Gå til innhold

...motoren blir som ny, virkelig.

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Er faktisk ganske så mye smørning i diesel, vertfall i forhold til bensin. Tenk bare på dieselpumper på båtmotorer, eneste smørningen plungeren (pumpestempelet) der har er dieselen.

Kan selvfølgelig ikke samenlignes med smøreolje, men er godt mulig at det ikke er skadelig å kjøre motoren med diesel i stedet for smøreolje en stund.

Skrevet

Jeg får nytt filter kl.5 i dag å da er det rett opp på jobb og skifte olje! Mine planer er og tappe ca. 3liter olje og så helle på diesel , la den gå på tomgang i 30sec og deretter å tappe ut alt sammen å fylle på fult med olje nytt filter og ta en skikkelig luftetur på lavt gir så jeg får høyt turtall. Er dette bra? Litt nervøs menmen...

• 4 years later...
Skrevet

Generellt sett så er jeg litt forsiktig med motorrens av noe slag, i veldig mange tilfeller så fungerer dette bra men kan også risikere at avleringer løsner som ikke følger med oljen ut å setter seg i plasser i motoren hvor den ikke bør være. Det sagt :) Diesel brukte vi ofte ved oljeskift på motor å gir på gamle lastebiler, her fungerte det glimrende men her er det grovmekanikk og ikke finmekanikk som er i de fleste biler nå. :)

Skrevet
Hehe! Jeg prøvede motorens på min volvo 240 engang, å d resulterte i rådebank :D

Mistenker at all dritten som samla seg opp, tettet oljekanalene.

Det er nettop det som kan skje, derfor bør man også være litt forsiktig med motorrens :)

Skrevet

Har hatt motorrens for ikke lenge siden pga nedkoksa motor, nå har det da begynt å løsne ser du.. Det som er problemet er at en eller flere løftere henger, slik at den tikker/banker kraftig. Så eg mistenker da at det ligger gugge i en kanal evt løfter. Så eg har nesten ikke noe valg enn å kjøre på med rens. Må få ut dritten :evil: I verste fall blir det nye løftere til noen kr....

Skrevet

Det som er noe dritt når dette skjer at har du først kjørt motorens å fått dette problemet så er det et h....... å få orden på, fordi all driten løsner å den er så og si umulig å få ut tetter oljekanaler, oljesil ect, vet ikke helt hva du skal gjøre, plukke av toppen dusje den ned i kraftig oljeoppløslig avfetting å forsåke blåse den ren med trykkluft.

Skrevet
Gammel tråd men høyst aktuell for meg. Noen som har prøvd diesel/oljerens på 50/52 motoren med resultat?

Kjørte valvoline sin engine flush på min motor, fungerte kanonbra!

Først kjørte jeg motorn skikkelig grisevarm :P så inn på verkstedet, fylle på rensen, la bilen stå på tomgang i 10min, så en del rusing og til slutt tappe av oljen.. Kom ut mye gugg og dritt og bilen tikka ufattelig mye mindre og fikk en roligere motorgange. Har flere kompiser som har brukt diesel istedenfor rensemiddel, dette har også fungert bra, men er ikke noe jeg tør å prøve :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...