Gå til innhold

styrestrøm


Anbefalte innlegg

Heisann :wink:

Jeg har akkurat kjøpt meg ny bil og tenkte at jeg skulle slenge inn sub`n min. Men det var ikke så enkelt gitt!! :?

Jeg har koblet sub`n gjennom høgtalerene bak, ikke gjennom stereo`n (gjorde det samme med den forrige bilen også men da var det ikke noe problem).

Problemet ligger i at jeg ikke finner styrestrømmen. Tenkte at det enkleste var å koble styrestrømmen til parklysene, men fant ut at det gikk ikke. Når jeg starter opp bilen, hvis jeg bruker styrestrømmen på parklysene, får jeg en forstyrrelse som ødelegger lyden. Prøvde å koble styrestrømmen fra cupè lysene å da gikk det bra (bare for å sjekke) :roll:

Noen som har forslag om hva jeg skal gjøre :?: hvor er det en mulighet for meg å finne styrestrøm til forsterkeren :?: Trenger seriøst hjelp !! Savner lyd i bilen !!

Jeg har en BMW 320ci 2000 mod og tørr ikke prøve ut så mye før jeg vet hva jeg skal gjøre :? .

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh. Kan jo alltids trekke ledninger, som de fleste av oss har gjort for å få lyd bak ;) Da kobler man jo også styrestrøm fra cdspilleren samtidig.

Du har nok sikkert en kompis som kan gjøre dette for deg. Hjelper du med, så tar det enda kortere tid. :)

Tror nok at du sikkert vil merke forskjell i lyden også, hvis det er originalledningen du bruker (om jeg har forstått deg korrekt).

Og forresten, velkommen til forumet! Alltid koselig med jenter her.

Kanskje få slengt opp noen bilder av bilen også? Vi gutta liker jo slikt så godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :roll:

Har tenkt tanken på å ta styrestrømmen frå stereo`n, men problemet er å få stereo`n ut. Det er en innebygd stereo og jeg har på ingen måte peiling på hvordan man kan få den ut. Har prøvd å sjekket ut dette.

(å ja, jeg har fått hjelp av mange kompiser, men alle klør seg i hodet og skjønner ikke helt hvorfor parklyset ikk virker som styrestrøm på forsterkeren eller hvordan man skal få ut cdspilleren uten att noen går straigth to hell - kanskje jeg burde skaffe meg nye kompiser :wink: ).

Tror ikke det er meingen å ha sub i bilen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle da gå greit å ta styrestrøm fra parklys/baklys. Men det beste er å ta strømmen fra spilleren.

For å få ut spilleren må du vippe ut pyntelisten som går mellom airbag og hanskerom. Denne er det bare å vippe ut med et flatt skrujern. Begynn helt ute med høyre dør og jobb deg innover mot midten. Så tar du av listen som sitter over spilleren. Denne er festet på samme måten. Når du har fjernet denne vil du er to stjerneskruer på hver side av radioen. Skru ut disse og trekk ut radioen.

Mener å huske at styrestrømledningen er hvit med grå stripe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå!!! =;

Ja, man skullle tro det bare var å bruke styrestrømmen fra parklysnene / baklysene, men den gang ei. Suben funker og er helt i orden når bilen ikke står på, men med en gang jeg vrir om nøkkelen og starter den så vrenger lyden seg. Rart spør du meg :-k

Takk for det med å få ut stereo`n, skal prøve det når jeg kommer hjem (er på jobb for tiden). :weirdwalkingthing:

Ehh....er det så mange måter å koble høgtalerne til forsterkeren da?!

Kristin ønsker alle en god påske !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå!!! =;

Ja, man skullle tro det bare var å bruke styrestrømmen fra parklysnene / baklysene, men den gang ei. Suben funker og er helt i orden når bilen ikke står på, men med en gang jeg vrir om nøkkelen og starter den så vrenger lyden seg. Rart spør du meg :-k

Takk for det med å få ut stereo`n, skal prøve det når jeg kommer hjem (er på jobb for tiden). :weirdwalkingthing:

Ehh....er det så mange måter å koble høgtalerne til forsterkeren da?!

Kristin ønsker alle en god påske !!

Ja dette lurer jeg også på, hvordan du har koplet altså, har du koplet sub og høytalere på samme uttak/kanal?

Brokoplet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå!!! =;

Ja, man skullle tro det bare var å bruke styrestrømmen fra parklysnene / baklysene, men den gang ei. Suben funker og er helt i orden når bilen ikke står på, men med en gang jeg vrir om nøkkelen og starter den så vrenger lyden seg. Rart spør du meg :-k

Takk for det med å få ut stereo`n, skal prøve det når jeg kommer hjem (er på jobb for tiden). :weirdwalkingthing:

Ehh....er det så mange måter å koble høgtalerne til forsterkeren da?!

Kristin ønsker alle en god påske !!

Ja dette lurer jeg også på, hvordan du har koplet altså, har du koplet sub og høytalere på samme uttak/kanal?

Brokoplet?

Hun har nok høy-nivå-inngang på forsterkeren da vil jeg tro, "tapper" signal fra bakhøytallerene. Korect me if im wrong, Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kvell :rompe:

Nei, jeg har ikke koblet sub og høytaler på samme kanal. Har høy-nivå-inngang på forsterkeren. (no correction needed :wink: ).

Jeg får lyd og lyden er bra så lenge bilen ikke er startet. Det er det jeg ikke skjønner at lyden skal forandre seg så radikalt bare jeg starter bilen.

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig det har noe med at parklysene trekker mer strøm enn cupe lysene, når bilen går vil det også være litt mer spenning på skulle jeg ville tro, vet ikke om det har noe å si, men en skulle tro at styrestrømmen ut fra spilleren var lik, både når det gjelder strøm og volt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Styrestømmen skal jo være separat fra alt annet og skal i utgangspunktet ikke kunne forstyrre lyden. Hvis så skjer vil jeg påstå at man har en dårlig forsterker. Dette kan vel løses ved å koble et eget rele rett før strøminngangen på forsterkeren.

Jeg har akkurat koblet på forsterker og sub i min E-46 og tok styrestrøm fra baklyset. Funket helt fint. Har en Sony XM-SD12X forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...