Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm m50b25 kit`et:

M50B25 19/25 B/TJ 22 450,-

Gir deg vist 25hk bare ved å bytte spjeldhus, og innsugsmanifoil.. yeahright!

Og prisen da 22 000.. hahah får jo en m5 motor til den prisen.

  • 3 years later...
Skrevet

Hvordan er prisene på Dbilas Dynamic spjeldhus til M20 nå om dagen? Er det fortsatt tilgjengelig? Hvordan er effektøkningen på en kompotent M20B27/B28? Vurderer om effektøkningen er verdt prisen.

Skrevet

En kamerat av meg har det på en e30 preface, m20b25. Den går bra, men det er ikke verdt det. Tror han ga 15.000 for det, det er sykt mye penger for ett innsug!

Skrevet
Har på min m44..å musta mye bånn drag....Så vil ikkje annbefala å bruga penga på d.

Men d ser bra ut..

Er dette noe du kan garantere at en M20-motor vil gjøre eller er det bare tilfellet med din setup?

  • 2 months later...
Skrevet

Av det jeg har sett av tall fra Schmiedmann.DK er det at med innsug, kammer, grenrør og eksos hele veien ut fra Dbilas vil en M44 yte 179 hk og ha en topp på effekten som er flyttet endel opp i registeret og ha sperre på langt over 7000(7500?). Prisen kommer med pakninger +++på skyhøye 80000kr. Husker ikke om dette var med eksos hele veien.

Etter min mening er dette penger ut av vinduet, men klart, 179hk i en 318is uten snurre er jo veldig bra og bilen blir sikkert gøyal å ratte, spes for de som kjører autoslalom.

Dyrekjøpte 39 hk etter min mening.

Eirik Viste har en oppskrift på en M50/52 B20 ombygg til 2.4

ala Harte 2.4 motoren som vil gi ytelser over eller minst like bra som 325. Større spjeldhus har jo begrensninger i M20 innsuget??som er mindre enn 325 innsuget. Blir vel dårligere flow m B20 innsuget enn B25, men større spjeldhus kan vel gi mer luft/bensin.

Trimming er dyrt uansett. Derfor kan det vel lønne seg å kjøpe noe som går godt i utgangspunktet :lol::lol::wink:

Pedro

Skrevet
Av det jeg har sett av tall fra Schmiedmann.DK er det at med innsug, kammer, grenrør og eksos hele veien ut fra Dbilas vil en M44 yte 179 hk og ha en topp på effekten som er flyttet endel opp i registeret og ha sperre på langt over 7000(7500?). Prisen kommer med pakninger +++på skyhøye 80000kr. Husker ikke om dette var med eksos hele veien.

Etter min mening er dette penger ut av vinduet, men klart, 179hk i en 318is uten snurre er jo veldig bra og bilen blir sikkert gøyal å ratte, spes for de som kjører autoslalom.

Dyrekjøpte 39 hk etter min mening.

Eirik Viste har en oppskrift på en M50/52 B20 ombygg til 2.4

ala Harte 2.4 motoren som vil gi ytelser over eller minst like bra som 325. Større spjeldhus har jo begrensninger i M20 innsuget??som er mindre enn 325 innsuget. Blir vel dårligere flow m B20 innsuget enn B25, men større spjeldhus kan vel gi mer luft/bensin.

Trimming er dyrt uansett. Derfor kan det vel lønne seg å kjøpe noe som går godt i utgangspunktet :lol::lol::wink:

Pedro

M52 kan man bygge om til 3l, eller iallefall M52B25, man stroker den med bunndelen til en M54B30, kunne godt tenkt meg å gjort dette selv om jeg hadde vært sjitfull i penger, + kammer, porting osv..

Hadde vært fett med en 523 som så ganske orginal ut i motorrommet men med over 200 Sugehester. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...