Gå til innhold

E46 eller E39

krt_
 Share

Anbefalte innlegg

Enkelt og greit, E39 er mer komfort en sport, ergo, liker du sport = E46 det rette valget!

E39 520 ville jeg styrt unna (hatt det selv, og ja, jeg hadde 150hk utgaven)

2.2 med 170 hk har jeg blitt frarådet, fordi automat kassa opptrer veldig "nervøs".

Ellers er E39 en fantastisk bil med masse komfort.

E46 har jeg ikke så mye erfaring med, men etter å hatt 5 3 serier, og 1 5 serie, heller jeg mer og mer mot en 5 serie neste gang, stikkord som komfort, bedre kvalitet, større plass ringer bra i mine ører - men det kan også være at jeg begynner å bli gammel...

:roll:

Den bilen over her (link) viser en E39 jeg absolutt ikke ville anbefale deg, mht videresalg.

En 5 serie uten skinn og automat, er ikke så lett å selge etterpå, folk forventer med luksus og utstyr i en 5 serie enn en 3 serie er min erfaring.

Det stod at det var mye utsttyr, men hvor var det?!?

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten refleksjon. Det er en alminnelig misforståelse å tro at en 3-serie er en slags minivariant av 5-serien. Det er to helt forskjellige biler fra samme produsent som helt bevisst har mer eller mindre samme design (E46 og E39). E39 er med andre ord ikke bare større enn E46, men den er også konstruert for et annet marked... der kravene til komfort er vesentlig større enn for markedet E46 var tiltenkt. Begge modellene har glimrende kjøreegenskaper og begge modellene er bygget etter den høyeste standard i relasjon til kvalitet. E39 har ikke bedre kvalitet i forhold til f.eks materialkvalitet og holdbarhet, men den er bl.a bedre isolert/støydempet og tilbyr ellers generelt litt mer av alt... litt mer plass, litt større motorer, litt høyere bensin/dieselforbruk etc.

I dagens marked er det liten tvil om at det er E39 som gir mest for pengene... spesielt de eldre modellene 523i og 528i. 523i er en godt bevart hemmelighet og etter min mening er nettopp den modellen den beste E39 modellen som ble bygget... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuusen takk for svar..

Tror nesten jeg må prøve begge to før jeg bestemmer meg helt. men har ennå lang tid før et eventuellt kjøp.

Men med tanke på selve størrelsen på bilen kan kanskje E46 være et bedre valg siden sambo nettopp fikk lappen og ikke er serlig god til parkering :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. nervøse girkasser på 520, så er det stor forskjell på hvilken årsmodell du har.

På 520 min er 150hk og automat null problem, men merker godt at det ern annen girkasse på broderens 2 år eldre 520.

Den har en annen karakteristikk på når og hvordan den girer.

Litt mer nervøs kankje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...