Gå til innhold

Lexus hermer etter BMW

///M
 Share

Anbefalte innlegg

I USA er jo Lexus kongen av Luxus.... har slektninger der borte og de skryter Lexus opp i skyene.... sammen med Volvo og BMW er de veldig pop om man skal vise seg frem i og med at alt som ikke er Americansk koster mye mer..

I oslo blir man definitivt sett på som en fjomp om man kommer i en lexus. Da prøver man rett og slett for hardt....

kjøp heller en Porsche Cayenne da.. den har i alle fall ikke et så på trynet latterlig navn.

Navnet Lexus er jo en parodi på segselv... eneste stedet et så gjennomført harry navn kan fungere er USA.. og der fungerer det jo dritbra også...

vet du hva, du er bare så lattelig, alt du sier er bare lattelig. du kjøper ikke en bil pga navnet? wtf?? tror du skal ta deg en tur over dammen og se hvilke biler som gjelder a. Det er bmwer her, men ikke fult så mange bmwer som det er mb, lexus, infinity osv osv.. og ja Lexus og Infinty er ganske så strøkne biler. både innvendig og utvendig, kvaliteten på de bilene kan måle seg med tyske biler som bmw og mb. vi er i 2006.. biler endrer seg, noen blir dårligere og noen blir bedre, lexus må jeg si har blitt veldig mye bedre.

å komme hit å si man ikke liker japanske biler er som å si at man ikke liker afrika eller amerika.. selv om det faktisk er mange land i de kontinentene.. vær litt seriøs Håkon i svarene dine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jeg er desverre uenig med deg "kevin"...

jeg liker ikke lexus og jeg liker navnet like lite som jeg liker glinsende 23" felger på gule Hummere med blinkende diskolys på taket.

Prøv å moderer deg litt når du skriver. Er så lite flatterende for din egen del når du ikke takler andres syn på en sak.

Helt greit for meg at andre digger lexus, men jeg ville ikke bli sett død i en..

Uansett kan jeg opplyse om at det er VELDIG mange som kjøper biler pga navnet/merket på bilen.

er jo ikke tilfeldig at Toyota valgte et skikkelig harry navn.. det må jo stå i stil til kjøperene ... og spesielt i USA..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli noen år siden jeg bodde i barndomshjemmet på Vinderen, men den gangen for noen og tyve år siden var Audi omtrent i den samme situasjonen som Lexus åpenbart er i nå (i Norge). Far kjøpte på midten av 70-tallet en Audi 100 LS og det ble faktisk ikke bare godt tatt imot av omgivelsene... enten kjørt man fornuftig Volvo eller så kjørte man Mercedes-Benz. Noen få var litt mer sofistikerte og kjørte Jaguar eller BMW, men de var ikke mange når alt kom til alt. Apropos min fars Audi så var det faktisk en ganske fin familiebil... den hadde bare ikke et godt navn og rykte... den var bare en fin VW...

Du kan sikkert se resten for deg Håkon... Lexus er i dag en fin Toyota, men om noen år... så er Lexus der Audi er i dag... og ingen tviler vel objektivt på at Audi bygger rimelig bra biler i dag.

Far byttet forøvrig ut sin Mercedes-Benz 190 med den nevnte Audi´en... om det var klokt er jeg ikke så sikker på... :lol:

Fars 1964 Mercedes-Benz 190, Mor og Trixie

190_64.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket på de bildene av den Mercedesen, bmwE9... virkelig fine biler.. smilte godt da jeg så de. artig registreringsnummer også..

Audi selger jo nesten bedre en BMW nå tror jeg.. ser i alle fall veldig mange av dem.

Tror egentlig ikke så mange vet at Lexus tilhører Toyota, men jeg tror de fleste tenker at lexus stiller seg under de store tyske i dag, slik som ditt eksempel med Audi på den tiden.

Kan godt hende Lexus blir mer å se... er jo ikke dårlige biler... og det blir jo ikke akkurat færre Rikinger i Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil solgte Audi konsernet totalt 62 000 biler, Mercedes-Benz konsernet 82 000 biler og BMW konsernet solgte totalt 112 000 biler i 2005.. Andre har sikkert litt mere detaljerte tall... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ok... det kan sikkert stemme det.... tenker ikke på alle disse X5'ene ... de er det vanvittig mange av.... på Vinderen kl 12 samles de ved vannhullet mens fruene drikker kaffe...

Snakket med en Selger hos Tronrud som solgte de unna i et vanvittig tempo... det var riktignok en stund siden nu, men de var veldig pop før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er vitsen i å vite at en lexus er en toyota? hva er vitsen i å vite at en infinify er en nissan og acura er en honda? her i usa har de fleste japanske biler sitt luxus merke og det er nettopp usa de bilene er laget for. I norge har vi noen få lexuser. har du noen gang kjørt en lexus 200is håkon? i såfall hva syns du er forskjellen med å kjøre den og en e46 320?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg tror ikke jeg har kjørt en 200is... er faktisk ikke helt sikker på.. satt på med en som var ganske liten.. lurer på om det er den du tenker på.. jeg vet at den hadde en motor som var nesten lik BMW sin... 2,0l Rekke 6 med 150 hester.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lexus er en ganske så dyr bil både i norge og utlandet. selv om det er en toyota, så er det mye kvalitet i det. F.eks alt treverket som er i en bil er fra samme treet for at man ikke skal få foskjell i farger og nyanser osv.. Jeg ser på Lexus som en veldig alright og fin bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke biler være MER en bare "allright" da?

er nettopp det som er problemet med Toyota... det er det eneste de er.. og det er det eneste de noen gang kommer til å være... "helt greie biler" med et skikkelig lite flatterende navn, la oss ikke glemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...