Fredrik Skrevet April 6, 2006 Share Skrevet April 6, 2006 Når vi nå er inne på de helt rå veteranbilene... ... Mercedes-Benz hadde i årene 1929-34 modellen SSKL (Super Sport Kurz Leight) ... kun 1350 Kg... som hadde en kompressormatet rekkesekser på 7,1 liter... 300 HK ved 3300 rpm og 585 Nm ved 1900 rpm. Topphastigheten var 235 Km/t... altså i 1929. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet April 6, 2006 Share Skrevet April 6, 2006 Aprops Duesenberg Model X... den har en rekkeåtter på 6,9 liter og motoren yter 265 HK ved 4200 rpm. Topphastigheten var over 200 Km/t eller som Jay Leno sier i Discovery-dokumentaren... en Ferrari Enzo for sin tid. I relativ forstand kan en E60 M5 bare pakke sammen... Fikk med meg det programmet jeg også. Duesenbergen er helt rå. Gamle biler er meget facsinerende. Du har vel ikke noe mer spennede info om Duesenberg E9? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TronniE46 Skrevet April 7, 2006 Share Skrevet April 7, 2006 Var også en artikkel med film av den nye nightvision til 7 serien på dingz.nohttp://www.dingz.no/php/art.php?id=298693 Ser ganske kult ut DAMN! Hvor kult er det ikke å ha nightvision på bilen sin da!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 7, 2006 Share Skrevet April 7, 2006 Hmm, må overtale fatter til å ha HUD og nightvision på sin E60 han skal bestille i disse dager-helt rått! Til den eller de som kommenterte mht ipod tilkobling og teknologi. Vel, jeg setter stor pris på å slippe å ha 70 cd'er i bilen, og kun ha ipoden i bilen i midt armlenet, så for meg er det et stort pluss! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TronniE46 Skrevet April 7, 2006 Share Skrevet April 7, 2006 Enig der. Åssen familie kommer du fra egentlig M3cab? Hvis du kjører strøken 3serie og fadern kjører fersk 7-serie?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 7, 2006 Share Skrevet April 7, 2006 En helt vanlig familie, ikke fra Oslo eller bærum, eller for den saks skyld - Nesodden! Men antar bare at vi bruker mer penger på bil enn noen andre, er bare snakk om prioriteringer. Og jeg er ikke 18 år BTW, han kjører ikke fersk 7 serie, han forhandler om en E60 nå = 5 serie sedan. Jeg vil vel ikke anbefale å bruke såvidt mye penger på bil, det er jo ikke akkurat en bra investering, så jeg følger ikke hodet mht bil - dessverre! Dette er vel ganske uinterresant? Vidre spm, tar vi i pm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TronniE46 Skrevet April 7, 2006 Share Skrevet April 7, 2006 Aight, bare lurte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet April 7, 2006 Share Skrevet April 7, 2006 Når vi er inne på veteran. Jeg har fått tilbudt en 52mod BMW 320-6. Denne kom også som EMW, prikk lik, men produsert i øst og rødt har erstattet blått i logo. Bilen er nå rustfri, dørken av treverk er ny og alle deler pluss delebil (EMW) følger. Frister veldig, men han er ikke intressert i å selge til noen som kun lar den stå ute med pressening over. Den må fikses, og jeg vet ikke om jeg har kapasitet. Sku få den til selvkost, og det var virkelig overkommelig. Uff, dilemma Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 7, 2006 Share Skrevet April 7, 2006 Når vi er inne på veteran. Jeg har fått tilbudt en 52mod BMW 320-6. Denne kom også som EMW, prikk lik, men produsert i øst og rødt har erstattet blått i logo. Bilen er nå rustfri, dørken av treverk er ny og alle deler pluss delebil (EMW) følger. Frister veldig, men han er ikke intressert i å selge til noen som kun lar den stå ute med pressening over. Den må fikses, og jeg vet ikke om jeg har kapasitet. Sku få den til selvkost, og det var virkelig overkommelig. Uff, dilemma Løp og kjøp... klart du skal kjøpe et slikt klenodium...det bygges ikke flere... Forøvrig litt mer om Eisenacher Motoren Werke. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=2 ... =emw#28758 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 7, 2006 Share Skrevet April 7, 2006 Fikk med meg det programmet jeg også. Duesenbergen er helt rå. Gamle biler er meget facsinerende. Du har vel ikke noe mer spennede info om Duesenberg E9? Duesenberg vet jeg dessverre ikke så mye om, men spør meg om Mercedes-Benz, Porsche eller BMW så skal jeg kunne svare på det meste... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå