bjeagle Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 Hei! Bare lurer på hvilken ver dere lar suben stå i bagasjerommet for å få best lyd i bilen. Har den selv stående inn mot seteryggen, men synes det demper lyden en god del. Noen som har noen erfaringer de gjerne vil dele?? Har forresten en e36 compact, hvis det har noe å si... mvh Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elementz Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 jeg tok ut høytalerne i hattehylla..da kom bassen bedre frem.. Bilene er utrolig "tette".. Bassrør er også en mulighet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 Du har Compact så da burde du snu bassene slik at de spiller bakover. Du sier selv at de blir dempert av seteryggen. Bassen blir da kvelt av seteryggen. På jobb pleier vi alltid å montere bassene bakover hvis bilene har løs hattehylle. Slik som Compact og Golf og andre småbiler. Det kan også funke bedre med bassene bakover i en sedan. Men hvis man ha åpning i seteryggen som f.eks en skipose, setter vi ofte bassene framover. Da monterer vi dem som oftest slik at det blir tett mellom kassa og seteryggen. Slike at bassen bare kommer ut åpningen. Og slik som Elementz har gjort hjelper også mye. Ut med bakhøyttalerene. Ingen vits med dem uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 På de bilene jeg har hatt (coupe, touring og sedan) har bassen vært best når subben har spilt bakover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 når jeg hadde forrige coupen min(e36) så var det best lyd med bakovervendt kasse. Altså at bassen spilte mot bakluka. Ble dårlig mot seteryggen. Men Skal du ha mot seteryggen må du fjerne hattehylle høytalerne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 Jeg hadde min subwoofer bakovervendt og den spilte meget bra Dette var i en E34 og de er kompakte mellom kupeen og kofferten. Her er det bare å prøve seg frem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 jeg har også best lyd med suben vendt bakover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arne Skrevet Juni 30, 2006 Share Skrevet Juni 30, 2006 Har en e34 med skipose, og når jeg fjerna skiposen og vendte subben bakover fikk jeg full effekt! Har forøvrig en 15" rocford T1 og det er det absolutt råeste jeg har prøvd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 30, 2006 Share Skrevet Juni 30, 2006 Spørsmålet er om du får MER bass av å snu elementet. Eller en tror en får mere bass siden det blir mere romlete og ukontrollert. Så det da vil virke som det er mere bass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odlaen Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 selve "bassen" kommer somregel på baksiden av kassen. dvs. motsatt side av elementene. La elementene spille bakover. Det funker ofte greiest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 enig, bassen burde vende bakover, da får den litt mer luft å bre seg på og du slipper at all bassen går i seteryggen og lager masse dure-lyder av alt den vibrerer på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radeon Skrevet Juli 27, 2006 Share Skrevet Juli 27, 2006 Hvis bassen står vent bakover går lyden rett i bagasjeromsluka elle hva som måtte være der og blir reflektert mye bedre ut i bilen. Min erfaring er å ha den bare 15-20cm fra luka. Har man bassen vendt mot seteryggen går lyden rett i ryggen før den blir reflektert i bakluka å så tilbake i bilen. Lyden blir endel dempet på den omveien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Juli 27, 2006 Share Skrevet Juli 27, 2006 Jeg liker at bassen kjennes og ikke bare høres. Mange har jævlig stygg bass som bare romler og flaprer og hørse ut som noen er slapp i fisringen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radeon Skrevet Juli 27, 2006 Share Skrevet Juli 27, 2006 Bare bruk kraftig nok forsterker, det er det som gir trøkken man kjenner. For lite watt gir bruming. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet August 13, 2006 Share Skrevet August 13, 2006 Har noen av dere prøvd å la subbane peike bakover og bassporter frammover i skipose hullet? Vil dette bli bra eller blir det dårli siden bassporten blir på baksia av kassa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå