Gå til innhold

Aksjon mot råning

TEM
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hehe, dette kan bli morro, Rånerne av Kristiansund har bestemt seg å arangere en "sympaticruising" som jeg fikk melding om her i dag.

Alle møter opp på parkeringsplassen på futura klokken 20:30 for å så kjøre i kortersje gjennom byen. Jeg skal hvertfall møte opp med kamera på BI, om det blir like bra oppmøte i dag som det ble på prestmyra i går, så blir dette sinnsykt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Kristiansud er det ville aksjoner mot råning,er ikke dette vel overdrevet.Har ikke politiet noe annet å hjøre.. :?:

les link..

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/10/465884.html

Kan politiet gjøre sånt? Altså jage folk vekk fra veier og parkeringsplasser uten at de har gjort noe galt? Skjønner det om de spinner og herjer og spiller høy musikk, men det sto jo ingenting om at de hadde gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud!!!!! Nazistaten Norge når nye høyder. Greit at de som ruser og bourner natta lang blir huka inn, men å plage folk på den måten der da?

Må jo være lov å trille en runde vel?

Hehehe... åpenbart ikke hvis du stiller på stripa i en over 25 år gammel signalgul Opel Kadet C... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med en som ble stoppa i går, og han fikk beskjed om at han ble stoppet for brudd på vegtrafikkloven §3 der de hevdet at unødig kjøring var ulovlig.

Sitat fra Vegtrafikkloven

§3 : Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

Men det står ingenting om at "rånere" for evig og alltid skal bli bortvist fra offentlige veier pga. råning slik som det ble gjort i går. Du får en advarsel, neste gang ryker lappen. Det er helt sykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer råning/rånebil da? Hva om du har en litt stylet bil og kjører litt sakte på vei til og fra butikken? Erre mulig... :roll:

Går an å vise deg fram MENS du skal et sted uten at det er galt :wink:

Synes i tillegg råning er greit jeg. Dette blir bare for dumt :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med en som ble stoppa i går, og han fikk beskjed om at han ble stoppet for brudd på vegtrafikkloven §3 der de hevdet at unødig kjøring var ulovlig.

Sitat fra Vegtrafikkloven

§3 : Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

Men det står ingenting om at "rånere" for evig og alltid skal bli bortvist fra offentlige veier pga. råning slik som det ble gjort i går. Du får en advarsel, neste gang ryker lappen. Det er helt sykt

En blir jo mildt sagt provosert? Det er tydeligvis opp til politiet å tolke lovene dit de vill. Tror ikke akkurat at ungdommen får noe mer respekt for politiet når de gjør slike aksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke første gangen politiet her i kristiansund prøver seg på noe sånt,men det er vel naboen til den berømte ferge kaia Devoldholmen som har klaget i lang tid,pga noen ganger kan man tro det er breisladd og børne konkuranse der nede.Ville tilstander til langt utpå natt :) Jeg får vel dra på meg kjøre skoa og dra ut til Futura en runde jeg og nå da,Kan bli morsomt og se.

I LOVE THE SMOKE OFF BURNING TIRE :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å få alle mot meg nå. Er det kun jeg som skjønner hvorfor de stopper de? Ville ikke du ha syntes det var irriterendes om 28 biler stod å burnet utenfor huset ditt i flere timer om dagen? Jeg hadde iallefall syntes det. Greit nok å burne, men når det blir 28 biler og gjør det mange ganger i sentrum skjønner jeg hvorfor det blir stoppet.

Bakgrunnen for at politiet stopper rånebiler er klager på bråk fra beboerne i Kristiansund sentrum.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å få alle mot meg nå. Er det kun jeg som skjønner hvorfor de stopper de? Ville ikke du ha syntes det var irriterendes om 28 biler stod å burnet utenfor huset ditt i flere timer om dagen? Jeg hadde iallefall syntes det. Greit nok å burne, men når det blir 28 biler og gjør det mange ganger i sentrum skjønner jeg hvorfor det blir stoppet.

det er jeg egentlig enig i.. men at politi stopper biler som kjører sakte igjenom byen for å gi bot for råning er helt feil.. er ivertfall slik jeg tolket aksjonen..mulig jeg har missforstått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når de stopper alle, T.A.S., og gir ALLE en advarsel/tar fra dem lappen UTEN at de har bevis at de bryter noen lover, så er jo dette idiotisk (mildt sagt).

Jeg tenker da på de som råner --> kjører rundt/cruiser i byen. IKKE de som burner, herjer og spiller høyt. -STOR forskjell-

Hvis folk blir fratatt lappen fordi de CRUISET uten å forstyrre andre bilister/beboere på noen måte (dvs, være en normal bil i trafikkbildet), så kan dem i teorien ta ALLE trafikkanter.

Men det som du sier, T.A.S., er jeg forøvrig enig i. Herjing/burning i sentrum (er dette i sentrum?) eller nærme andre steder hvor folk ferdes/bor, syntes jeg er teit og unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om problemene er så store som avisa her vil ha det tviler jeg på. Har selv bodd hele livet mitt i Kristiansund og kjenner til "miljøet". Fergekaien er en sosial plass for rånerne å stå å prate osv. Selvfølgelig er det noen som børner og lager bråk, men at politiet tar disse har jeg full forståelse for! Men at de i samme prosessen skal ødelegge for resten som er ute og kjører "unødig" har jeg ingen forståelse for.

Om dagen er det og et veldig traffikert område, det ligger jo midt i byen. Når folk bor i bystrøk må de nesten regne med trafikkstøy. Men for all del, ta de som lager bråk, men la de andre være i fred!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...