Gå til innhold

Synspunkter på BMW-diesel?

p10
 Share

Hvilken BMW-diesel bør jeg satse på?  

48 stemmer

1. 1. Hvilken BMW-diesel bør jeg satse på?

• BMW 325 TDS (E36)
      13
    • BMW 525 TDS (E39)
      35

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

At det er sånn på E34 fant jeg ut jeg også, men at E39 ble levert med det motoralternativet visste jeg ikke... :shock:

Jeg vet ikke om E39 525td (kun sedan) ble solgt på de skandinaviske markedene, men at den ble produsert i perioden 10/96-02/00 er sikkert... :wink:

E39 520d (kun sedan og kun manuelt gear) ble forøvrig produsert i perioden 06/99-07/03. Hørt om E39 540iP da ?... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du allikevel kan leve med den gamle dieselmotoren så kan du vel sjekke ut E34? er vel en god del å spare på den eldre modellen? den nye er vel mer moderne på alle måter,men fint å ha litt spenn i lomma også? hvis alternativet er E36 som er forholdsvis populær/dyr så kan vel E34 være et alternativ å se på? får barnevogna inn på langs og 2 kofferter inn bak der.det går nok ikke på 3 serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er sånn på E34 fant jeg ut jeg også, men at E39 ble levert med det motoralternativet visste jeg ikke... :shock:

Jeg vet ikke om E39 525td (kun sedan) ble solgt på de skandinaviske markedene, men at den ble produsert i perioden 10/96-02/00 er sikkert... :wink:

E39 520d (kun sedan og kun manuelt gear) ble forøvrig produsert i perioden 06/99-07/03. Hørt om E39 540iP da ?... :lol:

Nå er du bare slem :D 540iP...? Fortell da!! :crazy:

Artig med kurøsiteter, er det flere utgaver, spesielle modeller osv du vet om..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne satset på en litt nyere diesel (530da til broren min sparker godt ifra)men budsjettet mitt begrenser seg til 150 000,-

Har ikke vurdert 318tds fordi jeg renger med at den er laaaaat!

Har mest lyst på 325TDS fordi den er litt sjelden i Norge, samt at den har minst vekt av de modellene 2,5l dieselen sitter i (e36, e34, e39).

Har lest at det er mulig å skremme den opp i rundt 180hk vha annen intercooler, eksosanlegg, kammer og chip? Isåfall burde jeg jo klare å holde brukbart følge med 530da'en til broren min, iallefall et lite stykke?

Finnes det noen andre alternativer i den prisklassen jeg har siktet meg inn på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg ikke bortskjemt med sterke motorer,men tds drar godt med litt turtall. i en mindre bil (E36)vil jeg tro det vil føles som om den er godt motorisert. hvis du skal chipe så ville jeg kanskje sett etter en med manuell da enkelte her mener det er risk for at aut ikke tåler det spes bra. iflg trimchip.com er det jo tds et bra emne for chipping og til moderat pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er kanskje ikke så pop å si, men jeg ville heller valgt en Bensin-motor... Diesel har blitt bra først i de senere årene etter min mening.... tror en E39 523 vil føles mye mer moderne da... men selvsagt også et annet bensinforbruk. Om det er dette som er det absolutt viktigste bør man gå for dieselen.... vet veldig lite om de gammle BMW-dieselmotorene, men kan vanskelig se for meg at de er bedre en datidens bensinmotorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er kanskje ikke så pop å si, men jeg ville heller valgt en Bensin-motor... Diesel har blitt bra først i de senere årene etter min mening.... tror en E39 523 vil føles mye mer moderne da... men selvsagt også et annet bensinforbruk. Om det er dette som er det absolutt viktigste bør man gå for dieselen.... vet veldig lite om de gammle BMW-dieselmotorene, men kan vanskelig se for meg at de er bedre en datidens bensinmotorer.

Hver til sitt bruk!

Jeg er kjempefornøyd med min 325tds! Det er riktignok en sedan, men kan dra på ikea å handle uansett.

automat passer denne motoren veldig bra synes jeg! Automat har selvsagt både fordeler og ulemper. Og til vanlig kjøring(litt by litt landevei) så er det mest fordeler med automat synes jeg. Køkjøring spesielt oppover, er veldig kjekt. Det går fint å kjøre litt sportslig med automat, men det er ikke så gøy som med manuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du allikevel kan leve med den gamle dieselmotoren så kan du vel sjekke ut E34? er vel en god del å spare på den eldre modellen? den nye er vel mer moderne på alle måter,men fint å ha litt spenn i lomma også? hvis alternativet er E36 som er forholdsvis populær/dyr så kan vel E34 være et alternativ å se på? får barnevogna inn på langs og 2 kofferter inn bak der.det går nok ikke på 3 serien.

Enig med haakon her gitt :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automat har selvsagt både fordeler og ulemper. Og til vanlig kjøring(litt by litt landevei) så er det mest fordeler med automat synes jeg. Køkjøring spesielt oppover, er veldig kjekt. Det går fint å kjøre litt sportslig med automat, men det er ikke så gøy som med manuell.

Er akkurat det samme jeg har funnet ut! Kjører for øyeblikket en Primera med automat og det er genialt i rushtrafikken her i byen iallfall!

Den er ikke helt ute av bildet den heller! Det er vel mye bil for pengene, hvis man klarer å finne en som er i rimelig bra stand! Eneste er at jeg synes den ser litt gammel ut... har ikke sett så mye styling til den heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser gammel ut? er jo gammel... :lol: jeg har alltid likt E34 på lik lik linje som stasjonsvognutgaven til MB 123. benzen er jo mye eldre enn bmw1 og de få strøkne av dem som ruller på veien idag er penest i orginal stand. (nye alu er greit,men med plast-kit er dem kjipe). .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med Håkon her, du får en E39 523ia for 150.000.- også i touring!

Diesel fra 10 år tilbake er ikke så festlig at det gjør noe, så jeg ville heller mye heller godt for en E39, enn en E34, mer moderne osv osv.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...