Werther Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Moderne teknologi på sitt beste BMW har nok et korrupt samarbeid med blåtind... Har selv irritert meg over mangel på lyktespylere, og at jeg må vaske dem manuelt. Men ser jo nå at gresset ikke er grønnere på andre siden Kjører ca 60 mil i uka på veier der det saltes hyppig, og etterfyller spylervæske (4l) en gang i mnd ca...
S.Arnesen Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Er litt morsomt tema egentlig. På min e46 prefacelift uten lyktespylere er det en 5.3l spylervesketank. Kjører ca 4 mil på e6 frem og tilbake til jobb vær dag, men allikevel trenger jeg alldri å fylle spylerveske tanken. Må spyle vinduene ganske mange ganger iløpet av en dag. Lærdommen er vel da at dere må kjøpe dere e46 uten xenon;)
tomerikk Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Eller koble de som det burde, over egen bryter. Det å miste nesten alt lys samtidig med spyling av rute er verre enn forbruket av veske.
Der Barockengel Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Det å miste nesten alt lys samtidig med spyling av rute er verre enn forbruket av veske. Der kom et veldig viktig argument opp på bordet. Akkurat den "egenskapen" der har skremt meg litt et par ganger.
Richie85 Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 På E46 med xenon har man sikring 51, 30amp. Denne går kun til frontlyktespyling. Hvor ikke heller nappe ut denne, evt legge opp en bryter? Er vel strengt talt bedre å fjerne sikringen, fremfor å blende å styre og herje sånn..?
TommyL Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Er du sikker på den sikringen? Trodde ikke det var egen sikring til frontlyktene. Men hvis det er tilfelle, skal den nappes hos meg ja. Det spyles vel sikkert annenhver gang på min, helt bortkastet. Halvparten ender opp på panseret også.
Richie85 Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Er du sikker på den sikringen? Trodde ikke det var egen sikring til frontlyktene.Men hvis det er tilfelle, skal den nappes hos meg ja. Det spyles vel sikkert annenhver gang på min, helt bortkastet. Halvparten ender opp på panseret også. Har den listet opp på et koblingsskjema jeg har her, men kan for sikkerhetsskyld gå ut å se i bilen min, er plaget av samme problemet selv, spesielt irriterende når hele bilen blir vasket av disse spylerene.. hehe
S.Hafsmo Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 på min E34 er det egen tank med egen pumpe på frontlyktene/grøftelys. denne er ikke i drift da jeg var flink og dro av festene til slangene på pumpa når jeg dro av frontfangeren. men kan ikke si at jeg har lagt merke til at frontlyktene er spesielt skitne. har ihvertfall ikke vært et problem jeg har lagt merke til. så det er jo bare å prøve å nappe ut sikring/koble fra pumpa og se hvordan det påvirker forbruket.
-Shark- Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Er det samme pumpe for frontrute og lamper?
TommyL Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Fine greier, det skal jeg se på da. Takk for tipset!
ESveen Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Har du råd til en BMW så har du råd til spylerveske også. Er vell ikke dette som er den største driftsutgiften vil jeg tro. Dessuten mener jeg det er en del av sikkerheten å ha ren rute og rene lykter. Har hatt kun E39 med lyktespyling, men alldri tenkt over denne problemstillinga.
Trondbrandsen Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Har du råd til en BMW så har du råd til spylerveske også. Er vell ikke dette som er den største driftsutgiften vil jeg tro. Dessuten mener jeg det er en del av sikkerheten å ha ren rute og rene lykter. Har hatt kun E39 med lyktespyling, men alldri tenkt over denne problemstillinga. Er forsåvidt enig, har ingen planer om å koble ut noe. Men det hevdes jo at det kun skal skje hver niende spyling eller noe sånt? Kan vel virke som om det kan være en produksjonsfeil, er jo tydelig mange som plages med dette. Selv bruker jeg en kanne i uka ca, og kjører da hovedsaklig bare til jobb, til og fra-til Grorud-Thorshov, en mil hver vei ca? I tillegg litt kjøring for å handle i nærområdet. Blir noen kroner på mila nesten eller? Jeg kommer bare til å sørge for å kjøpe bilig spylevæske, rent blir det ihvertfall
Torbjørn E39 Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Har også lyktespylere på min E39, eneste som er irriterende er så lenge det stort sett er frua som kjører så fyller hun sjelder (les: aldri) spylervæske. Irriterende å få "ding-lyden" hver gang man starter opp eller havner i ugrei helling av bilen. Så for min del er "ding-lyden" og at frua ikke fyller spylervæske det største problemet. Viktigere å ha ren frontrute og rene lykter. Spylervæske kan man få kjøpt på Europris for 10kr tror jeg. Jeg pleier å kjøpe en eske av gangen. Tar ikke stor plass i garasjen og kjekt å få fylt på både firmabilen og bimmern når det trengs. Vil vel vare litt lenger spylervæska også om man fyller den full istedet for kun en kanne....
Richie85 Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Er helt enig i forhold til ren rute og lykter på denne tiden av året, sommerstid har jeg stort sett alltid ren bil alikevel, så er sjeldent bruk for væske da.. Men problemet er sommerstid, i mitt tilfellet hvertfall, hvor bilen egentlig er ren, problemet er kanskje noe forurensning/bøss fra et tre f.eks, som har lagt seg på ruta etter parkering og tar en kjapp spylings. Vips, så har man denne væsken utover hele panseret fronten og tildels taket.. Er ikke store problemer egentlig, men litt irriterende kan det være;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå