Gå til innhold

15kr litern til sommern


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke alltid så lett å snike seg unna bomene. Inn mot Alnabru, ved skraphandelen er det en bomring. Kjører man igjenom industriområdet kommer man ut og ned på andre siden av Hyundaiforhandlere - gratis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke rart det blir dyrt her i landet. Bortsett fra de som har laget den veien i Rogaland, så tør ikke folk og si at nok er nok! Nordmenn sier heller:

"Vi tjener så godt her i Norge at vi har råd til å betale 15 kroner literen, mener Hanne Vassnes"

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113589

Hadde staten sagt at i morgen er inntektsskatten på 90%, så hadde vel det vært greit for mange og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må gjerne skru bensinprisen opp for min del. Det er da helt korrekt at de som bruker veiene mest, skal betale mest. Derfor er jeg for bompenger også, så lenge bompengene er øremerket veiutbygging på strekningen du kjører.

Engangsavgift/omregavgift/veiavgift er jeg sterkt imot, skal man bli straffet fordi man velger en ny og sikrere bil? Og skal man betale veiavgift for en bil man bare benytter f.eks til og fra treff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ref: VG-artikkel: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113589

"På en bensinstasjon i Oslo sentrum i dag(..)"

Man kan jo VIRKELIG ikke bare intervjue folk som bor i en STORBY!? Altså... ikke om en slik sak som dette. Folk som -bor- i en storby har en mye større mulighet til å heller la bilen stå og bruke offentlig transport, enn alle oss andre her i landet som IKKE bor i en storby.

Denne "Hanne Vassnes" beviser jo vitterlig det. Hun bor nok i Oslo, og tenker at alle andre steder i Norge, så går det busser hvert 5. min, og hvis ikke, så er det jommen meg en T-bane de kan hoppe på :roll:

Heng deg, Hanne Vassnes! :evil:

Er virkelig helt utrolig at folk kan prestere å si slikt, og ikke tenke på at...det.. KANSKJE er andre som lider når slikt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke alltid så lett å snike seg unna bomene. Inn mot Alnabru, ved skraphandelen er det en bomring. Kjører man igjenom industriområdet kommer man ut og ned på andre siden av Hyundaiforhandlere - gratis

mener du når man kjører e6 inn mot oslo fra trondheim? eller er jeg ute å kjører? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

535diesel for teh win sier bare jeg...

Nei... det sier du ikke fordi den modellen er faktisk ikke spesielt økonomisk...et gjennomsnitlig forbruk på 0,80 liter/mil er faktisk en god del mer enn f.eks gjennomsnitlig 0,67 liter/mil for E60 530d. Jeg ville ikke ha betalt 110000,- ekstra for en 535d i forhold til en 530d.

Skal man kjøpe en skikkelig økonomisk BMW... skal man kjøpe en pent brukt E46 318dT med manuelt gear... min bruker gjennomsnitlig 0,54 liter/mil ved blandet kjøring. Jeg betaler stadig under 500,- kroner for en tank diesel og tanken holder i over 1000 Km hvis jeg kjører pent... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kjenner jeg ingen som kjører en Cayenne Turbo S, men vet om noen som irriterer seg veldig over bensinforbruket på en normal Cayenne Turbo... man må jo kunne synes at bensinprisen er høy selv om man har mange penger...

for å si det på en annen måte... man må ikke eie en buss for å kunne diskutere kollektivtrafikk

skal bli deilig å få bort den skrekkelige regjeringe vi har nå.. gleder meg til det jeg.. (stem Høyre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelige bensinpriser... ler av de som kjøper Cayenne Turbo S i disse dager.

535diesel for teh win sier bare jeg...

De fleste som har råd til en slik bil, har også råd til bensinen.

Det er jo akkurat samme som at det er meget dyrt for deler til denne bilen. Man må jo være økonomisk disponibel til å eie en slik bil også, hvis man først kjøper en.

Det er bl.a. derfor det er VELDIG dumt, hvis man vinner i lotto, å bruke alt på en fjong og dyr bil med stoooor motor.

Da sitter man der med en stor bensinregning og delepriser som ikke likner grisen. Bilen blir da heller stående nedstøvet i garasjen inntil man har spart opp penger til nye deler, eller at man kan ha seg råd til bensin igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke alltid så lett å snike seg unna bomene. Inn mot Alnabru, ved skraphandelen er det en bomring. Kjører man igjenom industriområdet kommer man ut og ned på andre siden av Hyundaiforhandlere - gratis

mener du når man kjører e6 inn mot oslo fra trondheim? eller er jeg ute å kjører? hehe

La oss si at du starter fra Alf Lie og skal mot IKEA. Du kjører gjennom den første rundkjøringen fra Alf Lie. Deretter kommer det en ny rundkjøring og på venstre hånd er IKEA. Du kjører rett igjennom den også. Videre bort kommer det en ny rundjøring og på høyre hånd er det vel en hydro stasjon og alfaset auto. Istede for å kjøre rett fram til bomringen kjører du til Høyre og første til venstre igjen. Da kjører du igjennom industriområdet og kommer ut på baksiden av Hyundai forhandleren. Hvis jeg ikke husker feil er det rimi butikk i underetasjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo like dyrt for alle enten man tjener 150.000 eller 5000 i mnd.

Det er ikke slik at rike mennesker trives med å betale mer bare fordi man har de pengene liggende. da har du misforstått kraftig...

alle vil jo betale minst mulig ( eller i alle fall mindre en 15 kr litern) selv om man har mye penger eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kjenner jeg ingen som kjører en Cayenne Turbo S, men vet om noen som irriterer seg veldig over bensinforbruket på en normal Cayenne Turbo... man må jo kunne synes at bensinprisen er høy selv om man har mange penger...

for å si det på en annen måte... man må ikke eie en buss for å kunne diskutere kollektivtrafikk

skal bli deilig å få bort den skrekkelige regjeringe vi har nå.. gleder meg til det jeg.. (stem Høyre)

Porsche Cayenne Turbo (450 HK) har et gjennnomsnitlig forbruk på 1,6 liter/mil ved blandet kjøring. Når Celina kjører rundt på Majorstuen/Frogner bruker hun ca. 2,2 liter bensin pr. 10 Kilometer... :?

Hvor mye Cayenne Turbo S (521 HK) bruker pr. mil orker jeg ikke å tenke på engang... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser poenget ditt mht til 318td med manuellt gear, bmw E9 men jeg ser på en E60 535d som et greit kompromis mellom en Cayenne Turbo-motor/ytelse og en veldig liten dieselmotor som f.eks den du refererer til. om man ser på hele resten av Europa så kjører jo de stort sett bare små dieselmotorer.

helt riktig det du sier TAS.. det rammer de med mindre penger først og fremst.

Bruker den Cayenne Turbo som eksempel fordi en (vag) bekjennt av meg kjører rundt i en og klager konstant over hvor mye bensin den bruker når man trykker litt på gassen.. forbruket er milevis unna det Prosche oppgir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser poenget ditt mht til 318td med manuellt gear, bmw E9 men jeg ser på en E60 535d som et greit kompromis mellom en Cayenne Turbo-motor/ytelse og en veldig liten dieselmotor som f.eks den du refererer til. om man ser på hele resten av Europa så kjører jo de stort sett bare små dieselmotorer.

Jeg ser også ditt poeng, men jeg mener imidlertid at E60 530d er et bedre kompromis mellom en to liter dieselmotor (som er en slags "euro-standard" dieselmotor) og f.eks Porsche Cayenne Turbo´s 4,5 liter V8 bensinmotor.

Ellers har det alltid vært dyrt å være fattig... "... og noen må jo spise de høye biffene og kjøre de lave bilene også" (sitat: John Fredriksen)... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...