Saltkjelen Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Jeg er også en liten tilhenger av Alpina. Desverre er den ikke oppnåelig for folk flest, men det er vel meningen også at dette ikke skal være noe hverdagskost. Alpina er det lille ekstra - nydelig fargekombinasjon, samt et veldig pent og diskre utseende. Alpina bilene er noe av det beste man kan få på fire hjul! Det er ingen Alpina uten stripene i front og i hekk.. Syntes forøvrig at Alpina Classic hjulene er i overkant dyre. Greit nok, det er Alpina, men de er jo egentlig ganske "originale" og "kjedelige". Ikke misforstå meg, for jeg syntes hjulene er nydelige. Mine favoritt-Alpina'er er B6, B6, B7 og B3 - nyydelige biler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Syntes forøvrig at Alpina Classic hjulene er i overkant dyre. Greit nok, det er Alpina, men de er jo egentlig ganske "originale" og "kjedelige". De er dyre, absolutt. Det kan være et forsøk på å beholde integiteten sin ved å legge prisen så høyt. Ellers er felgene av særdeles god kvalitet - de er ikke støpt i 3.sortements støpeformer med dårlige alu-legeringer. Jeg fikk streng beskjed av Alpina om at mine 17" ikke burde erstattes av f.eks 18" fordi bilen ikke var godkjent med andre felger enn de som står på. Med tanke på at toppfarten er oppgitt til mer enn 291 km/t, kan det være greit å tro på det... ellers har jo Alpina noen små finesser som låsbare senterkopper, med innebygget sylinderlås, luftpåfylling bak senterkoppen, for å slippe den dumme ventilen som alltid er i veien når felgen skal vaskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet April 4, 2006 Forfatter Share Skrevet April 4, 2006 Alpina B5 er lekker, men E32 Alpina er den fineste Alpina'en fra gammelt av. Alpina så mye mer skikkelig he de andre som styler BMW. f.eks ACS og alle de andre. Alpina stiller i en annen klasse.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Hmmm!!!?? Er det bare jeg som syns alpina sitt utseende suuuger??. Bare se på de dårlige brøtyeplog frontfangerene og de ultra kule 70 talls stripene???. E-30 og E-36 alpina er jo bare grusome. Med tre interiør osv. Til og med Rieger klarer designet bedre!! Nå banna jeg vel litt i kirka Liker motorene og teknikken da, flinke til det de gutta. Alpina er nesten like dårlig til design som BMW motorsykkel gutta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet April 4, 2006 Forfatter Share Skrevet April 4, 2006 kanskje du bør rette blikket mot dine egne biler og prosjekter før du uttaler deg om Alpina... men men .. folk har jo forskjellig smak..heh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Om formålet er å brøyte er det vel utstyrsmessig den første her som klarer jobben best. Problemet er at det er bil på bilde nr. 2 som har effekten til å klare det... Bedre med ulv i fåreklær enn får i uleklær. Er nok av wannabe-boyz som på død og liv skal forbi meg fordi de har større spoiler enn meg. Det er helt ok, for jeg når de igjen ved neste fartsdump... Når det er sagt er jeg enig i at det finnes finere styling til BMW enn Alpina, rett og slett fordi jeg vil ikke finne på å kalle endringene som Alpina foretar som styling i det hele tatt. Nei da, du banner ikke i kirka, autoart - for vi har alle lov å ha meninger. Men jeg synes du skyter med Gatling gun i drivhuset du står i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Nå samenligner du en budsjett bil mot en bil som er någet overpriset. Med få unntak så er jeg sikker på att de fleste bilene jeg har satt fingra mine i kan klare å konkurere mot Alpine i utseende. Dessuten hvis du kikker litt i arkiva mine så har jeg ikke tatt i så mange 318. De fleste har nokk maskin til å brøyte ett stykke. Og det er ikke tvil om hvem av de to bilene som har den fineste front fangeren Uansett så syns jeg Alpina kunne ha fornya seg litt. De lever på gammel nostalgi og middelaldrende menn som kjøper seg midtlivs krise biler. Men som sagt tidligere jeg liker resten som motor osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bttore Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 nei, det er ikkje tvil om det, den nederste hadde den finaste frontfangeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-fek- Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 personleg så har eg ein STOR svakheit for Alpina.. b10 bi turbo f.eks.. rein råskap stlfull bil med sportsleg preg.. ikkje så sportsleg som ein m-bil.. men mykje feitare..bil for kjennere ekstremt lyst på ein e36 b3..det er bil det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet April 4, 2006 Forfatter Share Skrevet April 4, 2006 Finnes det noe tøffere i hele verden en å ha en knapp i bilen med "Ladedruck" skrevet på... Kanskje det tøffeste av alt... eneste som kanskje er litt kulere er Rolls Royces Power reserve-måler..hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 En Alpina jeg godt kunne tenke meg er Alpina E36 B8 4,6... kun 221 stk. produsert i perioden 01/95-11/98.... selvom E34 B10 Bi-Turbo også for meg er drømmen (507 stk. produsert i perioden 08/89-03/94). En 1998 modell E36 med V8 motor og 333 HK er imidlertid helt greit det også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Finnes det noe tøffere i hele verden en å ha en knapp i bilen med "Ladedruck" skrevet på...Kanskje det tøffeste av alt... eneste som kanskje er litt kulere er Rolls Royces Power reserve-måler..hehe Akkurat den Power Reserve % måleren er rimelig artig ja... begynner på 100% og beveger seg mot 0% etterhvert som maks effekt på BMW motoren nås... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 B10 Bi-turbo(som trotto har) Er min drømme bil(BMW hvertfall) :D:D:D:D ALPINA EIER ALT ! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Det er vel litt greit å merke seg at Alpina har satt seg godt fast i bemerkelsens verden. Med sine 5 serier (nå snakker jeg om eldre, siden de nyere Alpina er bra uaktuellt for min egen del) så har de jo med både E12 B7 turbo, E28 B7s turbo og E34 B10 Bi-turbo produsert verdens raskeste sedan/familiebil over 25 år... Og det står det jo respekt av. hvis jeg ikke kunne fått meg en B10 Bi-turbo, så står E28 B7s turbo rimelig bra høyt i kurs - eller en B7s turbo i E24 utgave. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Alpina B8 er faktisk en drømme bil for meg også Men da måtte jeg ha modifisert den utvendig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå