Gå til innhold

Ung? dårlig service

Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

Det er en grunn til at mange bilselgere ofte ignorerer unge menn og når man tenker på hvor opportunistiske bilselgere er av natur har de nok tildels gode grunner for å gjøre som de gjør. Hvis det ofte ble et konkret salg ut av tid brukt på unge menn (unge kvinner kan det være andre gode grunner til å bruke tid på) er jeg temmelig sikker på at bilselgerne ville ha rullet ut den røde løperen umiddelbart ved synet av en ung mann.... :lol:

Sannheten er nok at mange bilselgere er temmelig lei av unge menn med et vesentlig større ego enn lommeboken er tykk... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stenshagen avd. Oslo er sånne mennesker. de så ned på deg, og fikk ikke låne bil, fordi man ikke gikk i dress. Jeg dro så til Autozentrum og fikk prøvekjøre hos de.

Stenshagen avd. Lillestrøm er noe annet. Rett før jeg kjøpte E60'n holdte jeg på å kjøpe en 2003 520iAT E39. Denne var det noe galt med da jeg skulle kjøre, så jeg fikk ta meg en tur i 2000 330XiAT til 520'n var klar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å kikket på ny bruktbil.

Traff en selger, og snakket litt med han. Sa ka bil eg kikket etter, utstyr osv, og så gjekk med ut å kikket på bilene han hadde.

Så kom det frem i samtalen att eg ikkje hadde vært i banken ennå for å fikse lån, og da fekk eg bare plutselig kortet til selger i hånden, og han gjekk inn igjenn. Eg stod igjenn utforbi som en annen idiot!

En uke etterpå hadde eg kjøpt bil. Gjett kor eg IKKJE kjøpte bil.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket at en blir målt litt opp og ned av selger i det en kommer inn hos en bilforretning. Var å så på en 645Ci hos Reitan bil i molde for noen år siden og ble utrolig nok møtt med god service.. :P Enda jeg bare var 23 år iført dongeri bukse og en t-shorte med 3 knapper i.. (hadde solbriller i håret da, kanskje jeg så litt sleip og rik ut :lol: ) Men selger pøste på med forskjellige finansmuligheter osv. På den andre siden har en folk som totalt overser deg pga av at du er ung eller måten en har kledd seg på. Det er mange som ikke helt har forstått ordet service enda tror jeg.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at en kan bli frustrert av å ikke bli tatt seriøst. Likevel kan en gjøre en del enkle grep selv for å bli dette.

• - Virke seriøs
    - Kle seg pent
    - Oppføre seg normal
    - Være høflig

Dersom en ikke tar disse forhåndsreglene og i tillegg vet at en er i "faresonen" for å ikke bli tatt seriøst har en bare seg selv og takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler bare at jeg må få komme med historien fra når jeg skulle handle BMW.

Jeg var 18år gammel og hadde hatt lappen i ca 2 mnd. Jeg skulle ha BMW, og det skulle være en med rekkesekser. Jeg og broren min kikket rundt og kikket etter en 3-serie. Det var mye skit, mange km, dyre osv... Jeg fant derimot en 320i hos Kjell Strømme i Kristiansand som var fin. Spurte deretter om å få prøve den, men da kunne jeg komme tilbake en annen dag. Bilen stod klar den, men problemet var tydeligvis alderen...

Jeg ble ganske irritert av den arrogante oppførselen til Mr. Strømme.

Jeg gikk deretter til Rigetjønn Bruktbil, det var der jeg fant "gullet". Fikk prøvekjøre den med en gang. Kjørte den hjem, kikket litt mer, og bestemte meg rett etterpå for å kjøpe den...

For å si det sånn, jeg var 18år gammel, hadde 50000 i cash, finans i orden, ingen innbytte. Det er jo på en måte drømmekunden for en selger. Hvor mye tror du ikke selgere taperpå å ikke ta yngre folk alvorlig enn å la de prøvekjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...