Gå til innhold

Ang større spjeldhus diskusjonen


Morbus
 Share

Anbefalte innlegg

I det site har det vært en del tråder om m20b25 spjeldhus på m20b20 motorene, vil man oppnå samme effekt på en m50b25 ved montering av f.eks spjeldhus fra en m30b35?

Jeg kan ikke svare deg på det nøyaktig ettersom jeg ikke vet diameteren på hhv. M30 og M50 sine spjeldhus. MEN! Hva med å bruke spjeldhuset fra M60 motoren da? Det er jo gedigent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at det er noen vits, siden såvidt jeg vet er ikke m50b25 strupet på insuget..

det er ingen vits at motoren kan ta inn mye luft, vist motoren ikke har bruk for det, men vist du p&p toppen, setter på en hissigere kam, kratigere ventilløftere og borrer ut og setter på større ventiler vil det ha en effekt (må mappes og)

så vist du ikke har tenkt til og gjøre noe av det, ser jeg ikke poenget :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg bommer fælt her nå, men er ikke innsuget på M50 i plast? I så fall er det kanskje tvilsomt at det er noe særlig gods å ta for å få noen effekt av et større spjeldhus..? Hjelper jo ikke å sette på større spjeldhus om åpningen inn i innsuget er for liten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo en som averterte et "big bore" spjeldhus til m50b20 for en stund siden her...

skulle vel ikke være noen vits i å produsere større spjeldhus for disse motorene om du ikke fikk portet dem?

jeg bare tenker høyt jeg nå.

Har en M20b20 jeg tenkte å prøve et b25 spjeldhus på hvis noen hadde noe å selge for en rimelig penge...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg bommer fælt her nå, men er ikke innsuget på M50 i plast? I så fall er det kanskje tvilsomt at det er noe særlig gods å ta for å få noen effekt av et større spjeldhus..? Hjelper jo ikke å sette på større spjeldhus om åpningen inn i innsuget er for liten..

Er ett par mm. å hente. Men sant det,noe større enn det er ingen vits.

Har selv "BB" på min M50B28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står mye om det her på E36coupe.com forumet. Men ikke tro på alt ettersom det er en som selger det der.

Lest en lang diskusjon om dette på bimmerforums.com, der to eksperter inne flowdynamikk deltok. De var veldig uenige om det var noen vits.

At motoren føles mye kvikkere med større spjeld er helt klart ettersom du får større åpning ved samme inntrykket på gasspedalen, dvs blir akkurat som å trykke gassen lenger inn så man blir litt lurt sånn sett.

Er en vitenskap å lage slike spjeldhus ettersom en bitteliten feil i utboringen kan gi veldig store forandringer i luftstrømmen. Turbulens mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...