gosh Skrevet April 2, 2006 Share Skrevet April 2, 2006 Noen som vet om noen internett sider der de selger effektanlegg til 4.sylindra bmw ? takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet April 2, 2006 Share Skrevet April 2, 2006 Vet ikke om nett sider som selger, men vet at det finnes ihvertfall to typer effektanlegg til E30 4 syl. Det ene er Simons, som jeg har. Det selges på bilektra, mekonomen ++. Så har du Supersprint som er i rustfritt, og er noe dyrere. Samt at det etter min mening har en lyd dypere og grommere lyd Begge anleggene er fra midten og bakover, men du kan få komplett, ihvertfall fra Supersprint.. Alle felgimport/momo forhandlere skal klare å ta det inn. Thorsov bla.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet April 2, 2006 Share Skrevet April 2, 2006 ferrita lager cutom for 7-9k rustfritt med livtidsgaranti:) men det er jo litt mer penger enn hva simons koster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 2, 2006 Share Skrevet April 2, 2006 Jeg tror Eisenmann selger som varmt hvetebrød for tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet April 6, 2006 Share Skrevet April 6, 2006 Hadde Supersprint på min gamle E46 318, var grom lyd men selve monteringen var ikke enkel. Jeg fikk den montert på verksted men de gjorde ikke noe bra jobb for å si det sånn, hadde maks uflaks med en del lekasjer... Bytta også grenrøra.. Sweet lyd må jeg få mene Men jeg ville ha sjekke opp andre før supersprint evt, har ikke så veldig god erfraing etter det jeg opplevde. Klart kan være at jeg var maks uheldig pga et søple verksted med navn Stop&Go gjorde jobben... Men du trenger jo ikke bytte hele veien frem til motorblokka da.. Felgimport.no selger hvertfall supersprint. Lykke til. PS: Er bedre med 6-er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet April 6, 2006 Share Skrevet April 6, 2006 Har hørt at supersprint gir mer effekt og mindre brum brum lyd, trur det stemmer også eller?? kameratan mine har supersprint, du hører jo ikke bilen når den går på tomgang engang, hehe... Men trur ikke dem har hele veien, kun bakerste delen, trur det har litt å si ihvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet April 6, 2006 Share Skrevet April 6, 2006 nja, syns det bromma bra jeg på tomgang, men klart mer lyd når du ga på. Edit: Det med HK er en annen ting, tror ikke jeg fikk så veldig mye mer. Sikkert noe, tror det var 10-15hk eller noe. Jeg bytta mest fordi bakre potte røyk på original settet. Fikk komplett supersprint til innkjøps pris så da satte jeg heller på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet April 6, 2006 Share Skrevet April 6, 2006 Brumming på tomgang syns jeg er litt harry! (med mindre dette er originalt pga stor motor) Greit med litt lyd, men står bilen stille så bør det høres slik ut også! har sett/hørt noen biler på tomgang, og av lyden å dømme så hørtes det ut som de var midt i en rask runde på nurburg! og dette var effekt-anlegg/potte sin skyld, og ikke lekasje/feil etc... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet April 6, 2006 Share Skrevet April 6, 2006 10-15 hk av eff.anlegg? alene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krissa Skrevet April 6, 2006 Share Skrevet April 6, 2006 Bullshit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet April 6, 2006 Share Skrevet April 6, 2006 Supersprint lager både rustfritt og rustetoppinnentoår effektanlegg. Hadde det fra motoren på min forrige bil, en E30 325i og passformen var elendig. Fikk det aldri helt tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 6, 2006 Share Skrevet April 6, 2006 Brumming på tomgang syns jeg er litt harry! (med mindre dette er originalt pga stor motor) Greit med litt lyd, men står bilen stille så bør det høres slik ut også! har sett/hørt noen biler på tomgang, og av lyden å dømme så hørtes det ut som de var midt i en rask runde på nurburg! og dette var effekt-anlegg/potte sin skyld, og ikke lekasje/feil etc... Brumming på tomgang er tøft! Spesielt hvis tomgangen er fullstendig fucked (les: ekstremt kvass kam) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 7, 2006 Share Skrevet April 7, 2006 Simons har også i forskjellige kvaliteter...vanlig og rustfri.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet April 7, 2006 Share Skrevet April 7, 2006 Brumming på tomgang syns jeg er litt harry! (med mindre dette er originalt pga stor motor) Greit med litt lyd, men står bilen stille så bør det høres slik ut også! har sett/hørt noen biler på tomgang, og av lyden å dømme så hørtes det ut som de var midt i en rask runde på nurburg! og dette var effekt-anlegg/potte sin skyld, og ikke lekasje/feil etc... Brumming på tomgang er tøft! Spesielt hvis tomgangen er fullstendig fucked (les: ekstremt kvass kam) ja det var egentlig det jeg mente altså at hvis brummingen på tomgang er pga stor motor/kvass kam annen trim etc..så syns jeg det er greit, det jeg mente at jeg syns er harry, var brumming på tomgang som kun er pga jalla-eff.anlegg/potte UTEN demping! altså slike potter man kjøper på f.eks torshov o.l men når det gjelder eff.anlegg fra supersprint, eisenmann, scorpion, ferrita osv så er det greit, for de lager ikke såå mye lyd på tomgang, også er jo lyd fra disse mye penere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet April 7, 2006 Share Skrevet April 7, 2006 Men denne supersprint eff-anlegget dem hadde kjøpt va jo helt lydløs. Lånte bilen engang, kjørte hjem, sprang en rask tur inn i huset og kom tilbake til bilen, trudde jeg hadde skrudd av bilen, så vrei jeg på nøkkelen og bilen begynte "skrape" (skjer når du har bilen på og vrir på nøkkeln) Brumming ved tomgang skal ikke høres ut som du er oppe i 6000rpm Men kan si med trygghet at man ikke oppnår 10-15hk med kun effektanlegg, du får vel max 3-4hk ved hjulbuan.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå