Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Annonsen i finn er da M6! Og M6 hadde 286Hk hele dens levetid,vet ikke hvorfor det står 260Hk i modellguiden.Muligens att det ble levert en versjon med katalysator til USA feks?

Skrevet

Ja iflg vegvesenet er den det,men det står i annonsen att det er originalbil.Og den hadde også den gode gamle M88 motoren så jeg.Hmm litt rart dette...

Skrevet

M-utgaven av 6-serien ble kalt M635CSI i Europa, og den hadde den klassiske M-motoren på 286hk. I USA kalte de den M6, og der hadde den 256hp...

Fra http://www.m635csi.de:

Die Produktion des M635CSi begann im April 1984, und endete nach 5855 gebauten Fahrzeugen im Februar 1989

Skrevet

Ifølge autopower.se var eneste 635CSi i 1984 en med 197 hk, 6 sylindre med 3,2l motor. Var det ikke kun M6 som hadde M30B35 da?

Skrevet
Man finner flere småting i modellguiden som ikke stemmer hvis man jobber iherdig med å finne dem. Ta f.eks en 315 e21... :wink:

Man behøver dessverre ikke å jobbe for å finne feilene i modellguiden... :roll: ... Jeg hadde noen planer for å oppgradere guiden for halvannet år siden, men det ble aldri tid til det. Jeg skal snakke litt med Gunnar om problemet... kanskje kan vi finne en fornuftig løsning... :-k

Skrevet
Ifølge autopower.se var eneste 635CSi i 1984 en med 197 hk, 6 sylindre med 3,2l motor. Var det ikke kun M6 som hadde M30B35 da?

I Sverige(og USA?) ble det pga avgasskrav , levert en del andre varianter.Derfor er det avvik i hk-antall.

Men i Norge har alltid 635 csi hatt 3,5 ltr motor på 218 hk,M30B35.Samme motoren står i E28 535i/M535i.

M635 er levert med 3,5 ltr M-Sport motor.Betegnelsen er M88 og den yter 286 hk.Samme motor står i E28 M5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...