Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den hvite min har absolutt på ingen måte mer rust enn den svarte, så den teorien der har jeg veldig tro på. For all del, har hørt den før, men tror det ikke. At rusten VISER mye bedre på en hvit enn svart bil er det derimot ingen som helst tvil om..

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg tror folieteknikken kommer til å bli utviklet så man i fremtiden kan velge farger som man velger lakk... helt i tråd med ønsket om å vise en personlig stil til en relativ billig penge.

Kan man lakere folie? For og få en lakk effekt?

Skrevet

Folie kommer allerede i hundrevis av farger/nyanser, på mange måter som med vanlig lakk, så det er ikke begrensa til kun hvit-hvit. Noen har jo også mer glans enn andre, men vil tro en god polering bør kunne hjelpe.

• 1 year later...
Skrevet
Jeg er helt enig i at hvitfargen på Thorleif´s CSL er for hvit og for matt, men så er det jo en folie det handler om... bilen er som kjent egentlig sølvfarget. Jeg tror folieteknikken kommer til å bli utviklet så man i fremtiden kan velge farger som man velger lakk... helt i tråd med ønsket om å vise en personlig stil til en relativ billig penge. Spesielt eiere av Mini (altså BMW´s Mini) har jo vist at man kan skifte farge på bilen fra den ene dagen til den andre... :lol:

Så endelig har en alminnelig bilprodusent sett lyset når det gjelder folie... :P

http://fpn.dk/motor/bil/article1334563.ece

Skrevet
Såvidt meg bekjent er det ingen skjøter. Folien dekker hele karosserideler.

Hvordan er det med oppretting? Får du skjøta inn en bit som blir skadet, eller må man rive av alt å legge på nytt?

Skrevet

Hvite biler er fine de altså, syntes denne e34 kler det hvertfall...

3v61i2opsuy180j7b084.jpg

Ellers har du jo Warsteiner som er hvit, bmw var tidlig ute her;)

Skrevet
hvite biler er knall når man bor i et land hvor det veldig varmt... E38 og E39 ser veldig tøffe ut med hvit paint job

Om bilen er hvit, sort eller rød så blir de mørke bilene bare maginalt varmere i solen enn en bil som er hvit..

Er gammel myte at sort og rød bil blir varmere inni enn en hvit bil..

Jaja, da har jeg en svart myte stående utenfor som helt tydelig blir varmere inni enn tilsvarende biler når den står parkert i solen..

Skrevet
hvite biler er knall når man bor i et land hvor det veldig varmt... E38 og E39 ser veldig tøffe ut med hvit paint job

Om bilen er hvit, sort eller rød så blir de mørke bilene bare maginalt varmere i solen enn en bil som er hvit..

Er gammel myte at sort og rød bil blir varmere inni enn en hvit bil..

Jaja, da har jeg en svart myte stående utenfor som helt tydelig blir varmere inni enn tilsvarende biler når den står parkert i solen..

Mythbusters testet jo dette for ett par år siden. De hadde to identiske biler, en hvit og en sort. Sto ute i sola hele dagen og den sorte ble mye varmere inni enn den hvite.!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...