Fredrik Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Uff... begynner å bli flere og flere som nu har integrert cdspiller i dashbordet nu... Mange av dem er jo såpass embedded at det vil se helt på bærtur ut å evt få "konvertert" til en normal headunit.. Jeg tror, at jeg i fremtiden vil slite med å velge bil, pga mange har det slik nu, og derfor sitter man jo igjen med å ha en cdspiller integrert i bilen på kvalitetsnivå med en spiller fra NILLE... Great.. 10w ut på kanalene, og i mange tilfeller stygg som juling... isj.. Det at man kan kanskje kjøpe en superoppgradert lydpakke, gjelder: A: hvis man kjøper ny bil (eller at man leter seg i hjel etter en med dette integrert) B: de er ikke -så- himla mye å hoppe i taket av disse lydpakkene. Ihvertfall ikke hvis man legger litt sjel i å ha anlegg i bilen. Men men... min mening.. hører vel egentlig ikke helt hjemme her heller kanskje.. Jeg er helt enig og E46 er jo et godt eksempel på hvordan det er i dag... heldigvis er designet på standardspilleren ganske fint (altså fom. business spilleren). Lyden på spilleren er imidlertid ingenting å skryte av og ønsker man bedre lyd har man egentlig kun to valg. Enten oppgradere til en svindyr Harman/Kardon oppsetning eller kjøpe en uoriginal, men bra spiller. Problemet er at en uoriginal spiller ser for jævlig ut i E46...nettopp fordi BMW har designet dashboardet så det ikke skal være et naturlig valg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Nå skal dere huske på at dette er det nybilkjøperne selv som har kommet med. At de er misfornøyde med saker og ting altså.. Og jeg antar det gjelder alle områder på bilen, f.eks. utsyn, blindsonder, osv. De fleste GMCer er høye og har bra utsyn både forover, bakover og til sidene. BMWer har ofte ganske redusert sikt bakover. Høye bakender osv.. De fleste nybilkjøpere av GMC og Hyundai finner vi vel i USA og siden når ble amerikanske bilkjøpere spesielt opplyste vedr. bildesign ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Jeg er helt enig og E46 er jo et godt eksempel på hvordan det er i dag... heldigvis er designet på standardspilleren ganske fin (altså fom. business spilleren). Lyden på spilleren er imidlertid ingenting å skryte av og ønsker man bedre lyd har man egentlig kun to valg. Enten oppgradere til en svindyr Harman/Kardon oppsetning eller kjøpe en uoriginal, men bra spiller. Problemet er at en uoriginal spiller ser for jævlig ut i E46...nettopp fordi BMW har designet dashboardet så det ikke skal være et naturlig valg... Ja, det å oppgradere til en uoriginal i en E46 kan til NØD -kanskje- gå. Hvordan er dette i de nyere bilene? E60, osv osv. Ser like ille ut der også? Syntes synd på folk som absolutt skal kjøpe andre merker ( ), for der har jeg sett løsninger som er ENDA værre.. Men men... de velger vel slike løsninger fordi *det ser pent ut*, og de regner med at Ola Dunk bryr seg heller lite om hvordan lyden låter Er jo enda værre når man skal kjøpe f.eks. en E60 brukt. Blir dumt å ettermontere et originalt Harman/kardon-anlegg da. Da bruker man jo selvsagt heller pengene på uoriginalt.... men det vil jo ikke gå, fordi det blir seendes helt ille ut... uff... Vi får holde oss til E36 og lengre bakover hvis man skal ha anlegg i bilen som ser greit ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kamro Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 tipper det var her gunnar fikk det fra:P http://n24.no/oppogfrem/article1344563.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 ChrZZ: Har sett noe uriginalt på E60 og det er ikke pent.. Etter det jeg har sett var spilleren satt utenpå den ene CD inngangen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martin eike Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 hei har du peiling på hvor jeg kan få tak i hardtop til bmw 325 cab 87 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2006 tipper det var her gunnar fikk det fra:Phttp://n24.no/oppogfrem/article1344563.ece Nei, det var fra AutoSpies. bmwE9, pen design og god design er to vidt forskjellige ting, som ikke nødvendigvis må henge sammen, men oftest kommer man jo best ut med en kombinasjon. Det er ikke tvil om at BMW jobber mest med pen design for tiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 E9 pen design og god design er to vidt forskjellige ting, som ikke nødvendigvis må henge sammen, men oftest kommer man jo best ut med en kombinasjon. Det er ikke tvil om at BMW jobber mest med pen design for tiden.. Enig, men iDrive er for komplekst og vanskelig å bruke i forhold til f.eks Audi´s MMI system... BMW forsøker for hardt å være best i klassen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Hva er egentlig så vanskelig med iDrive systemet? Har selv hatt det i 2 år og kan bruke det i søvne.. Lærte meg iDrive etter første dag med bilen i mitt eie.. MMI systemet til audi er sikkert bra, men det er rotete med alle knappene de har rundt. Hva er de til? Snarvei til funksjonenen som er i MMI systemet?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2006 Husk at ikke alle er like teknisk interessert som mange av oss her inne, T.A.S. Det finnes nok av folk som har store nok problemer med å sette på en DVD, og heller ikke har noen som helst interesse av å lære det. Det er de samme personene som vil irritere seg over at enkelte ting som er nødvendig for å bruke bilen må gjøres via iDrive.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Har kjøyrt ein del av desse nye Hundaiene og eg må seie at eg vart overraska av komforen, det enkle og lett betjenlege interiøret. Men som sagt, det er jo morsomt å trykke på knapper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 om folk ikke forstår iDrive er de rett og slett en smule dumme. men nå skal det sies at iDrive i E60 og før-facelift E65 ikke er det samme! E65 iDrive er ikke på langt nær så lett å forstå seg på, så det skjønner jeg at vanlige mennesker ikke liker. iDrive i E60 er så simpelt og lett at selv min mor klarer å finne frem til navigasjonen. Om noen kommer og påstår noe annet en at iDrive er lett som en lek har de ikke testet det skikkelig.. mer intuitivt blir det rett og slett (nesten) ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Det er nok et poeng å skille mellom E60 og E65 før faceliften, men iDrive i E65 selv i dag er for komplekst og lite brukervennlig i forhold til Audi´s MMI system. Her er forøvrig en artikkel i danske Jyllandsposten vedr. det samme tema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Husk at ikke alle er like teknisk interessert som mange av oss her inne, T.A.S. Det finnes nok av folk som har store nok problemer med å sette på en DVD, og heller ikke har noen som helst interesse av å lære det. Det er de samme personene som vil irritere seg over at enkelte ting som er nødvendig for å bruke bilen må gjøres via iDrive.. Jeg skjønner noe av det du sier Gunnar, men tidligere generasjoner må også innrette seg etter evulosjonens utvikling. For noen år siden skjønte jo "ingen" mobiltelefoner, men det har da bedret seg. Til og med min bestefar på over 80 år sender tekstmeldinger rett som det er. Poenget mitt er at selv om en del vil protestere på de nye systemene, så må jo ting få slippe gjennom, ellers ville jo teknologien stått på stedet hvil, ville det ikke? Når det gjelder I-drive systemet til BMW så har jeg selv prøvd dette så vidt en gang og det er uvant, men jeg tror det er et godt system hvis man vender seg til det. Problemet er når tredje- eller fjerde generasjonskjøper vil ha bilen. Hvordan fungerer dette systemet da? Det er mange som har problemer med elektronikk i bilen den dag i dag, og det blir bare mer ser det ut til. Hvis alle biler hadde vært litt mer primitive så kanskje vi hadde fått sett at noen av de nyere bilene bli gamle. Poenget er at de aldri kommer til å bli gamle. Jeg personlig tror at vi aldri kommer til å se en 20 år gammel E60 som alt virker som det skal. Dette er en utspekulert plan for å få bytet ut bilparken kjapt og smertefritt så selskapene kan tjene enda mer penger. Innlegget begynner å utvikle seg til en konspirasjonsteori så jeg avslutter her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Innlegget begynner å utvikle seg til en konspirasjonsteori så jeg avslutter her.. Neida... det er det samme med vaskemaskiner, oppvaskmaskiner, stereoannlegg, mobiltelefoner og de fleste andre tekniske forbruksvarer... Jeg leste forøvrig en historie fra England der en Mercedes-Benz eier hadde problemer med motorens styreenheten på en 1991 W124 300TE. Styreenheten ble ikke lenger importert til England og vedkommende ble anbefalt å skrote bilen fordi alt annet ble for dyrt i forhold til bilen verdi...og jeg som trodde at spesielt Mercedes-Benz var en bil man kunne ble gammel med... ... Jeg håper dette er spesielt for "bruk & kast" samfunnet England (inkl. USA), men mon ikke Mercedes-Benz i Tyskland kan være stedet å henvende seg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå