tredje generasjon bryter ned".

Det har blitt en del slike i samfunnet og jeg har ved flere anledninger observert situasjoner (til og med inne her) hvor 19-20 år gamle gutter kjører nesten nye X5'er, E46'er og X3'er.. Jeg har selv en kamerat som er i samme situasjon, og han er en kar uten perspektiv på noenting, noe som kan være ekstremt slitsomt noen ganger.. Jeg syntes faktisk synd på dem som har det slik, selv om det høres helt rart ut.

Aner jeg litt misunnelse her..?

Typisk norsk det... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...