Fredrik Skrevet Mai 15, 2006 Share Skrevet Mai 15, 2006 Med tanke på Ferrari eller BMW uttaelsen? At mange betaler mer for en M-modell enn en Alpina. All ære til M-modellene, men Alpina er mer sofistikert... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Mai 15, 2006 Share Skrevet Mai 15, 2006 Det er derfor jeg også lurte litt. Det virker liksom som at M er det virkelig STORE og Alpina nesten aldrig blir nevnt når det er snakk om rå kjøremaskin. Men har fått inntrykk at det ikke bare er i Norge det er slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2006 Har nok med kunnskap og interesse å gjøre. M-modellene er jo lettere tilgjengelig hos nærmeste BMW-forhandler. Enkelt og greit. Alpina er mer entusiast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Mai 15, 2006 Share Skrevet Mai 15, 2006 Var det jeg ikke helt kunne forstå. Har hatt en del forskjellig gjennom de siste årene, men nokså fersk på fronten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Mai 15, 2006 Share Skrevet Mai 15, 2006 Du var heldig der da ja;) Hvor leverte dere den? Hvem skulle ha den? Tremeningen min jobber hos Autostrada skjønner du.. Som noen andre sier her oppe, så er F40 den 'ultimate' Ferrari. Men selv sikler jeg på FXX også.. Rått... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Mai 15, 2006 Share Skrevet Mai 15, 2006 om jeg hadde fått valget mellom ferrari og porsche hadde jeg valgt ferrari. Utseende har mye å si, derfor ferrari Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Mai 15, 2006 Share Skrevet Mai 15, 2006 Lekker bil... Ei venninne av meg som er 19år fekk køyre ferrarien som han fyren i Top Gear prøvde i Norge... Han var i Flåm, så fekk ho prøve den! Heilt utrulig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 15, 2006 Share Skrevet Mai 15, 2006 *renner sikkel...* du er........HELDIG........ To bilmerker står mitt hjerte aller nærmest, og det er BMW og Ferrari Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 ///Magnus, heldiggrisen! ... er jo ikke misunnelig i det heeeele tatt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel C. Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 Mmmmmoms... Ferrari er Ferrari, Porsche er noe annet og BMW er en fin familiebil... ... Gi meg en Ferrari 288 GTO så skal jeg være fornøyd i en tid fremover... Hør hør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 Tom Selleck var da cool han... ... Bilen på bildet er en 308 GTB/GTS (mer eller mindre det samme karosseriet som 288 GTO, men med en helt annen teknikk) og den modellen har kun 270 HK. Topphastigheten er 257 Km/t... 288 GTO er med andre ord et råskinn i forhold... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 Kameraten til onkelen min hadde en gang en Ferrari av typen som ligner på "tom Selleck sin" eller den 288 GTO'en. Mener det var en GTO, men det er kanskje flere modeller med den betegnelsen også. Den var hvertfall svart og cab, og han hadde montert turbo i den, og fintunet på alle måter. (han er bilmekaniker) I følge en del historier jeg har hørt gikk den no helt sinnsvakt. Det her var vel på 80-tallet en gang, og hvertfall på den tiden hadde motorsykler problemer med å følge ham under akselerasjon... Han hadde senere en Lamborghini contach. Mener han solgte den også og kjøpte seg et stort hus. Litt synd. Skulle nok lurt meg med på noen prøveturer om han fortsatt hadde hatt en "ok" sportsbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 ":3379e1k5]Kameraten til onkelen min hadde en gang en Ferrari av typen som ligner på "tom Selleck sin" eller den 288 GTO'en. Mener det var en GTO, men det er kanskje flere modeller med den betegnelsen også. Den var hvertfall svart og cab, og han hadde montert turbo i den, og fintunet på alle måter. (han er bilmekaniker)I følge en del historier jeg har hørt gikk den no helt sinnsvakt. Det her var vel på 80-tallet en gang, og hvertfall på den tiden hadde motorsykler problemer med å følge ham under akselerasjon... Han hadde senere en Lamborghini contach. Mener han solgte den også og kjøpte seg et stort hus. Litt synd. Skulle nok lurt meg med på noen prøveturer om han fortsatt hadde hatt en "ok" sportsbil. Med en pris i Tyskland på 265000 DM i 1984... eller noe sånt som 1050000 kroner i 1984 penger... som igjen er litt over 2 millioner kroner i 2006 penger (gjennomsnitlig 3% inflasjon p.a)... før norske avgifter... tviler jeg sterkt på at det ble importert så alt for mange 288 GTO´er til Norge. Jeg husker imidlertid at det på et tidspunkt på midten av 80-tallet gikk ganske mange 308 GTB/GTS´er i Oslo, men den modellen er som nevnt tidligere en helt annen historie. Det er vanskelig sånn i farten for legfolk å se forskjell på disse to modellene. Jeg ble forøvrig på en tur til Spania i 1986 kraftig frakjørt på en landevei midt i Frankrike av en engelsk Ferrari 288 GTO... min Porsche 928S hadde ingen muligheter for å holde følge... fet bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 Mmmmmoms... Ferrari er Ferrari, Porsche er noe annet og BMW er en fin familiebil... ... Gi meg en Ferrari 288 GTO så skal jeg være fornøyd i en tid fremover... ...ja takk...berre kom med to!...eg kan ta ein og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå