Gå til innhold

Listen over de mest ekstreme fartsovertredelsene på norske v

///M
 Share

Anbefalte innlegg

ble vel en liten søt bot på han i Volvon, men jeg vet ikke om jeg er enig med straffen. Er vel like stor straff som voldtekt det der..

Han paserte 1 bil..menmen

Enig..

Dere må tenke på at det er flere steder i norge (bare i buskerud) man kan ha godt over 200 uten å være til fare for noen andre enn seg selv..

Mange sjekker forholda litt før di pøser ut i over 200.. Jeg selv hadde aldri giddi å kjørt så fort om det er trafikk på veien, men det er noen luringer som greier å det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enig..

Dere må tenke på at det er flere steder i norge (bare i buskerud) man kan ha godt over 200 uten å være til fare for noen andre enn seg selv..

Mange sjekker forholda litt før di pøser ut i over 200.. Jeg selv hadde aldri giddi å kjørt så fort om det er trafikk på veien, men det er noen luringer som greier å det og.

At man kan lyve betyr ikke at man bør lyve... at man kan stjele betyr ikke at man bør stjele... at man kan kjøre for fort betyr ikke at man bør kjøre for fort... at noe ikke er direkte ulovlig betyr ikke at det automatisk er lovlig... du skjønner tegningen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig..

At man kan lyve betyr ikke at man bør lyve... at man kan stjele betyr ikke at man bør stjele... at man kan kjøre for fort betyr ikke at man bør kjøre for fort... at noe ikke er direkte ulovlig betyr ikke at det automatisk er lovlig... du skjønner tegningen... :wink:

Det var bare ett teit svar.. :roll:

Man bryter loven, men hvem bryr seg?? Om man ikke er til fare for noen andre enn seg selv i "gjerningsøyeblikket", blir jo dumt å si det, siden det kan dukke opp noen/noe overalt..

Men for å sette det på spissen så er det ikke farlig for noen andre enn seg selv (og bilen, hihi) om man tester toppfart/kjører gris på ei slette på ett par km hvor man ikke ser noen biler/eller det ikke er noen avkjøringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer bmwE9, men det var heller ikke det jeg mente :) Mitt poeng var at selv om man er "boardmember" i CCN så er ikke det synonymt med at man er "gullunge" etter veien. Og Dr_S kommenterte at han hadde hatt mer enn hva det var referert til.

Kanskje det var feil av han å si det i forhold til at man skal være frontfigur i en organisasjon med "sunne" bilinteresser. Men et så stort overtramt ser jeg det ikke som.

Verre å si sånt på f.eks CCN forumet eller på åpen samling under CCN treff.

Er selv CCN medlem, og er heller ikke tilehenger av "grisekjøring".

Harde pådrag innimellom er ikke til å komme forbi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddis:Grunnen til at haslemoen ikke er nevnt er fordi dette er stats fra i år..

Og til dere sutre-huer,det er ikke bare de som kjører fort som er farlige i trafikken.Hastighet øker faren,ikke garanterer den.Og de jævla bmwccn-treffene dere prater om er ikke verdt noen ting for de som vil gasse litt ordentlig.Prøver man å sladde litt,så er det ikke lenge før det står en tosk og veiver med en dum trepinne med ei stygg svart tekstilfille på.De respekterer ikke andre enn de som til en hver tid kjører spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel ikke meningen å diskutere treff her, men

Og de jævla bmwccn-treffene dere prater om er ikke verdt noen ting for de som vil gasse litt ordentlig.Prøver man å sladde litt,så er det ikke lenge før det står en tosk og veiver med en dum trepinne med ei stygg svart tekstilfille på.De respekterer ikke andre enn de som til en hver tid kjører spor.

Er ikke det å gasse på!?

På samme måte som når jeg kommer på gatebil-treff da, er ikke verdt noen ting for de som vil gasse litt ordentlig. Prøver man å presse tider litt,så er det ikke lenge før det står en tosk på tvers i en sving og ødelegger det hele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddis:Grunnen til at haslemoen ikke er nevnt er fordi dette er stats fra i år..

Er ikke grunnen at disse på denne listen har blitt tatt.

Mens de som oddis nevner her ble bare målt, men aldri tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var med BMW faktisk.. ///Molly, spar deg for billige poeng

Hvem lager billig poeng her?

Sitter selv i styret i lokalavdelingen.

Kunne ikke i mine villeste fantasier opplyse om sånt på nettet.

Du må huske på at du har et visst ansvar.....

Og,nei, jeg har ikke vært oppe i sånne hastigheter!

Selv den gamle "Il Presidente" har kjørt i overkant fort på norske veier. Vi er da ikke rollemodeller for resten av Norge selv om vi sitter i styret i BMWCCN (eller underavd..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bryter loven, men hvem bryr seg?? Om man ikke er til fare for noen andre enn seg selv i "gjerningsøyeblikket", blir jo dumt å si det, siden det kan dukke opp noen/noe overalt..

Men for å sette det på spissen så er det ikke farlig for noen andre enn seg selv (og bilen, hihi) om man tester toppfart/kjører gris på ei slette på ett par km hvor man ikke ser noen biler/eller det ikke er noen avkjøringer.

Det er mye mulig du mener at svaret virker banalt/naivt, men mitt poeng tror jeg du allikevel godt forstår... :wink:

Jeg har selvfølgelig vært ung... i Norge, men jeg har aldri tatt den lengre ut enn til ca. 130-140 Km/t ved forbikjøringer på motorveiene.... det meste er med andre ord relativt... :lol: ... Jeg har imidlertid kjørt i 255-260 Km/t på Autobahn med en Porsche 928S... det får holde... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye mulig du mener at svaret virker banalt/naivt, men mitt poeng tror jeg du allikevel godt forstår... :wink:

Har dårlig for å tro at du aldri bryter fartsgrenser..

Det som er med bmw, er at det er så morsomt å kjøre, at man bare må tråkke på litt iblandt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vel mye til å få en bil over 266km\t på norske veier..må jo nesten være R sykkel?

med nye kraftige biler idag som fartsperra er tatt bort på er dette ingen problem.

strekka før/etter fiskevollbukta i oslo for eksempel.

e6 fra oslo til særp.

østerdalen

rognanstrekka(før saltfjellet)

mange mange flere plasser.

eks tunnelen ved tusenfryd. mitt på natta? mot oslo der med en bil med rundt 3-500hk. ingen problem å kjøre fortere en 250km/t der visst det ikke er biler der. du er til fare for deg selv og ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel ikke meningen å diskutere treff her, men
Og de jævla bmwccn-treffene dere prater om er ikke verdt noen ting for de som vil gasse litt ordentlig.Prøver man å sladde litt,så er det ikke lenge før det står en tosk og veiver med en dum trepinne med ei stygg svart tekstilfille på.De respekterer ikke andre enn de som til en hver tid kjører spor.

Er ikke det å gasse på!?

På samme måte som når jeg kommer på gatebil-treff da, er ikke verdt noen ting for de som vil gasse litt ordentlig. Prøver man å presse tider litt,så er det ikke lenge før det står en tosk på tvers i en sving og ødelegger det hele!

Men du kan få jage rundetider hvis du vil.På bmwccn treff er det ikke lov å sladde litt.Hele "kjør-gris-på-bane" konseptet mister liksom sin funksjon i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan få jage rundetider hvis du vil.På bmwccn treff er det ikke lov å sladde litt.Hele "kjør-gris-på-bane" konseptet mister liksom sin funksjon i mine øyne.

Men det handler jo nettopp ikke om et konsept der poenget er å "kjøre-gris-på-bane"... det handler om kontroll og effektiv kjøring... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var med BMW faktisk.. ///Molly, spar deg for billige poeng

Hvem lager billig poeng her?

Sitter selv i styret i lokalavdelingen.

Kunne ikke i mine villeste fantasier opplyse om sånt på nettet.

Du må huske på at du har et visst ansvar.....

Og,nei, jeg har ikke vært oppe i sånne hastigheter!

Selv den gamle "Il Presidente" har kjørt i overkant fort på norske veier. Vi er da ikke rollemodeller for resten av Norge selv om vi sitter i styret i BMWCCN (eller underavd..).

"Overkant fort" var ikke det vi diskuterte.

Her i tråden er det snakk om hastigheter over 250 km/t.....

Jeg mener at det å sitte i styret i klubben,bør innbefatte at vi oppfører oss respektabelt!

Ikke dermed sagt at vi ikke skal ha det moro med bilene våre.......

Case closed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...